recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af Panasonic projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opsætning af Panasonic projektor

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2012 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af Mejnert Mejnert skrev:

Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Jeg er selv ejer af en Panasonic 5000 model og du har lavet en KÆMPE BRØLER

Dit lærred vender forkert, du skal dreje det 180 grader så siderne går udad i bunden

Øhhh hvad, laver du sjov? Lærredet skulle da ikke gerne bue ud af nogle steder?

Nå for søren - det er først nu jeg ser at der står lærred :-)
Det er før lykkedes mig at få billedet til at være rigtigt på den lærred - 
så tror ikke at det er den. 
Tror at det er min hylde, som projektoren står på der er skæv
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2012 kl. 12:28
Det undrede også mig da jeg fik mit lærred at det syntes som om siden ikke var helt lodret, se billede.

Men da jeg fik indstillet billedet indenfor rammen passede det 100% og nej jeg bruger ikke keystone. ( den står på 0 )

Fik læst mig frem til at det er en lille optisk illusion der skal korrigeres.

Så ja, den "brede side" skal være nederst.

Problemet bliver også mere udtalt hvis dit hænger så den ene side er nærmere projektor end en anden:

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2012 kl. 12:38

Vrøvl!!

Det er en ren tilfældighed at dit billede er lige så skævt som dit lærred. Ingen af delene skal i princippet være skæve - men et tab-tension lærred er svært at producere så det bliver 100% lige, så lidt tolerance skal man leve med. Sådan er det ikke med et rammelærred, det er og skal være helt rektangulært.

Billedet fra projektoren skal I TEORIEN også være rektangulært når det er monteret rigtigt - i praksis har ingen projektor (heller ikke de møgdyre) 100% perfekt geometri, og derfor vil der være en lille smule skævheder hist og pist. Det er blandt andet derfor gode rammelærreder har en veltex-belægning, som opsuger det lys der rammer udenfor.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2012 kl. 16:56

Men da jeg fik indstillet billedet indenfor rammen passede det 100% og nej jeg bruger ikke keystone. ( den står på 0 )

Fik læst mig frem til at det er en lille optisk illusion der skal korrigeres.

Problemet bliver også mere udtalt hvis dit hænger så den ene side er nærmere projektor end en anden:

Den skal du altså længere ud på landet med ;-) Et lærred skal være retvinklet og have parallelle sider og der er ikke nogen "bred side" (bortset fra at lærredet er 16:9 self :-) der skal vende op eller nedad. Det samme gælder for billedet fra projektoren. Hvis lærredet ikke er retvinklet eller har sideforholdet 16:9 er det i princippet en fejl, og hvis ikke projektoren er i stand til at kaste et billede der har samme egenskaber, på en plan plade, så er den enten defekt eller også er den ikke sat rigtigt op.

Det vil self være små variationer men de må IMO ikke være større end at man ikke lægger mærke til det.

MVH
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu