recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af SABnzbd på Synology DS209
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpsætning af SABnzbd på Synology DS209

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rslarsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Opsætning af SABnzbd på Synology DS209
    Sendt: 02-Februar-2010 kl. 09:49
Hejsa
Går ud fra det er det rette forum at spørge.

Jeg har en Synology DS209 hvor jeg har installeret SABnzbd på. Mit ? går ud på, hvordan skal man sætte SAB op så det virker. Har leget lidt med det selv, men der går ged i det på en eller anden måde.
Jeg har lavet 2 billeder som I kan se, læg mærke til hvordan HDD kapacitet ændres markant ved forskellige valg i User Folders.
Det første billed, er det standard opsætning.

Har fulgt denne vejledning (måske snare vildledning) ca. midt på siden.
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=27&t=11307

Håber at jeg har gjort mig forståelig.

René
Til top
Goant Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2009
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 12:38
Det burde ikke være så kompliceret. Jeg hjalp min far med at sætte hans DS207 op og der skulle man bare plotte kontoinfo fra Giganews ind i indstillinger for NZB download.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af rslarsen rslarsen skrev:

Jeg har lavet 2 billeder som I kan se, læg mærke til hvordan HDD kapacitet ændres markant ved forskellige valg i User Folders. Det første billed, er det standard opsætning.

Når du skriver downloads/complete i SABnzbd er det relativt til /home/user, hvor user er den bruger som sabnzbd kører under,
altså denne sti

/home/user/downloads/complete

Hvis du skriver /diskenhed1/SABdownloads er det et absolut sti, som fortolkes direkte fordi stien starter med /.

Jeg ved ikke hvordan din Synology er sat op (udover at den kører Linux som jeg kender), men når du får forskellige GB angivelser, skyldes det at de to stier peger på forskellige partitioner.

Jeg vil gætte på at /diskenhed og /home er mountet på forskellige partitioner. Prøv eventuelt at telnet'e eller ssh'e til boxen og skrive 'mount' (det er også muligt at man kan se mount points i web interface).

Redigeret af JesperLund - 02-Februar-2010 kl. 12:50
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 15:42
Hej

Tak for jeres svar. Det med Telnet er et nummer for svært for mig. Kender intet til Telnet eller ssh. Så derfor dropper jeg bare SABnzbd. Jeg skulle dog lige prøve at dll en nzb'er og nu kan jeg ikke finde den på NAS'en. Brugte "NZBTemp" i Temponary Download Folder og "SABdownload" i Complete Download Folder, og som skrevet, nu kan jeg ikke finde det.

René
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 15:49
Sådan ser min sti ud:

/volume1/Downloads

volume1=med navnet på HDD 1. Downloads er en mappe jeg selv har lavet. Dvs alt hvad jeg downloader gennem SABnzb bliver gemt i Downloads.
Glem alt om Telnet, behøves ikke,

Iøvrigt Astraweb er meget billigere end Giganews Wink

Edit: volume1 skulle være standard på en Synology NAS, så med mindre i har ændret det navn (kan tjekkes i Management under information og derefter status) så hedder jeres det samme.
Så hvis du opretter en mappe på jeres NAS der hedder Downloads, så kan du bare kopiere min sti.
Det burde virke.

Redigeret af mufcdk1974 - 02-Februar-2010 kl. 15:56
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 17:44
Mufcdk1974 > Takker for dit svar.

Det virker nu. Skulle "bare" skrive /volume1/Downloads.
Dog lige et lille men - der står intet om "volume1 men derimod Diskenhed1"

Men kan du så fortælle mig hvor de 2 andre nzb'er jeg testede blevet af. Efter hvad jeg kan se så har de taget noget af pladsen på harddisken. 2 x 111 mb

Jeg bruger selv Astraweb, er ikke helt sikker på hvorfor du tror jeg bruger Giganews. Men det var måske bare en lille reklame der sneg sig ind fra side linien
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af rslarsen rslarsen skrev:

Mufcdk1974 > Takker for dit svar.

Det virker nu. Skulle "bare" skrive /volume1/Downloads.
Dog lige et lille men - der står intet om "volume1 men derimod Diskenhed1"

Men kan du så fortælle mig hvor de 2 andre nzb'er jeg testede blevet af. Efter hvad jeg kan se så har de taget noget af pladsen på harddisken. 2 x 111 mb

Jeg bruger selv Astraweb, er ikke helt sikker på hvorfor du tror jeg bruger Giganews. Men det var måske bare en lille reklame der sneg sig ind fra side linien

Ups sorry, det var en anden bruger der brugte Giganews Embarrassed
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
anderspoulsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Februar-2008
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 12:38
Hej,

Fandt du ud af hvor dine filer er blevet af?

Jeg står i samme situation..

Mvh. Anders.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 08:03
anderspoulsen > Nej jeg har ikke fundet ud af hvor de ligger. Men der kommer snart en ny version (2.3) så jeg overvejer at formatere NAS'en. På den måde er de forsvundne filer væk
Til top
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-August-2009
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2011 kl. 00:31
Hej.
Gammel tråd men prøver aligevel.
Jeg har det problem at jeg ikke kan hente med mere end max. 3.0MB/s på min ds209 , med download station kan jeg nå op på 5 og med newslecher på min pc kan jeg nå op på 8 MB/s , jeg har prøvet at med både ssl server og uden ssl. Har valgt 10 connections som på newslecher.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2011 kl. 01:05
Oprindeligt skrevet af moler moler skrev:

Hej.
Gammel tråd men prøver aligevel.
Jeg har det problem at jeg ikke kan hente med mere end max. 3.0MB/s på min ds209 , med download station kan jeg nå op på 5 og med newslecher på min pc kan jeg nå op på 8 MB/s , jeg har prøvet at med både ssl server og uden ssl. Har valgt 10 connections som på newslecher.

Check CPU belastningen på din NAS. Hvis den er tæt på 100%, er det nok her at begrænsningen ligger.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu