|
Opsætning af netværk med 2 switche |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
DVD-soren ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Februar-2014 kl. 14:10 |
Hej!
Min primære switch (og ADSL router) er en Cisco3925. Min PC er forbundet direkte til den med kabel. Til den har jeg forbundet en anden switch (LinkSys WRP400) med kabel. Enhederne på begge switche kan fint få adgang til internettet. Jeg kan se enhederne på Cisco'en fra min PC, mens enhederne på LinkSys'en (inkl. selve LinkSys'en) ikke kan ses på PC'en. Hvordan skal opsætningen være for at jeg kan se alle enheder på det samlede net fra min PC? TAK! |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Din Linksys er er router, ikke en switch. Så den laver sit eget netværk. Jeg gætter på at du skal slå routerfunktionen fra på Linksys.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
DVD-soren ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
Har du nogen idé om, hvordan jeg slår routerfunktionen fra - eller hvilke begreber jeg skal se efter?
TAK. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19804 |
Slå dhcp fra på Linksys og sæt kablet i LAN i stedet for WAN.
Klaus |
|
![]() |
|
Hvis jeg slår DHCP fra, bliver det så ikke svært at koble andre enheder op til LinkSys'en (den har også en trådløs del, som jeg gerne vil bruge til f.eks. iPad og smartphones, for at få bedre WiFi dækning i huset)?
|
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1253 |
De andre skal ikke koble op til Linksys'en - de skal bruge den som accespoint/switch og koble op til din cisco router.
Som andre siger, slå DHCP fra i linksys'en og tilslut denne via en LAN port til det eksisterende netværk. /ask
|
|
![]() |
|
Vil det sige, at når DHCP slås fra på LinkSys'en, så bliver LinkSys'en en "forlængelse" af Cisco3925'en, og at Cisco'en så står for hele netværket "Master DHCP" (det vil være super)?
|
|
![]() |
|
TBK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2014 Status: Offline Point: 245 |
Ja, jo. Det ville dog være nemmere og du ville få et bedre netværk med en rigtig switch. Du kan få en fin 8 ports switch til omkring 350 kr.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19804 |
Ja! Klaus |
|
![]() |
|
Jo, det vil være bedre med en samlet switch - problemet er at Cisco'en står på kontoret, og LinkSys'en står i stuen, hvor jeg har brug for både 3 LAN porte, samt en ekstra WiFi port (for at give bedre WiFi dækning i hele huset)...
TAK! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |