recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af indbygget DVB-C
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpsætning af indbygget DVB-C

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Jach Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-December-2005
Status: Offline
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 12:04

Hej

Min arbejdsplads har netop investeret i en Samsung lcd A336 (XXE) hvor der skulle være c-tuner i, som vi skal bruge, hvis vi vil modtage de digitale kanaler fra antenneanlægget. 

Problemet er at når vi søger på vores antenneanlæg-opkobling kommer alle kanalerne analogt - men når vi søger på kabeltuneren (man kan også søge arial-tuner) så kommer der intet op. Vi har ikke noget kort, men burde alligevel kunne modtage mustcarry-kanalerne. Det er i hvert fald meldingen fra antenneanlægget?

Hvad gør vi forkert?

Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 12:08
Hvis i har kabel-tv kan i ikke forvente at modtage noget på DVB-T.

Hvilken tv-udbyder taler vi om?
Mvh Hans
Til top
Jach Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-December-2005
Status: Offline
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 12:34

Det er en DVB-C-tuner, som skal bruges, når det er en antenneforening (Nyborg antenneforening), der udsender det.

Er bare usikker på tv'et om der kan være nogen problemer med indstillingen, men burde den ikke selv finde kanalerne? (altså de digitale) 

Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af Jach Jach skrev:

Det er en DVB-C-tuner, som skal bruges, når det er en antenneforening (Nyborg antenneforening), der udsender det.

Er bare usikker på tv'et om der kan være nogen problemer med indstillingen, men burde den ikke selv finde kanalerne? (altså de digitale) 


I skal vide hvilken frekvens der skal søges på, hvilken symbol rate der anvendes og QAM værdien, og muligvis også et Netværks ID.

Det er noget i skal spørge antenneforeningen om.
Mvh Hans
Til top
Jach Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-December-2005
Status: Offline
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 13:03
Ok - det prøver jeg. De aner ingenting, men jeg forsøger....
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af Jach Jach skrev:

Ok - det prøver jeg. De aner ingenting, men jeg forsøger....

Hvis det er YouSee som leverer til foreningen, så prøv følgende:

Netværks ID: 0
Frekvens: 370 MHz.
Symbol rate: 6875
QAM 64

Mvh Hans
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 13:09

På den ene side vil Antenneforeningerne gerne tækkes deres leverandør, mht. at tingene fordeles via DVB-C systemer, men når de tilsluttede spørger hvorhenne tingene skal modtages så _____ !

Gamle tommelfingerregel sagde hver 5. år steg udgifterne med det dobbelte, og jeg kan se på Nyborg Antenne [YouSee] siden at enkelte programmer stiger noget mere. 



Redigeret af moho - 29-Januar-2009 kl. 13:22
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

På den ene side vil Antenneforeningerne gerne tækkes deres leverandør, mht. at tingene fordeles via DVB-C systemer, men når de tilsluttede spørger hvorhenne tingene skal modtages så _____ !

Du mener - Det er mere hyggen, kaffen og de kølige pilsnere som er hovedagendagen ved bestyrelsesmøderne, end de egentlige tekniske aspekter.

Du har nok helt ret.
Mvh Hans
Til top
Jach Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-December-2005
Status: Offline
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 13:29

Jeg siger mange tak for hjælpen. Det der manglede var netværksid. Nu kører det.

Takker.

Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af Jach Jach skrev:

Jeg siger mange tak for hjælpen. Det der manglede var netværksid. Nu kører det.

Takker.


Hvilket ID endte du med at bruge? 420 ?

Mvh Hans
Til top
Burke Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Lyrik Lyrik skrev:

Efter at have fået dansk udgave af Samsung 40" 768 TV med DVB- C,-ønskede jeg at erstatte min selectorboks indeholdende smartcard med et CAM-modul hvor bemeldte kort kunne placeres og jeg kunne slippe for den udvendige Selectorboks.

Jeg har set at kortene er indkodede og at indkodningen skal passe til vores forhold, så hvilket kort skulle jeg købe?

En mand anpriste sit kort i en nyhedsfruppe, så jeg ville have det samme kort. Det var dette her fra Tyskland:

http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p2196_Viaccess- I-II-CAM--V484---by-Smit----auch-HDTV-MPEG4-.html

Jeg har fået det i dag, et nøgent modul uden brugsvejledning!;-)

Jeg kunne regne ud at modulet kunne sidde på to måder og at smartkortet man putter i også kunne sidde på 2 måder!;-)

 

Ialt 4 kombinationer samtidig med at man skulle slås med fjernsynets kanalindstilling!

Det var den fjerde gang jeg prøvede at det virkede!;-)

Så på mit TV hvis man ser det forfra, -skulle modulets flotte røde Viaccess logoside vende bagud!

Smartkortets chip skulle ligeledes vende bagud!

Så sad det rigtigt.

Så ind og vælge digitale kanalindstilling!

PIN-kode!!??

Spørgsmålet besvares med 0-0-0-0 på Samsung-TV

I opsætningen kan man se nogle CAM-modulkoder

De står rigtigt med undtagelse af Netværkskode. Her skulle jeg indsætte koden for København som var 00101, men de kan ses på Yousees sider godt gemt.;-)

Og så smuttede kanalerne lige ind. Der kom en ekstra kanal og en High Definition af den kanal der har et rødt 5-tal.

Men kanalerne sidder på nye pladser, så jeg skal til og sortere idet.

Jeg har set at der er info om kanalerne via TV fjernbetjening, så det ser lovende ud.

Vi har lige en passant Yousee kabel-TV fra "ejendommen med den store pakke"-så der er ikke tilkøbt High Def kanaler-endnu for mit vedkommende. Det eneste ekstra Var Selectorboksen med det tilhørende smartkort som der nu betales 199,- to gange om året for.

Hej Lyrik - og andre

Jeg har en Samsung LE-32A465C1 også med DVB-C tuner, hvortil jeg idag har modtaget både programkort og VIACCESS CA modul.

Jeg har fulgt din glimrende guide i ovenstående, men saftsuseme om jeg kan få digitale kanaler frem. Efter at have valgt søgning efter digitale kanaler står den i cirka 30 sekunder på 1% og 0 antal kanaler fundet. Herefefter går den ultrahurtigt på 100% men stadig med 0 kanaler fundet.

CA Modulet er købt hos DVBshop.net fuldstændig som ovenstående..Dog skal det siges at det jeg har modtaget ikke ligner det jeg bestilte og som der også linkes til i Lyrik's indlæg. Mit ser således ud:

Ved ikke om det har nogen betydning, at det ser anderledes ud end på DVBshops hjemmeside!?!?!

Har netop lige firmware opdateret TV'et i den tro det kunne have noget at sige, men nej.

Programkortet virker, for jeg har netop afprøvet det i en seletor box.

Har i nogen forslag til hvor fejlen kan ligge?

På forhånd tak!

Burke



Redigeret af Burke - 18-Februar-2009 kl. 12:27
Til top
Burke Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 13:27

Jeg skal virkelig beklage..var under den opfattelse af mit nyindkøbte kvali antennekabel virkede som det skulle, men det viste sig ikke at være tilfældet. Har netop sat et friskt i, og nu har jeg alle kanalerne..

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu