Hej.
Jeg har idag købt mig en d-link Air plus xtreme G wireless access point model: dwl-2100 AP og 30 meter cat6 netværkskabel.
Nu skal jeg have sat det op. Jeg har en server fra internet udbyder hvor der er kabel i dsl indgang og videre løber der fra den ethernet udgang kabel til min trådløs router fra d-link model Di-524 i wan indgangen. Det er indtil været mit trådløse netværk indenfor.
Nu vil jeg så have nettet over i garagen. Så gennem kundig vejledning her på hjemmesiden købt jeg det ovenfor nævnte. Min plan var at trække cat6 fra lan udgang på di-524 fra stuen over i garagen og sætte det i lan indgangen på min AP og den skal så give trådløst net i garagen. Målet er at kunne gå fra stuen med bærbar og over i garagen og være online hele tiden med optimal hastighed... Det sker bare ikke:( Selv hvis jeg trækker cat6 fra d-link 524 ud fra lan udgang 1 og direkte i den bærbare får jeg elendig signal styrke og hastighed... Kan routen ikke finde ud af at der kommer kabel fra server ind wan port og et kabel ud af lan port samtidig..??
Jeg har nu bare problemer med at sætte op - ja som forventet:( Jeg har prøvet at følge guiden men er gået i stå. Synes jeg endte med at sætte det op forkert mht ip adresser og login til AP fungerer vist ikke.
Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig? Jeg skal nok have det serveret trin for trin...:)