|
Opsætning af højtalere til Yamaha RX-V677 receiver |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Ckhansen1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-Juli-2014 kl. 15:19 |
Hej:))
Jeg håber verdens bedste forum kan hjælpe mig nok engang:) Jeg har købt en Yamaha RX-V677 receiver, og efter hvad jeg kan se på den grafiske opsætning af højtalerne. SÅ vil den have at jeg kører FL og RL udgangene ned til mine små mitter højtalere. og FLL og RLL udgangene ned til mine B&W bag højtalere. Kan det passe det er rigtigt? i forhold til min opsætning? F-C-R (B&W Stor Front) FLL-RLL ( Små jamo Satelit højtalere) FL-RL (B&W 600 serien) Opsætning: X X X X X X X |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Benævnelserne på kanalerne er
L. C. R SL. SR SBL. SBR Redigeret af Kampus - 14-Juli-2014 kl. 15:48 |
|
![]() |
|
Ckhansen1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 177 |
Nå, jamen så har kun i 4 år hørt lyden forkert:)) Tak Kampus.
Tillægs spørgsmål. Hvis du ikke lyden på fx blue ray disken er 7.1 men kun 5.1 Spiller så kun L. C. R SBL. SBR ? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Nej så laver recieveren kunstigt de sidste to kanaler
Husk at SBL og SBR er bagkanaler i et 7.1 setup Redigeret af Kampus - 14-Juli-2014 kl. 15:52 |
|
![]() |
|
På dolby.com kan du finde den nøjagtige opsætning
|
|
![]() |
|
Det kunne jeg men de bruger ikke begreberne L C R osv, så super fint du kunne hjælpe med det:)
|
|
![]() |
|
Nej og det er en fejl. Det kunne hjælpe mange hvis betegnelserne var på.
En hyppig fejl er at SBL og SBR bruges til bagkanaler i et 5.1 setup. |
|
![]() |
|
Det vil sige, hvis konen siger en dag at der er 2 højtalere for meget i stuen, så skal de helt bagerste højtaler tilbage i SL og SR når receiveren stilles tilbage i 5.1?
|
|
![]() |
|
O'Riley ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2009 Sted: Århus, Denmark Status: Offline Point: 171 |
Helt korrekt
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |