recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af Oppo?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpsætning af Oppo?

 Besvar Besvar Side  <12345 11>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 07:52
De fleste af Pioneer tv'ene viser ikke om signalet er 24p eller ej - jeg er faktisk på stående fod i tvivl om der overhovedet er nogen af dem der gør det, jeg må være småsenil... Anyway, der er et punkt i setup-menuen hvor 24p skal slås til. Hvis den er dét, og output er sat til Auto, 1080P eller Source Direct, så sender afspilleren 24p.
 
Jeg tilslutter mig at hvis man kan se forskel på blu-ray billedet på en BDP-83 og en LX71, så er mindst én af dem sat forkert op. Det gælder uanset hvilket display du har.


Redigeret af AV Precision - 22-April-2010 kl. 07:57
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 15:27
Er det ikke noget med at der er speciale billede mode på Pioneer's TV og Pioneer's Blu-ray afspiller, som gør at kun Pioneer's Blu-ray afspille give et beder bilde på et Pioneer TV end andre Blu-ray afspille gør Question

Redigeret af Startrek - 22-April-2010 kl. 15:27
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Er det ikke noget med at der er speciale billede mode på Pioneer's TV og Pioneer's Blu-ray afspiller, som gør at kun Pioneer's Blu-ray afspille give et beder bilde på et Pioneer TV end andre Blu-ray afspille gør Question
 
Nej.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Er det ikke noget med at der er speciale billede mode på Pioneer's TV og Pioneer's Blu-ray afspiller, som gør at kun Pioneer's Blu-ray afspille give et beder bilde på et Pioneer TV end andre Blu-ray afspille gør Question
 
Nej.

Tak for det uddybende svar Otto LOL

Men en Pioneer Blu-ray afspiller spille bare beste med en Pioneer TV, kan næste gætte dit svar Otto Question

LOL

Redigeret af Startrek - 22-April-2010 kl. 17:52
Til top
ZuluKongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Marts-2007
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 18:21
Hehe, mener dog at pionner lx71 i første opstart spørget om det er til plasma eller lcd, dog ikke hvilket fabrikat.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Er det ikke noget med at der er speciale billede mode på Pioneer's TV og Pioneer's Blu-ray afspiller, som gør at kun Pioneer's Blu-ray afspille give et beder bilde på et Pioneer TV end andre Blu-ray afspille gør Question
 
Nej.

Tak for det uddybende svar Otto LOL

Men en Pioneer Blu-ray afspiller spille bare beste med en Pioneer TV, kan næste gætte dit svar Otto Question

LOL
Der sker en interaktion med PQSL clocksynkronisering som fastlåser de to enheder til hinanden for bedste jitterfri digital overførsel. Er det svar nok StartrekTongue
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 18:39
Men er PQLS ikke udelukkende et system, der fungerer med ukomprimeret lyd, dvs. cd-lyd eller anden form for PCM-lyd? (evt også DSD fra afspillere, der understøtter SACD).

Jeg kender ikke denne Pioneer-afspiller i detaljer, men mig bekendt findes der ingen PQLS-funktion for billede og heller ikke for bitstream af komprimeret filmlyd. Derfor kan jeg heller ikke forestille mig, at en Pioneer plasmaskærm har PQLS, mens nogle af deres afspillere og receivere har det.

PQLS er mere eller mindre det samme som Sonys system H.A.T.S. 


Redigeret af Vanderlay - 22-April-2010 kl. 18:39
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Men er PQLS ikke udelukkende et system, der fungerer med ukomprimeret lyd, dvs. cd-lyd eller anden form for PCM-lyd? (evt også DSD fra afspillere, der understøtter SACD).

Jeg kender ikke denne Pioneer-afspiller i detaljer, men mig bekendt findes der ingen PQLS-funktion for billede og heller ikke for bitstream af komprimeret filmlyd. Derfor kan jeg heller ikke forestille mig, at en Pioneer plasmaskærm har PQLS, mens nogle af deres afspillere og receivere har det.

PQLS er mere eller mindre det samme som Sonys system H.A.T.S. 
Nej det fungerer med ALLE bitstreams. Og funktionen er udelukkende mellem afspiller og reciever, da jitter henfører til lyd.
Fint at andre har et lignende system. Men hvad tror du fungerer bedst? Pio/Pio eller Pio/Sony Tongue
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


Tak for det uddybende svar Otto LOL
 
Svaret var cirka lige så informativt som spørgsmålet lagde op til.

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Men en Pioneer Blu-ray afspiller spille bare beste med en Pioneer TV, kan næste gætte dit svar Otto Question

 
Hvilken vej rundt taler vi om - en Pioneer afspiller giver bedre billede på et Pioneer tv end på andre tv, præcist ligesom alle andre afspillere, af den simple årsag at Pioneer laver (lavede) de bedste tv. Pioneer afspiller giver ikke bedre billede på et Pioneer tv end en Oppo afspiller. Hvis du mener den gør det, så vil jeg gerne se en kildeangivelse. Hvis det er din egen erfaring du taler om, så må du tilgive mig at jeg stoler mere på mine egne erfaringer, samt erfaringerne fra de ret prominente og kompetente kilder jeg har som er uenige med dig.
 
Du kunne også bare uddybe hvad det er du mener Pioneer gør bedre når den bliver tilsluttet et Pioneer tv, som Oppo ikke gør. Du startede med at formulere det som et spørgsmål, det svarede jeg på. Nu fremsætter du det som fakta, det må du kunne uddybe.


Redigeret af AV Precision - 22-April-2010 kl. 19:30
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af ZuluKongen ZuluKongen skrev:

Hehe, mener dog at pionner lx71 i første opstart spørget om det er til plasma eller lcd, dog ikke hvilket fabrikat.
 
Det er korrekt, og hvad mener man så at afspilleren gør ved det ene valg, som den ikke gør ved det andet valg? Og på hvilken måde adskiller dét sig fra det Oppo'en gør? Hvad er det man mener skal gøres anderledes fordi det er et LCD end når det er et plasma?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der sker en interaktion med PQSL clocksynkronisering som fastlåser de to enheder til hinanden for bedste jitterfri digital overførsel.
 
Nej.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


Tak for det uddybende svar Otto LOL
 
Svaret var cirka lige så informativt som spørgsmålet lagde op til.

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Men en Pioneer Blu-ray afspiller spille bare beste med en Pioneer TV, kan næste gætte dit svar Otto Question

 
Hvilken vej rundt taler vi om - en Pioneer afspiller giver bedre billede på et Pioneer tv end på andre tv, præcist ligesom alle andre afspillere, af den simple årsag at Pioneer laver (lavede) de bedste tv. Pioneer afspiller giver ikke bedre billede på et Pioneer tv end en Oppo afspiller. Hvis du mener den gør det, så vil jeg gerne se en kildeangivelse. Hvis det er din egen erfaring du taler om, så må du tilgive mig at jeg stoler mere på mine egne erfaringer, samt erfaringerne fra de ret prominente og kompetente kilder jeg har som er uenige med dig.
 
Du kunne også bare uddybe hvad det er du mener Pioneer gør bedre når den bliver tilsluttet et Pioneer tv, som Oppo ikke gør. Du startede med at formulere det som et spørgsmål, det svarede jeg på. Nu fremsætter du det som fakta, det må du kunne uddybe.
 
Helt enig.
 
Læste i en anden tråd herinde at en person kunne se tydelig og meget stor forskel i billedet da han skiftede fra pio bd til oppo bd og det var til det dårligere. (altså at pio'en var meget bedre mht billedekvalitet) Jeg var da tæt på at bestille en tid hos øjenlægen da jeg ikke selv kan se nogen forskel overhovedet...
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu