|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() Sendt: 11-Maj-2008 kl. 23:05 |
||
Ja, massere.. Men du bør først og fremmest gøre op med dig selv, om du vil have en stabil computer eller et stabilt media center.
|
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||
Muligvis Firefox og antivirus. Sidstnævnt ved jeg skaber debat, men min opfattelse er, at det er begrænset hvor stor sandsynligheden er på en maskine, hvis primære formål er at afspille film, billeder og lyd. Medmindre man suser rundt på suspekte hjemmesider for at hente films osv. Jeg har ikke selv antivirus program på mit media center.
|
|||
![]() |
|||
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
||
Firefox er et af de få programmer som ikke opretter nøgler i registreringsdatabasen, eller tilføjer andre moduler til Windows, så der er ingen grund til at fjerne denne udmærkede browser. Virusprogrammet er vi til gengæld enige om. |
|||
Mvh Hans
|
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
Din HTPC bliver i udgangspunktet ikke ustabil af at have de programmer som du nævner. Jeg kan dog ikke anbefale Quicktime(Her findes der Quicktime Alternative hvis det endeligt skal være) Derudover er det min opfattelse at Nero ikke er hvad det har været(Er begyndt at installere alle mulige services til indeksering og Quickburn eller hvad f... det hedder). Derudover installerer Nero et hav af directshow filtre som default bliver tildelt Merit over andre filtre på systemet. Faktisk er der tale om en codecpakke. Dette er noget lort for at sige det mildt. Mange af de codecs der installeres er gamle og utidsvarende, h.264 mangler hardware accelleration, mpeg splitteren er buggy osv osv. Jeg foretrækker derfor Alchohol 120% for tiden.
Bulletproof FTP server er ikke nødvendigt, dersom Windows har indbygget FTPserver via IIS>FTPserver.(Kan aktiveres i programs/features Windows Components.) Mht AntiVirus bruger jeg Avast, som har low footprint(Lavere end NOD32) og så er det gratis. Det er ikke strengt nødvendigt, men det sker af og til at der lige skal hentes et eller andet og så er det nu meget rart. Hvis man har en HTPC som er på lokalnetværk, er det ligeledes heller ikke en dum ide. Største kilde til et ustabilt HTPC system er codecs/Directshow ikke mindst drivere. Mht codecs rækker det med PowerDVD, FFDshow og Haali. Som nævnt er drivere specielt lydkort og grafikkort drivere vanskelige. Jeg anbefaler at man laver et test setup hvor man prøver sig lidt frem. Når man har drivere og codecs kørende jvf ovenstående. Så installerer man Prime95 og kører en 24timers burn-in test. Så geninstallerer man ift til de erfaringer man har gjort sig. Det kan være en fordel på Vista(Synes jeg) at slå ting som Systemgendannelse, UAC, Windows Search(indexer) fra. Hvis man så er lidt smart så laver man et Ghost image så man hurtigt kan genetablere sin installation. Redigeret af Patriarken - 12-Maj-2008 kl. 08:37 |
|||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|||
![]() |
|||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
||
Måske skulle du fortælle i hvilke situationer det specielt er at din maskine går ned. Jeg syntes nemlig ikke der skulle være problemer med de programmer du har, så din maskine skulle blive ustabil. Ikke fordi jeg er helt uenig i noget af det der bliver sagt i princippet i hvert fald. Men har lidt svært ved at se at noget af det du har skulle forårsage ustabilitet. Jeg gætter på noget andet som årsagen. Det kunne godt være en et ram problem, altså en stk defekt fx. Eller det kunne være din strømforsyning der er for svag til at trække alt, eller den kunne være af ringe kvalitet. Det kan også være at et af dine kort er defekt. fx dit grafikkort. Som måske blot trænger til at blive støvet af. Dvs. at blæseren og køleribber renses grundigt, den kan med tiden helt stoppe til og derved kan der opstå for høj varme som igen får en computer til eventuelt at lukke ned. Det samme kan siges om blæser på CPU, her kan køleribber også lukke til og på samme måde skabe ustabilitet. Så hvornår har du problemet? Måske du kunne fortælle lidt om det? Ken_T |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Firefox skal primært ses ud fra, at jeg mener det er relativt få tilfælde man har brug for en anden browser end IE, på et media center.. Det er jo ikke en maskine man sidder og surfer rundt på i timevis hver dag.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Alt der ikke er nødvendigt på en computer, bør man fjerne, da alt for meget af det har det med at gøre computeren ustabil. Oftest er det i sammenhæng med andet, og endnu værre oftest drivere. Så mit råd er altid, at lade maskinen gør det som er formålet med maskinen, og så optimere det på bedst mulig måde. Det andet er jo bare unødigt fyld og højner risikoen.
|
|||
![]() |
|||
krazzen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
![]() |
||
Jeg er enig med at Nero må væk. Det er blevet et alt for tung program.
CDburnerXP (gratis) - http://cdburnerxp.se/ - klarer fint de fleste opgaver med at brænde, ellers har Vista også indbygget et brænderprogram som kan klare de mest basale opgaver. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |