recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af netværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpsætning af netværk

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Status: Offline
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Emne: Opsætning af netværk
    Sendt: 05-Januar-2010 kl. 21:13
Hej.

Jeg har idag købt mig en d-link Air plus xtreme G wireless access point model: dwl-2100 AP og 30 meter cat6 netværkskabel.

Nu skal jeg have sat det op. Jeg har en server fra internet udbyder hvor der er kabel i dsl indgang og videre løber der fra den ethernet udgang kabel til min trådløs router fra d-link model Di-524 i wan indgangen. Det er indtil været mit trådløse netværk indenfor.
Nu vil jeg så have nettet over i garagen. Så gennem kundig vejledning her på hjemmesiden købt jeg det ovenfor nævnte. Min plan var at trække cat6 fra lan udgang på di-524 fra stuen over i garagen og sætte det i lan indgangen på min AP og den skal så give trådløst net i garagen. Målet er at kunne gå fra stuen med bærbar og over i garagen og være online hele tiden med optimal hastighed... Det sker bare ikke:( Selv hvis jeg trækker cat6 fra d-link 524 ud fra lan udgang 1 og direkte i den bærbare får jeg elendig signal styrke og hastighed... Kan routen ikke finde ud af at der kommer kabel fra server ind wan port og et kabel ud af lan port samtidig..??

Jeg har nu bare problemer med at sætte op - ja som forventet:( Jeg har prøvet at følge guiden men er gået i stå. Synes jeg endte med at sætte det op forkert mht ip adresser og login til AP fungerer vist ikke.

Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig? Jeg skal nok have det serveret trin for trin...:)
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 21:20
Rettelse...: det med at trække kabel direkte ind i pc er ikke rigtigt. Det fungerer ok. Jeg havde bare også gang i AP i garagen - det må have forvirret den. Virkede fint da jeg slukkede AP.
Til top
MATRIX Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Point: 265
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 11:12
Jeg er lidt i tvivl om hvad dit egentlige problem er, men jeg forsøger anyway.

Hvis du skal "forstørre" rækkeviden af dit nuværende trådløsenetværk er der flere ting du skal være opmærksom på.
Du skal sikre dig at dit AP har en ipadresse som passer i dit nuværende range(menuen LAN)
Du skal sikre dig at dit AP har samme SSID som dit nuværende trådløse netværk(Menuen Wireless)

Under mode og Advanced skal du sætte dit AP til AP repeater og indtaste mac adressen fra din DI-524(står som regel på en lille label)

Håber det hjælper dig lidt videre
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu