|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bambus ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 392 |
![]() Sendt: 11-April-2009 kl. 14:55 |
Jeg har nu i flere omgange forsøgt at opsætte min Qnap 209 II Pro så jeg kan tilgå NAS´en udefra (via http eller ftp). Jeg har YouSee som ISP og de leverer som bekendt en dynamisk IP, hvorfor jeg har oprettet et host via dyndns.com. Når jeg under administrationsindstillingerne i Qnap NAS´en forsøger at opdatere Host navnet - får jeg beskeden: DDNS service! Jeg har åbnet for port 21 og 80 i min router. Hvad dælen gør jeg galt? |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Du har formentlig indtastet forkerte oplysninger til din DynDNS konto.
Der skal ikke åbnes nogle porte for at opdatere din IP hos DynDNS. Det sker basalt set ved et HTTP eller HTTPs request, svarende til at se en webside hos recordere.dk. Jeg kender ikke Qnap på dette punkt, kun selve DynDNS API'et. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Bambus ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 392 |
![]() |
Takker for svaret. Har fået løst problemet for en time siden, så jeg nu kan tilgå NAS via FTP. Ændrede blot DDNS i routeren og så var den på plads. Kontoen hos DynDNS var korrekt - så det var ikke her problemet lå. Kan dog stadigvæk ikke få lov at ændre DDNS direkte i NAS´en - mærkeligt. |
|
![]() |
|
Duelund ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 381 |
![]() |
Jeg har en Qnap 109, det er næsten umuligt at sætte DDNS forkert op i den. Jeg gætter på at opsætningen er meget lig i 209 II Pro. Muligvis er det de forkerte DynDNS oplysninger du benytter. Du skal bruge dit DynDNS username, password og DynDNS 'hostname', f.eks. "MinQnapServer.dyndns.org". Prøv evt. om dette kan hjælpe: Redigeret af Duelund - 13-April-2009 kl. 21:20 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er fuldstændig enig - det burde være det nemmeste at sætte DDNS op i NAS´en, men ikke desto mindre får jeg stadigvæk fejlmeldingen som anført først i tråden. Jeg har fulgt denne vejledning til punkt og prikke http://www.qnap.com/pro_features_ftp.asp, men alligevel fremkommer fejlmeldingen. Jeg har også nedlagt og oprettet mit DynDNS host flere gange - lige lidt har det hjulpet. Men som anført tidligere - så har jeg nu fået løst problemet via routeren - blot mærkeligt, at jeg stadigvæk får fejlen i NAS´en. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |