recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af synology til iTunes og Sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opsætning af synology til iTunes og Sonos

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Free Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-December-2004
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Free Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opsætning af synology til iTunes og Sonos
    Sendt: 04-September-2012 kl. 11:32

Hej alle

Har brug for hjælp til opsætning af min Synology 211+ server.

Jeg bruger iTunes på PC og har overført min musik til serveren i mappen musik. Dette funger fint, og min pc finder musik på serveren når jeg åbner iTunes. Musik mappen blev oprettet af sig selv da jeg aktiverede iTunes serveren på min Synology.

Nu vil skal jeg til at overføre konens musik samling til serveren men, det skal ikke lægges i samme mappe som min musik. Kan jeg bare oprette en delt mappe og overfører musikken hertil?

Målet er at købe en Sonos afspiller og det skulle gerne være sådan at konen kunne styre sin egen musik og jeg min. Vil dette være muligt?

Free

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 12:20
Tror ikke i kan afgrænse jeres musik på denne måde. Benytter selv samme nas og iTunes. Bruger dog ikke iTunes funktionen på synology. Benytter kun NAs som rent diskdrev
Til top
Free Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Free Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 12:42

Kunne du eventuelt fortælle mig om det er muligt at have to forskellige mapper med musik og styre dem uafhængigt med Sonos?

Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 12:51
Jeg er ikke helt sikker på hvad du vil opnå, med ovenstående. Men nej, du kan ikke, med Sonos, angive at den kun skal søge/afspille musik inde i en bestemt mapper, når det er dig der bruger den og en anden når det er konen. Sonos ved jo ikke hvem brugeren er og det er heller ikke muligt at angive. Søgning på musik i sonos, foregår enten via Kunstner, album eller "track navn" og det er på tværs af alt musik.
Til top
Free Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Free Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 13:01

Det jeg vil opnå er præcist det du nævner. Når jeg vil høre min musik vil jeg ikke se min kones og omvendt. Som jeg kan forstå på dig vil Sonos søge på alt musikken på min NAS og ikke i min musik mappe.

Til top
Harder Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-November-2006
Sted: Denmark
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Harder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 13:12
Kan du ikke bare oprette en playliste til jer hver?
Med venlig hilsen

Claus Harder
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 13:23
Ja, det nærmeste du kommer det, er at oprette playlister. 

Med de søge muligheder der er på Sonos, er det vel nærmest ligegyldigt om den skal søge i 1000 eller 10.000 numre.

Hvis det er fordi at du gerne vil sidde og "browse" i hele din musik samling, så har du faktisk, på sonos, mulighed for at gøre det på mappe/fil niveau og dermed kan du vælge "fars mappe" eller "mors mappe" og så kan du kun se den respektive musik der under. Men du kan ikke søge i det, kun navigere rundt og selvfølgelig afspille eller tilføje til playliste.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 15:33
Når du begynder at stille krav til at konfigurere systemet, så er du på vej fra Sonos til Squeezebox - dér vil du kunne sætte systemet op som du ønsker.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu