recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af HD2600XT + Receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpsætning af HD2600XT + Receiver

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 21:52

Okay, jeg tror bare jeg dropper det. Det lykkedes mig at få lyden igennem, og det fungerede også som det skulle via receiveren. (det hele skulle åbenbart slukkes og tændes på ny i rette rækkefølge).

Men der er et helt andet problem - For lyden falder ud med jævne mellemrum. ca. hver 15-20 forsvinder den i ½-1 sekund. Det er ikke skide optimalt.

Så nu er jeg tilbage til sp/dif, som køre perfekt, bortset fra noget knas med receiveren

Til top
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 23:40

Hehe ja der er ingen der har sagt det skulle være nemt

Men det er også 1.86 jeg kører på..

/Martin
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 23:45

Du har ikke samme problem med, at lyden forsvinder ?

Hvilken Catalyst bruger du? Jeg installerede 8.1 i går. Ved dog ikke om den har nogen indflydelse på HDMI lyden.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 23:53

Hmm jeg har en slem mistanke om hvad det kan være.. Jeg har AC3filter installleret, som jeg bruger i forbindelse med DVBviewer. Gad at vide om den kan være årsagen. Normalt burde den ikke gå ind og blande sig i MCE.. Hmm, må testes i morgen. Indtil da, goooood night!

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2008 kl. 21:24

Vil lige sige, jeg fandt årsagen til udfaldet på HDMI lyden efter at have vredet stort set alt rundt i maskinen, så viste problemet sig at være dårlig forbindelse i enten HDMI kablet eller DVI -> HDMI adaptoren eller DVi stikket i gfx kortet.

Faktum er, efter jeg skiftede kablet, satte DVI -> HDMI adaptoren i den anden DVI udgang, så har jeg ingen problemer med udfald i lyden mere.

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu