recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af Oppo?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpsætning af Oppo?

Besvar Besvar Side  <1234 11>
Forfatter
Besked
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2010 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Mr. Pierre Mr. Pierre skrev:

Har lige smidt Ghost Rider & Iron man på og de er perfekte Big smile

Det må simpelthen være Heroes som er lavet i en så ringe kvalitet. For billede er godt nok grynet.
10.000BC er heller ikke helt god, men det lader til at det ikke er alle BD som har et lige godt billede Confused

Jeg må igennen hele min BD-film samling og se om jeg har andre som heller ikke er helt på toppen....

10.000BC skulle havde en fin, fin bilde kvalitet, den amerikansks udgave har en god bilde kvalitet ifølge www.dvdbeaver.com, men måske er der forskel i bilde kvalitet mellem den amerikansks og den europæiske, og det er så ikke første gang det er sket.

http://www.dvdbeaver.com/film2/DVDReviews38/10000_BC_blu-ray.htm

Men det er rigtig at bilde kvalitet (og lyden kvalitet) svinge rigtig, rigtig meget, fra ringe end DVD til bedere end biograf kvalitet.

Personlig synde jeg at man skal kræve max. billede og lyd kvalitet fra Blu-ray udgivelser, og ikke som nu hvor nogle filmselskaber prøve at slippe let, ved at bruge samme master som man jo havde ligge fra DVD udgivelser, nogle skræk eksempler er "Gladiator", "LORD trilogi", "Den God og Den Onde og Den Grusom" og "The Others" og mange andre, disse titler burte aldrig være udgivet på Blu-ray, eller havde vente til at man har lavet en ny master.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2010 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Det må simpelthen være Heroes som er lavet i en så ringe kvalitet. For billede er godt nok grynet.
10.000BC er heller ikke helt god, men det lader til at det ikke er alle BD som har et lige godt billede Confused

Jeg må igennen hele min BD-film samling og se om jeg har andre som heller ikke er helt på toppen....

10.000BC skulle havde en fin, fin bilde kvalitet, den amerikansks udgave har en god bilde kvalitet ifølge www.dvdbeaver.com, men måske er der forskel i bilde kvalitet mellem den amerikansks og den europæiske, og det er så ikke første gang det er sket.

Det er jo det jeg har skrevet. Den står klokkeklart

http://www.dvdbeaver.com/film2/DVDReviews38/10000_BC_blu-ray.htm

Men det er rigtig at bilde kvalitet (og lyden kvalitet) svinge rigtig, rigtig meget, fra ringe end DVD til bedere end biograf kvalitet.

Personlig synde jeg at man skal kræve max. billede og lyd kvalitet fra Blu-ray udgivelser, og ikke som nu hvor nogle filmselskaber prøve at slippe let, ved at bruge samme master som man jo havde ligge fra DVD udgivelser, nogle skræk eksempler er "Gladiator", "LORD trilogi", "Den God og Den Onde og Den Grusom" og "The Others" og mange andre, disse titler burte aldrig være udgivet på Blu-ray, eller havde vente til at man har lavet en ny master.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2010 kl. 16:29
Når 10.000BC, stå klokke klar, så er det selve indstille af B&O tv den er gal med, nogle der lige kan komme med en tip til den god justering af BeoVision7-40", får hvis det bare at tage op af kasse og ikke justeret, så kunne jeg tænke mig til at det ikke stå god, man måske er B&O tv lavet på en anden måde.  
Til top
blurayman-kbh Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2009
Point: 211
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2010 kl. 21:50
Gode BD-film at vise frem med krystalklare billeder og super lyd kan bl.a. være SinCity, Spirit, Hellboy, Ratatouillie, Wall-E, sidste 2 James Bond film, ToyStory 2, Kill Bill 1+2, Police Certifed, Cris Botti with Friends samt BOSTON BD'en, Quinzy Jones fødselsdagskoncert, BB King live, Batman The Dark Knight, I-robot, Transporter 1, The International, The Fifth Element, Shoot Them Up, Sunshine, Wild Hogs, Vores Planet, Baraka, Home Smile Hvis ikke det her er nok så skriv efter flere forslag til referance materiale. Ser selv en masse DR HD, og ja, der er lidt mere pank på billederne i forhold til farverne på en OPPO, men det tror jeg er noget der sker fra TV stationens side af. OPPOen er lidt neutral i farverne, men det er aldrig disideret uskarpt i forhold til HD TV, det er stadig bedre. Så hvis der er for dårlig kvalitet må du tjekke dit kabel og anden måde du forbinder afspilleren til dit TV.

Redigeret af blurayman-kbh - 22-April-2010 kl. 03:37
Pioneer KRP-600M, kalibreret
BD: OPPO BDP-105D
CD: Thule DVA250b Digi II
Forstærkersæt: Thule PR350/PA350
Højtallere:
GAMUT model L5 + center C5
SUB: Velodyne SPL-1200 Ultra
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2010 kl. 21:56
Men er også selv lidt skuffet over billedkvaliteten på min oppo Confused

Har er min vurdering af min helt nye OPPO BDP-83SE NU FORCE edition efter 2 ugers brug. Maskinen sammenlignes med min tidligere afspiller gennem 1½ år som var en Pioneer BDP-LX71.

Opstart af en OPPO:
Maskinen er let at sætte op og komme igang med. Sammen med maskinen kommer en fin manual og 2 test BD'ere - en til lyd delen og en til skærmen. Maskinen er faktisk lækkert nok bygget, og jeg synes ikke Pioneer maskinen havde en federe finish, det er nok bare en smags sag hvad man bedst synes om. Men jeg kan på det punkt anbefale begge maskiner. Remoten til Oppoen er lidt stor, og kvalitetsfornemmelsen kunne godt være bedre. At knapperne har andre placeringer end på en Pioneer er jo en vane sag, men ros til OPPOen for de lidt større knapper, og en remote med lys.
Opsætningen af OPPO'en er drøn let, og nem at finde ud af. Men efter 5 film fik jeg det første problem, maskinen var låst til region A. Men efter lidt søgning her på siden fandt jeg da endelig ud af hvordan man skifter region på maskinen. Men ellers en hemmelig feature som ikke fremgår af maunalen, og forhandleren har ikke lagt en forklaring med om hvordan man gør. Tænk, et lille stykke A4 papir, der forklare hvordan regionsfriheden virker kunne have sparet meget tid og frustationer når man sidder første aften og tester hvordan ens ynglings film fungere på sin nyindkøbte maskine.

Billed på en OPPO BDP-83:
Ak ak, billedet er nok det skuffende element på OPPOen i forhold til min gamle Pioneer. Jeg synes simpelthen der mangler skarphed, glans og dybde i de sorte partier når man ser BD. Måske er det et tilvænnings spørgsmål? Oppos farver er meget neutrale og billedet er en smule blødt synes jeg.
Tager jeg nogle af mine ynglingsfilm som f.eks. Sin City og Spirit, så mangler der lige det sidste touch af sort og dybde i billederne. Farverne er neutrale og gode nok, men sort egner maskinen sig ikke til. Sorte habitter og kjoler på f.eks. Cris Botti i Boston mangler glans og detaljer i forhold til det jeg er vant til og har set så mange gange før. I James Bond QOS er det lige så tydligt at mørkt tøj ikke er så dejtaljeret og tydeligt som jeg er vant til at se i 1½ år med min Pioneer. Hele åbningsscenen af Batman - The Dark Knight mangler dybde og glans. Pengeskabet er pludselig ikke knivskarpt længere og i glasfuldt stål look, det virker faktisk lidt fladt. Bankmandens brune habit mangler dybde og detalje, og når bussen kører ud af banken, så er der ikke wow effekten når man kigger på højhuset i venstre side af gaden når den kører. Man får ikke helt samme glæde af IMAX optagelserne, og i scenen hvor han står i Hongkong på toppen af højhuset på vej ned, der plejer jeg at kunne se alle de sorte konture på de bomber han skyder afsted, og ikke mindst hans dragt, nu er dragten mere en stor mørk kappe hvor det tidligere tydligt fremgik hvor kantet den var og man kunne se hver en skygge på den. Ting der også var svære at se i Imperial bio dengang den gik der, men som jeg har haft stor glæde af at vise frem for mine venner, der plejer at sidde med åben mund og polypperne fremme når de ser Batman!
Der mangler simpelthen den wow effekt jeg var vant til når jeg satte den slags ting i min gamle afspiller. Jeg ved ikke om det er fordi Pioneer har sat deres maskiner op til at fungere bedre med et PDP display? Men uden at vide det, så tror jeg at alle dem der ikke er ejere af et Pioneer plasma TV næppe vil savne den mangle sortdybde så meget som jeg gør lige nu. Nu vil jeg se om jeg kan vænne mig til de nye farver eller om jeg bliver nødt til at sælge maskinen ingen. Ouch Det irrertere mig også at jeg ikke kan se om afspilleren viser film i 24p. Det eneste info man får er 1080i. At se alm DVD gør OPPO'en rigtigt godt, men altså, det er stadig DVD, og det er ikke derfor jeg har købt maskinen.

Lyden på en OPPO BDP-83SE NU FORCE edition! (analog)
Hvad skal jeg sige? Simpelthen FANTASTISK og FREMRAGENDE! Aldrig før har jeg haft så god lyd i min hjemmebio! BASTA Heart Forskellen på lyden via analog udgangene på min gamle Pioneer og den nye OPPO er langt langt større end jeg havde forventet, og håbet på, så let kan det vist siges. Aldrig før har jeg haft så meget gang i min sub og baghøjtallere, perspektivet og detajlerne i koncerter og film er klasser bedre. Det er næsten som skifte fra DVD til BD en gang til! Starten af James Bond QOS med den fede biljagt giver bare så meget mere dynamik og action i rummet, og maskinpistolerne føles som de skyder efter mig i sofaen, og hele rummet snurre rundt med et overskud og pression i lydbilledet jeg ikke tidligere har oplevet herhjemme. Cris Botti i Boston er også et rigtigt godt eksempel. Mere perspektiv og næsomhed i lyden. På den er der et par numre med strygere solister, og selv om jeg elskede at lytte til det før på min gamle afspiller, ja så får jeg nu gåsehud på armene, og er tæt på at græde af lykke over den følsomhed musikken præsenteres med. YoYoMa! I Sin City er der en scene hvor Mickey Rourke (Marv) er ude på et toilet, og for første gang af måske de 50 gange jeg har set den film, der kan man fornemme toilettes akustik i hans stemme. Man kan bare fornemme det kølige rum og hvordan den sorte mosaik kaster hans stemme rundt på en kold og hård måde i rummet. Lyduniverset på SinCity er noget af det bedste jeg har, også bedre end Batman TDK, og nu er bassen bare endnu mere præcis, og lydene står endnu skarpere og bliver ikke på sammen måde overskygget af stemmerne når der tales. Der gives hermed mine varmeste anbefalinger af OPPP'en på lydfronten! HeartHeartHeartHeartHeartHeart 

Jeg har aldrig prøvet at høre min gamle Pioneer lydmæssigt med HDMI og via en reciver, så jeg skal ikke kunne sige om OPPO'en også er bedre end Pioneer maskinen på det punkt. Det er jo en gammel kendt sag at analogdelene altid er det svage led, så kører man via HDMI kan det være forskellene på lyden ikke er så dramatisk som den er via analog. Men på den anden side set, køre man ikke via analog så er der jo heller ingen grund til ikke at købe en af Pioneers mindre modeller, vel?

Jeg har aldrig brugt Pioneer maskinen til CD'ere så kan ikke sige om OPPO'en er bedre her. Men har testet lidt SACD på den og det lyder ret godt synes jeg.

Daglig betjening:
Den daglige betjening af OPPO'en er altså en drøm i forhold til min gamle Pioneer!! Tænd maskinen - tryk på eject - og skiven kommer ud med det samme! På Pioneer'en skulle maskinen først læse skiven, finde ud af formatet osv før man endelig efter måske 1 til 2 minutter kunne få sin skive ud af maskinen. Tænk over det i elendige japsere!! Ouch Det er naturligvis også dejligt, at film begynder ca. 4-5 gange hurtigere end jeg har levet med det sidste 1½ år. Og så er resume funktionen på OPPO'en også milepæle bedre end Pioneers. Sluk og tænd, maskinen begynder hvor du sluttede. Det skete kun sjældent på min Pioneer, og for det meste kun med DVD film i maskinen. Jeg oplevede også, at jeg havde hørt en SACD en aften, tog disken ud inden den var slut, så 4-5 film, og et par dage efter satte jeg samme SACD i maskinen igen. Og tro det eller ej, den startede sgu hvor jeg sluttede da jeg tog den ud flere dage forinden. Jeg er virkelig imponeret.

Alt i alt:
OPPO'en er en fantastisk betjeningsvenlig maskine, lyden på en SE NU Force er FANTASTISK, og jeg tror alle der ikke har et Pioneer PDP display vil være dybt lykkelige for en OPPO. Nu må jeg se om jeg kan leve med den mindre sortdybde der er i maskinen på bekostning af den bedre lyd i fremtiden, men jeg føler mig desværre ikke 100% sikker. Så dårlig er lyden i en BDP-LX71 heller ikke, men billedet er bare så meget bedre, at jeg ikke ved om jeg kan leve med en OPPO i længden. Nogle vil mene at man måske bør vægte lyden højest, men hvad hjælper det at se en Cris Botti koncert som man har set utallige gange nu lyder fantastisk, når man så pludselig har et halvfladt billed på skærmen? Elller en Police koncert med vild lækker lyd, og at der nu pludselig mangler den sorte skarphed i baggrunden på den scene de spiller på? Det tænker jeg lige over et stykke tid, og måske skal OPPO'en sælges igen, hvis jeg kan altså finde noget bedre på billedsiden der har lige så gode analog udgange som OPPO'en.  Forstærkersættet overvejer jeg slet ikke at skifte ud!!
Højtallere:
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2010 kl. 22:44
har bestilt en OPPO BDP-80 som afløser for min pan blu-ray afspiller.
ser stort set ikke dvd mere
men skal kun bruge source direct og hdmi til lyd.

Det undre mig lidt du oplever så stor forskel på blu-ray, men ved så ikke om du bruger source direct
eller 1080P 

Redigeret af xcardman - 21-April-2010 kl. 22:45
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2010 kl. 22:52

har set en del blu-ray efterhånden.
de fleste hvor man får en wau oplevelse har heller ikke et helt naturligt billede.
Mens naturfilm og så videre bare er en nydelse og er næsten som man var der selv

blu-ray film er ikke som en demo disk.

er enig med de andre 10.000BC, stå klokke klar.
har selv set Heroes på min pio og den er alså optaget i rigtig fin kvalitet.
men i nogen scener er den grynet og det skal alså være der

Men blu-ray oplevelsen er meget større på min projektor, end mit lille 50 tommer.
der kommer forskellen virkelig frem i forhold til dvd.
samt ens display har meget og sige, når vi taler om HD. Det kræver faktisk rigtig meget.
noget mere end de fleste tror

Redigeret af xcardman - 21-April-2010 kl. 23:00
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Point: 1194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2010 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af blurayman-kbh blurayman-kbh skrev:

Men er også selv lidt skuffet over billedkvaliteten på min oppo Confused

Har er min vurdering af min helt nye OPPO BDP-83SE NU FORCE edition efter 2 ugers brug. Maskinen sammenlignes med min tidligere afspiller gennem 1½ år som var en Pioneer BDP-LX71.

Billed på en OPPO BDP-83:
Ak ak, billedet er nok det skuffende element på OPPOen i forhold til min gamle Pioneer. Jeg synes simpelthen der mangler skarphed, glans og dybde i de sorte partier når man ser BD. Måske er det et tilvænnings spørgsmål? Oppos farver er meget neutrale og billedet er en smule blødt synes jeg.
Tager jeg nogle af mine ynglingsfilm som f.eks. Sin City og Spirit, så mangler der lige det sidste touch af sort og dybde i billederne. Farverne er neutrale og gode nok, men sort egner maskinen sig ikke til. Sorte habitter og kjoler på f.eks. Cris Botti i Boston mangler glans og detaljer i forhold til det jeg er vant til og har set så mange gange før. I James Bond QOS er det lige så tydligt at mørkt tøj ikke er så dejtaljeret og tydeligt som jeg er vant til at se i 1½ år med min Pioneer. Hele åbningsscenen af Batman - The Dark Knight mangler dybde og glans. Pengeskabet er pludselig ikke knivskarpt længere og i glasfuldt stål look, det virker faktisk lidt fladt. Bankmandens brune habit mangler dybde og detalje, og når bussen kører ud af banken, så er der ikke wow effekten når man kigger på højhuset i venstre side af gaden når den kører. Man får ikke helt samme glæde af IMAX optagelserne, og i scenen hvor han står i Hongkong på toppen af højhuset på vej ned, der plejer jeg at kunne se alle de sorte konture på de bomber han skyder afsted, og ikke mindst hans dragt, nu er dragten mere en stor mørk kappe hvor det tidligere tydligt fremgik hvor kantet den var og man kunne se hver en skygge på den. Ting der også var svære at se i Imperial bio dengang den gik der, men som jeg har haft stor glæde af at vise frem for mine venner, der plejer at sidde med åben mund og polypperne fremme når de ser Batman!
Der mangler simpelthen den wow effekt jeg var vant til når jeg satte den slags ting i min gamle afspiller. Jeg ved ikke om det er fordi Pioneer har sat deres maskiner op til at fungere bedre med et PDP display? Men uden at vide det, så tror jeg at alle dem der ikke er ejere af et Pioneer plasma TV næppe vil savne den mangle sortdybde så meget som jeg gør lige nu. Nu vil jeg se om jeg kan vænne mig til de nye farver eller om jeg bliver nødt til at sælge maskinen ingen. Ouch Det irrertere mig også at jeg ikke kan se om afspilleren viser film i 24p. Det eneste info man får er 1080i. At se alm DVD gør OPPO'en rigtigt godt, men altså, det er stadig DVD, og det er ikke derfor jeg har købt maskinen.

Synes det lyder meget mærkeligt, at den fortæller dig dig at den kører 1080I medmindre du kører source direct og kildematerialet er optaget i det. Eller har sat output til 1080I. Min oppo/tv fortæller når det er 24P....
Umiddelbart lyder det som "forkerte indstillinger". Har dog læst herinde, at nogle med fordel bruger source direct med deres pioneer tv med bedre resultat.... men det må andre pioneer ejere hellere komme med input på.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 00:40
Jeg har prøvet både auto og source direct....synes ikke der er visuel forskel. Og nej...kan ikke få 24p frem på displayet uanset hvilken film jeg ser.

EDIT! Fik leget lidt med den...og nu viser den 1080p i menuen på skærmen, og i OPPOsprog er det 1080p altså 24p?

Redigeret af blurayman-kbh - 22-April-2010 kl. 00:55
Højtallere:
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 01:25

Jeg har prøvet både auto og source direct....synes ikke der er visuel forskel. Og nej...kan ikke få 24p frem på displayet uanset hvilken film jeg ser.

EDIT! Fik leget lidt med den...og nu viser den 1080p i menuen på skærmen, og i OPPOsprog er det 1080p altså 24p?

Dit TV kan vise 1080/24p (men er der ikke noget med at der skal være en funktion slået til for at den kan vise 24p, kan ikke huske om det er "PureCinema" der skal være slået til).

Men hvis dit TV viser 29.97p i sted for 24p, så er det korrekt, da der ikke er mange BD film der er låst til 24p, men man kan opleve TV der runder 29.97p op til 24p, selv om det stadige er 29.97p.

Det samme med europæiske film, hvor der står 25i/p, her skal tv vise 1080/50i eller p.
Til top
veyron Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Oktober-2007
Point: 682
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 07:29

Havde tidligere Pioneer BDP-51FD, og vil i det mindste påstå at Oppo IKKE giver bedre billede i sort og detaljer, men synes omvendt ikke det er dårligere, men måske spiller hukommelsen et puds...
Kører nu konsekvent altid AUTO, da jeg ikke syner forskel, brugte dog source direct på 51'eren.
Det eneste tidspunkt jeg har observeret 24p på skærmen, er når man afspiller NTSC dvd, så lukker skærmen ned og viser beskeden "switching to 1080p/24hz mode", dog ikke mange film det virkelig duer på.
Ved at trykke display på remote, fremkommer typisk 23.976 nederst højre hjørne.
Viser dog stadig kun 1080p på panel ved opstart af BD, savner også selv det lille 24-tal, som synlig bevisWink
Vil teste Dark Knight idag, er selv nysgerrig nu, men nåede kun at have 51'eren i kort tid, så referencen er lidt skrøbelig, her et års tid efter LOL
Pioneer KRP-600A(ISF-by Otto)

Oppo BDP-83 (reg.free.)

Supra HDMI
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 07:42
hvis der er forskel på billedet mellem lx 71 og Oppo vil jeg påstå at den er sat forkert op, eller måske din skærm gør noget. jeg har haft begge afspillere sat op på mit projektor opsæt, og der var der ikke det der lignede forskel. jeg har ikke opserveret nogen forskel overhovedet, på samtlige at de afspillere jeg har haft hjemme
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 11>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu