|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
nph12 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 646 |
![]() Sendt: 04-November-2008 kl. 22:06 |
|
Hej Jeg har lige hentet en Videolan, men kan ikke finde serveren på min PS3. Hvilken adresse skal jeg bruge før jeg kan finde serveren på min PS3? |
||
![]() |
||
nph12 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 646 |
![]() |
|
Hvilken adresse/network protocol skal jeg bruge for at streame? |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Det er ikke klart for mig hvad du ønsker. Vil du have VLC til at streame til din PS3 eller omvendt?
|
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg ønsker at VLC skal streame til min PS3
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
I VLC 0.9.4 (seneste) version Media -> Streaming -> Vælg fil -> Streaming options IP adresse i streaming options skal være IP adressen for den computer som VLC kører på. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har den seneste version (VLC 0.9.4) Media -> Streaming -> Valgt fil Hvor fnder du streaming options? Er det fanbladet "Network"? Ellers skal jeg vælge "Stream" (Streaming output)? Hvad skal jeg evt. vælge i "Streaming output"? Jeg er lidt usikker vedr. IP adressen. Min router kører DHCP. Hvad skal jeg så bruge af IP adresse? Eller skal jeg køre med fast IP adresse? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvis jeg vælger en fil og trykker på Stream knappen, kommer jeg til en side med titlen Streaming Output hvor jeg skal konfigurere streaming options. Jeg bruger Windows XP.
IP adressen er som sagt din computers IP adresse, ikke din router. Hvis du kører Windows, så skriv "ipconfig" fra en CMD prompt. Det er bestemt smartest at køre med fast (privat) IP på den computer som streamer, men det gælder jo for alle server funktioner. Øvrige options skal være noget som PS3 kan forstå (video codec, audio codec, container samt streaming protokol). Det kan jeg desværre ikke hjælpe med. Redigeret af JesperLund - 05-November-2008 kl. 18:23 |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg kan stadig ikke få det til at virke. Jeg har flyttet spørgsmålet til dette forum: http://www.recorders.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49847& PN=1&TPN=1 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |