recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af lyd hjælp!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opsætning af lyd hjælp!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thomaskhensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Juni-2013
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomaskhensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opsætning af lyd hjælp!
    Sendt: 27-Juni-2013 kl. 11:19

Hej Alle

Jeg har senest erhvervet mig et Bose Cinemate GS II til en rigtig god pris. Generelt er jeg lidt "newbie" til tilslutning af lyd og hvordan jeg får det optimale ud af mit system. Jeg har ved hjælp af Google fundet frem til at Cinemate-systemet understøtter PCM samt Dolby Digital lydspor og dermed ikke DTS.

På nuværende tidspunkt har jeg tilsluttet Bose-systemet til mit Samsung LED Tv via. Optisk stik. og jeg ser ofte film via af min WD TV Live boks der er tilsluttet TV’et via HDMI. Dog kun er DTS lyd på mine filer og ikke mulighed for at vælge Dolby digital. Jeg har læst mig til at lyden så skulle konverteres til PCM lyd og jeg dermed mister ”surround fornemmelsen” og får en mere flad lyd uden dybde.

Jeg har derfor følgende spørgsmål:

1) Kan jeg på nogen måde omforme DTS lyden til Dolby Digital så jeg får bedst udbytte af mit system?

2) Kan mit TV håndtere den lyd den modtager fra WD TV Live boksen. Eller burde jeg koble lyden direkte til boksen?

Håber i kan hjælpe mig med mine spørgsmål.

/Thomas H

Til top
theman7979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2009
Status: Offline
Point: 119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér theman7979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2013 kl. 12:42
Bose Cinemate GS II er så vidt jeg kan se et 2.1 (stereo+sub) system med kun en digital indgang. Hvordan vil du få surround ud af det?

Du har sat det rigtigt op allerede og får allerede maximalt ud af dit setup.

Hvis du er utilfreds med lyden eller mangler har brug for surround må du nok have tegnebogen frem igen.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu