recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af Synology 213+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opsætning af Synology 213+

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opsætning af Synology 213+
    Sendt: 15-November-2012 kl. 13:18
Er der nogle der kan guide mig i opsætningen af en sådan djævel?
Jeg har reg.den på nettet osv. mangler bare at vide hvilken konfiguration jeg skal vælgeWink
 
MVH Henrik
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2012 kl. 13:22
får vi nogle valgmuligheder ellers kan det jo blive et omfangsrigt svar Wink
jeg vælger at tro det har noget med valg af diskenhed, og her kører jeg synology hybrid shr, med ext3, så den samler alle monterede harddiske i 1 diskenhed med datasikkerhed på 1 harddisk (dvs 1 harddisk kan dø uden datatab)
Mvh

René
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2012 kl. 18:45
Jeg synes du skal vælge en konfiguration med ca. 10 brugere og så skal web og ftp enables :-)
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 11:45
Tak for de gode svar,men jeg er HELT blank på dette område.
Jeg havde håbet på at kunne bruge den ene disk (3 tb) til foto,film og diverse dokumenter og så spejle den til den anden disk, men hvad behovet er i forhold til brugere osv. er jeg ikke helt klar over.
Vi har flere bærbare og det er hovedsagligt dem der skal sikres mht. billeder og dokumenter, men så ville det selvfølgelig også være dejligt med lagring af alle mine cd'er og evt. film.
Skal man oprette en bruger pr. pc?
Hvad er Web og ftp??????
 
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 12:03
det kan du også mht diske, hvis du vælger synology shr og 1 diskenhed, så har du 2 harddiske hvor den samlede størrelse svarer til den mindste af de monterede harddiske sådan hvis en vilkårlig disk døde så havde du fortsat dataen intakt på den anden.. men det kræver du montere 2 harddiske, og for plads optimeringens skyld at de er 3tb begge, så får du et samlet lager på 3tb med datasikkerhed
 
hvis du slå medieserveren til mener jeg diskstation selv laver hovedmapper til foto/musik/film du skal sørge for at fordele især musik og fotos i de respektive mapper sådan du kan bruge de ekstra lækre features som synology har mht til audiostation (ds audio, som faktisk kan streame til din forstærker via dit lokalnet) og photostation (ds foto).. men det må komme hen ad vejen.
 
Du kan sagtens køre med 1 bruger til flere maskiner, du har dog mulighed for at afskærme adgangen pr bruger, så hvis indholdet skal beskyttes på tværs af brugere kan man med fordel bruge flere brugere.
 
web bruger du til at få adgang til styringen af din nas, men også filestation hvor du kan finde dine filer via browser, musik og fotos præsenteres på brugervenlig vis i photostation og adiostation (begge er apps du selv skal installere efterfølgene)
ftp er bare en filprotokol som du ikke får brug for hvis du ikke ved hvad det er Wink
Mvh

René
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 19:27
Det er super dejligt med forslag og ideer,men jeg er som sagt helt på bar bund,så jeg søger faktisk en der kan guide mig igennem hele opsætningen.......
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 21:54
Har i nogle Apple maskiner, for så bør du også konfigure timemachine.

Tipsen: du glemte lige at snmp også er godt
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 22:23
Skyum: Jeg vil anbefale dig at bruge et par timer på dokumentationen til boksen - den vil give dig et fornuftigt overblik over hvilke muligheder boksen tilbyder og en nogenlunde idé om hvordan det sættes op - det vil om ikke andet hjælpe dig langt nok til at du forhåbentlig ved hvad du egentlig kunne tænke dig at bruge boksen til!
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 15:00
Har du ikke nogle IT-kyndige venner der kan hjælpe dig? Du kan da ikke købe sådan en boks, og bare regne med at alt virker ud af boksen, uden at du skal sætte dig ind i tingene.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Lightyear Lightyear skrev:

Har du ikke nogle IT-kyndige venner der kan hjælpe dig? Du kan da ikke købe sådan en boks, og bare regne med at alt virker ud af boksen, uden at du skal sætte dig ind i tingene.
Nu kunne jeg sådan set nok klare det selv ved at løbe manualen igennem,men der er sikkert nogle steder man skal tage stilling til noget som jeg ikke umiddelbart har forstand på,så derfor denne tråd.
Den er min første NAS, så jeg søgte blot råd og vejledning ifm. opsætning, og har også fået dette.
Den er købt og jeg har monteret  2 stk. 3 tb. harddiske, sat til net og fundet på det trådløse.Smile
  Mangler bare konfigurationenWink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 17:38
Jeg tror ikke du kunne klare det selv ved at læse manualen, men du ville have en idé om hvad du havde behov og kunne få hjælp til nogle konkrete problemer. Nu er situationen at folk mere eller mindre skal gætte dine behov og dermed den opsætning der vil være egnet for dig.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 17:51
Problemet er at jeg jo reelt ike kender mit behov og derfor savner hjælp fra en der kan spørge min om jeg vil bruge den til det og det da jeg ellers kan "glemme" en funktion jeg måske har brug for.
Havde dog forestille mig at have musik og billeder,evt. film og vigtige dokumenter.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu