recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af mediacenter (Amitech)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpsætning af mediacenter (Amitech)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sscmikro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Opsætning af mediacenter (Amitech)
    Sendt: 11-August-2008 kl. 13:05

Hej

Jeg købte mig et Amitch 416 med vistahome og DVB tuner sidste år. Det har dog stået og samlet støv ind til jeg fandt dette forum for ca 3 uger siden :).

Så nu er der kommet liv i det igen. Men jeg har dog stadigvæk nogle ting jeg ikke helt kan finde ud af.

1.    Jeg kan se (og høre) min HD hele tiden når media centeret er aktivt, jeg har fundet ud af at der bliver streammet nogle minutter ned på min HD, så jeg åbenbart kan spole lidt tilbage når jeg ser noget. Kan nogle fortælle mig hvordan jeg evt. kan sætte det op og

2.    Findes der en FAQ hvordan at sleepmode / bios skal indstilles, da jeg kager temmelig meget rundt i disse indstillinger.

3.    Amitech beskriver man kan fjern programmere optagelserne fra en hvilket som helst pc. Hvordan gør man lige det?? (jeg har læst Amitech brugsanvisning).

Venlig hilsen

Søren C.

Til top
Crockie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-December-2006
Sted: Denmark
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2008 kl. 15:09
Hej Søren,
MCE laver en buffer så man kan spole frem og tilbage og pause i live TV. Det er ikke muligt at slå det fra, men man kan dog få støjen til at forsvinde ved at bruge en RAM-disk, og man kan via MCE Cuztomizer rette buffer-drevet til denne, så bliver harddisken ikke brugt.
I BIOS'en skal du sørge forat ACPI er slået til og S3 og der er strøm på USB-portene.
Man kan bruge et lille program der hedder Webguide, som er en webserver, så man kan tilgå MCE funktioner via en browser fra en anden PC af. Hvis du ønsker at gøre det således at du kan tilgå den udenfor huset med WOL osv. kan det være en anelse besværligt.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 19:24

Mange tak for dit svar nu har jeg noget at arbejde vidre med

venlig hilsen

// Søren C.

Venlig hilsen
Søren C
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2008 kl. 21:35

Hej

Jeg har prøvet at installer webguide 4.0 men den vil ikke starte på min maskine er det fordi jeg har lagt den omtalte  fiji ind på min mce ? '

// Hilsen SørenC

Venlig hilsen
Søren C
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu