recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af Qnap NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpsætning af Qnap NAS

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bambus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Emne: Opsætning af Qnap NAS
    Sendt: 11-April-2009 kl. 14:55

Jeg har nu i flere omgange forsøgt at opsætte min Qnap 209 II Pro så jeg kan tilgå NAS´en udefra (via http eller ftp). Jeg har YouSee som ISP og de leverer som bekendt en dynamisk IP, hvorfor jeg har oprettet et host via dyndns.com.

Når jeg under administrationsindstillingerne i Qnap NAS´en forsøger at opdatere Host navnet - får jeg beskeden:

DDNS service!
Opdatering mislykkes, kontroller venligst igen dine indstillinger.

Jeg har åbnet for port 21 og 80 i min router.

Hvad dælen gør jeg galt?

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 21:09
Du har formentlig indtastet forkerte oplysninger til din DynDNS konto.

Der skal ikke åbnes nogle porte for at opdatere din IP hos DynDNS. Det sker basalt set ved et HTTP eller HTTPs request, svarende til at se en webside hos recordere.dk.

Jeg kender ikke Qnap på dette punkt, kun selve DynDNS API'et.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Bambus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 21:18

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Du har formentlig indtastet forkerte oplysninger til din DynDNS konto.

Der skal ikke åbnes nogle porte for at opdatere din IP hos DynDNS. Det sker basalt set ved et HTTP eller HTTPs request, svarende til at se en webside hos recordere.dk.

Jeg kender ikke Qnap på dette punkt, kun selve DynDNS API'et.

Takker for svaret. Har fået løst problemet for en time siden, så jeg nu kan tilgå NAS via FTP. Ændrede blot DDNS i routeren og så var den på plads. Kontoen hos DynDNS var korrekt - så det var ikke her problemet lå. Kan dog stadigvæk ikke få lov at ændre DDNS direkte i NAS´en - mærkeligt.

Til top
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2004
Point: 381
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 21:19

Jeg har en Qnap 109, det er næsten umuligt at sætte DDNS forkert op i den. Jeg gætter på at opsætningen er meget lig i 209 II Pro. Muligvis er det de forkerte DynDNS oplysninger du benytter.

Du skal bruge dit DynDNS username, password og DynDNS 'hostname', f.eks. "MinQnapServer.dyndns.org".

Prøv evt. om dette kan hjælpe:
http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=63&t=730

Redigeret af Duelund - 13-April-2009 kl. 21:20
Til top
Bambus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af Duelund Duelund skrev:

Jeg har en Qnap 109, det er næsten umuligt at sætte DDNS forkert op i den. Jeg gætter på at opsætningen er meget lig i 209 II Pro. Muligvis er det de forkerte DynDNS oplysninger du benytter.

Du skal bruge dit DynDNS username, password og DynDNS 'hostname', f.eks. "MinQnapServer.dyndns.org".

Prøv evt. om dette kan hjælpe:
http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=63&t=730

Jeg er fuldstændig enig - det burde være det nemmeste at sætte DDNS op i NAS´en, men ikke desto mindre får jeg stadigvæk fejlmeldingen som anført først i tråden. Jeg har fulgt denne vejledning til punkt og prikke http://www.qnap.com/pro_features_ftp.asp, men alligevel fremkommer fejlmeldingen.

Jeg har også nedlagt og oprettet mit DynDNS host flere gange - lige lidt har det hjulpet. Men som anført tidligere - så har jeg nu fået løst problemet via routeren - blot mærkeligt, at jeg stadigvæk får fejlen i NAS´en.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu