recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af trådløst netværk.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opsætning af trådløst netværk.

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af roflerne roflerne skrev:

Har fundet et andet program som virker. Der er 3 trådløse netværks i nærheden, de kører på henholdsvis channel 1, 7 og 11

Fortæl. Når KisMAC ikke virker, mangler jeg selv et program.

Venlig hilsen
KB
Til top
roflerne Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-August-2011
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér roflerne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 13:20
Fandt det i app store til 24,- hedder WiFi Explorer 
Mvh Martin
-------------------------------
Samsung PS50C7705
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 13:22

Fandt det i app store til 24,- hedder WiFi Explorer 
Tak.
Det virker udmærket.

Redigeret af Brixen - 08-Juli-2012 kl. 13:34
Venlig hilsen
KB
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Tak.
Det virker udmærket.

Var der ingen der læste linket til TDC?

Her er der link til et gratis program og hvordan man kan bruge det indbyggede program i MAcOS 10.6

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Tak.
Det virker udmærket.

Var der ingen der læste linket til TDC?

Her er der link til et gratis program og hvordan man kan bruge det indbyggede program i MAcOS 10.6

Klaus

Næh - Vi postede samtidig, så det overså jeg. Det program vi har købt kan så vise grafisk, hvor kanalerne er Big smile - og da det bruger et Apple API er det sikkert det samme det viser, som vi selv kan se i systemrapporten.

I system 10.7 hedder der Wifi i stedet for Airport.

Redigeret af Brixen - 08-Juli-2012 kl. 14:03
Venlig hilsen
KB
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 16:53
Det burde ikke være nødvendigt at have mere end 1 eller maks 2 trådløse accesspoints i et hus på 140 kvm.

Jeg går ud fra at du har kode til Zyxel wifi netværket?
Så skal du bare sætte dit Apple Airport Express korrekt op, så kan man nå hele huset.

Fjern DHCP på dit Airport Express og sæt kabel fra Zyxel routeren ind i LAN porten.
Sæt SSID og WPA kryptering og password op til det samme som på Zyxel routeren.
Brug en anden kanel og så spiller det hele. Thumbs Up
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2007
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 18:34

Hej Infinity
Jeg har "desværre" kun en mac bærbar, findes der lignede programmer til os x? Vores naboer er af den ældre generation, og har såvidt jeg kan se (medmindre de skjuler deres ssid) slet ikke noget trådløst netværk. 

Ja, inSSIDer for Mac

mvh Infinity
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér roflerne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Ja, inSSIDer for Mac

Læste lige nogle reviews på det, og der var en del som klagede over at det ikke virkede. Købte et andet der var lidt billigere. Fandt frem til at de ikke kørte på samme frekvens, og at der ikke er nogle i trådløse i nærheden som opfanges eller som bruger samme frekvens.

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Det burde ikke være nødvendigt at have mere end 1 eller maks 2 trådløse accesspoints i et hus på 140 kvm.
Så skal du bare sætte dit Apple Airport Express korrekt op, så kan man nå hele huset.

Fjern DHCP på dit Airport Express og sæt kabel fra Zyxel routeren ind i LAN porten.
Brug en anden kanel og så spiller det hele. 
Hej Cyberguyen
Grunden huset opbygning og ZyXel's manglende N-teknologi (vil godt have noget hastighed), kommer jeg nok ikke uden om at købe endnu et AP. Jeg har vedhjælp af WiFi explorer fundet ud af at signalet i stuen er nede omkring 30% hvis man forbinder til Zyxel routeren. I stuen kan jeg ikke fange mit eget trådløse.

Redigeret af roflerne - 08-Juli-2012 kl. 23:50
Mvh Martin
Samsung PS50C7705
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2007
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 00:10

Ja, inSSIDer for Mac

Læste lige nogle reviews på det, og der var en del som klagede over at det ikke virkede. Købte et andet der var lidt billigere.
OK Til windows er det gratis! Så er det svært at få noget billigere. her virker det fint.
mvh Infinity
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 09:00

Ja, inSSIDer for Mac

Læste lige nogle reviews på det, og der var en del som klagede over at det ikke virkede. Købte et andet der var lidt billigere. Fandt frem til at de ikke kørte på samme frekvens, og at der ikke er nogle i trådløse i nærheden som opfanges eller som bruger samme frekvens.

Brug en anden kanel og så spiller det hele. 
Hej Cyberguyen
Grunden huset opbygning og ZyXel's manglende N-teknologi (vil godt have noget hastighed), kommer jeg nok ikke uden om at købe endnu et AP. Jeg har vedhjælp af WiFi explorer fundet ud af at signalet i stuen er nede omkring 30% hvis man forbinder til Zyxel routeren. I stuen kan jeg ikke fange mit eget trådløse.

Hvad i alverden er jeres hus dog bygget i? Er det massivt kobber eller stål?
Hvor mange vægge og meter er der fra dit værelse og ind til stuen?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér roflerne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 10:01

Hvad i alverden er jeres hus dog bygget i? Er det massivt kobber eller stål?
Hvor mange vægge og meter er der fra dit værelse og ind til stuen?

Der er 5 vægge, hvor en af dem er en meget tyk ydremur og der er nok 20-25 meter.
Mvh Martin
Samsung PS50C7705
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 12:24
Hvis det er et nyt hus af støbte armerede betonelementer, er det ikke noget problem for 3-4 af slagsen at dræbe ethvert wifi-signal. Husk, at hvis du "forlænger" trådløst, vil din hastighed falde til det halve. (repeateren skal både sende og modtage, hvilket den ikke kan samtidigt).
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu