recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af trådløst netværk.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opsætning af trådløst netværk.

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 13:39
Går murene helt op til taget?

Så er det vel bare at placere AP på loftet og man har dækning overalt?
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Point: 391
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 19:27
Har du overvejet Eks. Netgear powerline adaptere... De bruger elinstallationen i huset og på den måde kan jo sprede netværket uden at skulle trække en masse netværkskabler...

Gjorde det hjemme hos mine forældre som bor et 1. Sals hus og det fungere super godt. Og super nemt og "usynligt"...

Mvh

Mads
Til top
ANY Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Juli-2012
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANY Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2012 kl. 23:06
Jeg har ca samme problem, jeg har dog allerede trukket et kabel fra min TDC router i kælderen til en PC i stuen i den anden ende af huset da det trådløse signal fra kælde var alt for dårligt i denne del af huset.
Som det vises herover (fra et andet indlæg) mangler jeg bare en trådløs del på switchen.. så der både er trådløst i kælderen og i stuen.
Ligenu har jeg NAS og printer i kælderen sat til TDC routeren og en lang kabel til stuen. Hvor jeg gerne vil kunne bruge både LAN og WIFI!
Som jeg har forstået så kan jeg ikke bruge en Access point da denne ikke har LAN porte, jeg har heller ikke kunne finde en switch med WIFI... det lyder også som om at en ekstra router giver problemer hvis LAN skal bruges på begge routere... eller hvad. 
Hvad er den bedste løsning her? 
Til top
roflerne Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-August-2011
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér roflerne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2012 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af ANY ANY skrev:

Jeg har ca samme problem, jeg har dog allerede trukket et kabel fra min TDC router i kælderen til en PC i stuen i den anden ende af huset da det trådløse signal fra kælde var alt for dårligt i denne del af huset.
Som det vises herover (fra et andet indlæg) mangler jeg bare en trådløs del på switchen.. så der både er trådløst i kælderen og i stuen.
Ligenu har jeg NAS og printer i kælderen sat til TDC routeren og en lang kabel til stuen. Hvor jeg gerne vil kunne bruge både LAN og WIFI!
Som jeg har forstået så kan jeg ikke bruge en Access point da denne ikke har LAN porte, jeg har heller ikke kunne finde en switch med WIFI... det lyder også som om at en ekstra router giver problemer hvis LAN skal bruges på begge routere... eller hvad. 

Det er ikke noget problem at bruge en router, så længde DHCP bliver slået fra.
Mvh Martin
-------------------------------
Samsung PS50C7705
Til top
roflerne Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-August-2011
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér roflerne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2012 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af Mads A Mads A skrev:

Har du overvejet Eks. Netgear powerline adaptere... De bruger elinstallationen i huset og på den måde kan jo sprede netværket uden at skulle trække en masse netværkskabler...

Gjorde det hjemme hos mine forældre som bor et 1. Sals hus og det fungere super godt. Og super nemt og "usynligt"...

Mvh

Mads
Da jeg regner med at sætte det op på loftet, er der ikke noget problem at trække et netkabel.

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Går murene helt op til taget?

Så er det vel bare at placere AP på loftet og man har dækning overalt?
Ydremuren gør, de andre gør ikke. AP'et er allerede sat op på loftet
Mvh Martin
-------------------------------
Samsung PS50C7705
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2012 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af ANY ANY skrev:

At flytte din TDC router så den står midtvejs mellem kælderlokale og stue.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu