recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af medieserver/streaming- Hilfe
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpsætning af medieserver/streaming- Hilfe

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Burke Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 18:19

Hej Kim og Per..

Ok, jeg hører hvad i siger...:-)

PS3'eren og PC'en står i hver sin ende af huset..:-( Anyways, det ligner en access point løsning.

1000 tak for jeres gode råd!!

Burke

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 20:35

Et accesspoint løser IKKE dit problem. Hvis ikke PS3éren kan routeren, så kan den heller ikke nå et accesspoint (giver jo sig selv i og med det er det samme som routeren, bare uden routerdelen).

Du skal derimod enten forlænge afstanden på det trådløse net, via forstærker/Expander/kraftiger antenne. Eller så må du alternativt opsætte en BRIDGE (bemærk der er forskel på accesspoint og bridge. Det er dog muligt at få accesspoint med bridge funktion), som du så må trække kabel til f.eks på halvvejen mellem PS3 og routeren. Du må under ingen omstændigheder købe noget der ikke har en bridge funktion, for så deler du endnu engang dit lokale net i 2 selvstændige net, og står dermed med samme problem som nu.

En Expander er helt klart det mest rigtige. Den "opsamler" det trådløse signal på halvvejen, forstærker det op, så din PS3 sandsynligvis kan nå signalet fra Extenderen. Det er efter min mening den eneste rigtige måde at gøre det på, når ikke du kan trække kabel. De er dog svine dyre, efter min mening.

En sidste mulighed er et homeplug net, hvor du bruger dine stikkontakter. Jeg har ikke selv de store erfaringer med disse endnu, men jeg har det nyeste Linksys stående her til test, men har ikke rigtig haft tid til at kigge på det endnu. Det forlyder dog fra andre, at det skulle funger ganske fremragende.

Det er det her kit jeg har stående fra Linksys:
http://www-dk.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&a mp;childpagename=DK%2FLayout&cid=1175248282958&pagen ame=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper&lid=8295837075B02

HEr er et link på Linksys´s produkter. Bladre lidt ned og du når til afsnittet med Range Expanders & Antennas
http://www-dk.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C1&a mp;childpagename=DK%2FLayout&cid=1136592136109&pagen ame=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper&lid=3610937003B01

Linksys er bare et eksempel her, D-link har sandsynligvis tilsvarende produkter.

 

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 22:11
Altså, læs lige om at lave en bridge i det link, jeg gav på side 1. Det er der ingen ben i med dd-wrt, og det er billigere. Det er åbenbart ikke råd fra folk, som har prøvet dd-wrt, du har fået vedr. bridging.
Køb en Buffalo-router eller en WRT54gl eller lignende. Se her efter understøttet hardware: http://dd-wrt.com/dd-wrtv3/dd-wrt/hardware.html

dd-wrt giver dig utroligt mange muligheder med din router - bl.a. også at skrue op for sendestyrken. Prøv at kigge lidt på den udførlige wiki, før du beslutter noget andet.

jm2c

Venligst
Søren
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 22:43

Når du engang har løst netværksproblemet og skal til at kigge på hvilken Media Server løsning du skal vælge så kan jeg kun anbefale Java PS3 media server. Jeg har bøvlet en del både med Windows Media player og Tversity. Men intet kommer i nærheden af Java PS3.

Download - installer - tænd PS3 - start programmet på PC. Så har du adgang til alle mapper på PC'en og skal ikke definere mapper for dine mediefiler. Hvis ikke PS3eren understøtter filtyperne kan du lade PCen transcode filerne ved at vælge dem i den fiktive mappe"Transcoded", der dukker op, når du navigerer på PS3'eren.

Jeg søgte selv efter en fleksibel løsning, der samtidig er brugervenlig, og det synes jeg virkelig java PS3 er. Det kørte på under 5 min. De andre bøvledde jegg med DNLA-fejl og forskellige codecs. Nu kan jeg bruge tiden på at se film istedet for at rode med teknik... Ahhh.

Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
Burke Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 08:26
Hej igen Søren, Kim og Poplic.

Jeg sætter virkelig pris på jeres gode råd og
vejledning, og er imponeret over den tid i bruger på en
newbie som mig. 1000 tak.

Jeg vil sætte mig lidt mere ind i sagerne og benytte
jeres links til at træffe en fornuftig afgørelse i
forbindelse med mit setup.

Igen 1000 tak!!
Burke
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 11:33

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Altså, læs lige om at lave en bridge i det link, jeg gav på side 1. Det er der ingen ben i med dd-wrt, og det er billigere. Det er åbenbart ikke råd fra folk, som har prøvet dd-wrt, du har fået vedr. bridging.
Køb en Buffalo-router eller en WRT54gl eller lignende. Se her efter understøttet hardware: http://dd-wrt.com/dd-wrtv3/dd-wrt/hardware.html

dd-wrt giver dig utroligt mange muligheder med din router - bl.a. også at skrue op for sendestyrken. Prøv at kigge lidt på den udførlige wiki, før du beslutter noget andet.

jm2c

Venligst
Søren

Prøv at læs hvad det er du skriver til en person som starter ud med, at han ikke har et klap forstand på det overhovedet.

Det du fortæller herover er, at han:

1. Skal købe et trådløs router:
2. Sikre sig via model nummer, at denne model kan patches med en 3. part firmware
3. Patche den med en 3. part firmware (som IKKE er normal procedure).
4. Opsætte en bridge forbindelse mellem denne og hans normale trådløse router.
5. Håbe på det virker!

Det er dælme mange ting han skal igennem, og samtidig sætte sin lid til en ikke-officiel firmware.

Det er muligt det er nemt for dig (og for mig. Jeg har faktisk en WRT54G router af den gamle model som kan patches). Men for en total grøn er ovenstående ens betydende med gevaldige bekymringer.

 

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Prøv at læs hvad det er du skriver til en person som starter ud med, at han ikke har et klap forstand på det overhovedet.

Det du fortæller herover er, at han:

1. Skal købe et trådløs router:
2. Sikre sig via model nummer, at denne model kan patches med en 3. part firmware
3. Patche den med en 3. part firmware (som IKKE er normal procedure).
4. Opsætte en bridge forbindelse mellem denne og hans normale trådløse router.
5. Håbe på det virker!

Det er dælme mange ting han skal igennem, og samtidig sætte sin lid til en ikke-officiel firmware.

Det er muligt det er nemt for dig (og for mig. Jeg har faktisk en WRT54G router af den gamle model som kan patches). Men for en total grøn er ovenstående ens betydende med gevaldige bekymringer.



Tjae, det kan der jo være noget om, men der er til gengæld ikke noget af det, som er svært

Det var ellers det indtryk, han kunne få ved at læse de øvrige råd om bridging.

Alt er desuden veldokumenteret, og hvis han fx. køber en Buffalo-router, er det ikke 3. partsfirmware.

Hvis han køber en WRT54G er det til gengæld gennemprøvet af en helt ufattelig skare af mennesker - lidt ligesom NSLU2 og dens alternative firmware i sin tid

Nu ved jeg ikke, hvad du mener med parantesen i pkt. 3, for opdatering af firmware på en router er da normal procedure. Installering af dd-wrt foregår som en helt almindelig opdatering af firmware. Det er der ingen ben i overhovedet

Men ok, man kan vælge mellem den spændende og lærerige proces, som åbner for mange muligheder, og så den kedelige proces det er at hive tegnebogen op få færre muligheder. Der er ingen tvang her

Venligst
Søren
Til top
Burke Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 13:55

Hej med jer.

1000 tak for jeres ihærdighed, det ersom sagt virkelig apprecieret.

Jeg vil give Kim lidt ret i, at jeg nok er til den mere nemme løsning, men jeg har skam været inde og læse på dd-wrt.com Søren, omend jeg vurderer at jeg mht min her og nu udfordring vælger at gå med en extender/expander. Jeg har kigget på følgende

http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=150548

Kan i vurdere om det er et nogenlunde valg??

Tak

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2009 kl. 13:12

Ja det er efter min mening sådan du burde prøve med først. Det tager som sagt et par minutter at sætte op, og hvis den fanger dit eksisterende trådløse net, så bør dine problemer være løst, medmindre din PS3 også er for langt væk fra expanderen.

Du skal forestille dig expanderen som en slags "forstærker". Den "opfanger" signalet og sender det videre ud, for dermed at udvide dit trådløse nets område.

 

Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2009 kl. 15:04

Lige en indskudt sidebemærkning:

Vær opmærksom på at når man sætter en extender ind i sit WIFI, så halverer man båndbredden, da extenderen bruger halvdelen af båndbredden til at kommunikere "hjem" med og halvdelen til at kommunikere videre ud.

(Beklager hvis det allerede har været nævnt. Jeg har kun læst side to).

mvh Mogens

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2009 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af Muele Muele skrev:

Lige en indskudt sidebemærkning:

Vær opmærksom på at når man sætter en extender ind i sit WIFI, så halverer man båndbredden, da extenderen bruger halvdelen af båndbredden til at kommunikere "hjem" med og halvdelen til at kommunikere videre ud.

(Beklager hvis det allerede har været nævnt. Jeg har kun læst side to).

mvh Mogens

Hvis den bruger halvdelen af båndbreden den ene vej, og halvdelene den anden vej, så giver det tilsammen en hel del
Det er forøvrigt ikke korrekt, men det kommer an på, hvad du bruger extenderen til.

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu