recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - opsætning i "Hule"mursten ?vægbeslag  muligt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

opsætning i "Hule"mursten ?vægbeslag muligt

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
michaelw Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-December-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michaelw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: opsætning i "Hule"mursten ?vægbeslag muligt
    Sendt: 05-Januar-2014 kl. 10:33

Hej

Jeg skal hænge svigermors tv op på væggen.

Det skal være drejbart beslag...

Problemet er at hendes mursten er "Hule" altså med huller i miden af stenen..

Kan en hul mursten holde til vægbeslag der er drejbart?

og hvordan skruer jeg bedst beslaget fast?...

Redigeret af michaelw - 05-Januar-2014 kl. 10:33
Pioneer 5090h ,Panasonic 50st60y, Ps3 , dm800, dm7020, dm600,dm8000 Audiopro højtalere : AudioPro Avanti 5.2 surround højttaler pakke.

drømme:sc-lx81 reciver og bdp-lx71 blueray afspiller
Til top
binne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Vallensbæk, KBH
Point: 435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 10:43
De hule mursten du snakker om er nok dem med huller i. Jeg tror ikke det er et problem. Det du skal er, at bore uden slag, det tager selvfølgelig lidt tid, men sådan er det, og så bruge en fornuftig størrelse skruer + plugs. Her skal du lige se hvad det beslag til væggen tillader. Har du prøvet at bore andet op i de sten? billeder osv? For så kan du jo prøve at finde en skrue her se hvordan den sidder fast.

Du skal jo huske at hvis det er et dreje beslag, så er det kraft x arm. dvs trækket på væggen bliver ret stort.

mvh

\René
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michaelw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 10:47
Hej
Tak for svar

Har ikke haft boret i stenene før desværre

Der hænger et par enkelte billeder, men de sidder med søm i fugerne

Selve beslaget kan tage op til 45kg, tv vejer 17-20kg

I sættet er der 4 store franske skruer, med tilhørene plugs.. tror du de kan bruges?

Uden slag.. ok, er det så et alm metalbor jeg skal bruge, eller træbor?

Ved godt formlen med kraft * arm, netop derfor jeg er lidt nervøs:-)
Pioneer 5090h ,Panasonic 50st60y, Ps3 , dm800, dm7020, dm600,dm8000 Audiopro højtalere : AudioPro Avanti 5.2 surround højttaler pakke.

Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 11:11
jeg tror han mener bore uden slagkraft i boremaskinen, altså så den bare drejer uden af hamre hvis du forstår
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michaelw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 11:22
Er med på uden slag.

Men man kan vel ikke bruge murbor uden slag? kan man...

Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af michaelw michaelw skrev:

Er med på uden slag.

Jo du kan. Det tager bare tid.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michaelw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Er med på uden slag.

Jo du kan. Det tager bare tid.

ok

og det er det der menes jeg skal gøre så
bare bor uden slag , men stadig med murbor? ik

Til top
Lygtemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Maj-2007
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lygtemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 12:23
Det kommer dælme an på hvilken maskine du bruger. nogle slagbor kan kun bruges med slag. Jeg ville klart anbefale at du bare bruger en almindelig akku maskine og så et murebor af denne type: http://www.jemogfix.dk/butik/vaerktoej/elvaerktoej_tilbehoer/bor__bits.aspx?tilfojantaltilhuskeliste=9010536&huskelisteantal=1&pid=9010536&view=1

Det går ligeså hurtigt som hvis man bruger en slag maskine og så bliver hullerne ikke ovale.

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michaelw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Lygtemanden Lygtemanden skrev:

Det kommer dælme an på hvilken maskine du bruger. nogle slagbor kan kun bruges med slag. Jeg ville klart anbefale at du bare bruger en almindelig akku maskine og så et murebor af denne type: http://www.jemogfix.dk/butik/vaerktoej/elvaerktoej_tilbehoer/bor__bits.aspx?tilfojantaltilhuskeliste=9010536&huskelisteantal=1&pid=9010536&view=1

Det går ligeså hurtigt som hvis man bruger en slag maskine og så bliver hullerne ikke ovale.

super

tak for svar og link

jeg har en sewalt 18v akku maskine med/uden slag.

smutter ned og køber omtalte bor

skal man starte med mindre bor, og så bore endelig størrelse til sidst?

Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 12:41
Angående boret han linker til så findes det også som et sæt i Harald Nyborg til 100kr. Bare husk man ikke må bruge slag med dem. http://www.harald-nyborg.dk/p8486/irwin-univ-bor-4-5-6-8-10-mm
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Lygtemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Maj-2007
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lygtemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 12:46

Oprindeligt skrevet af Lygtemanden Lygtemanden skrev:

super

tak for svar og link

jeg har en sewalt 18v akku maskine med/uden slag.

smutter ned og køber omtalte bor

skal man starte med mindre bor, og så bore endelig størrelse til sidst?

Ja gå i harald i stedet for ;) det var bare et hurtigt link. Det med størrelsen kommer an på hvor stort du vil ha det, jeg plejer at sige max 6mm, ellers starter jeg med et 3-4mm og så bore det større, det er nemmere at styre de små bor end et stort hvis det skal være nøjagtigt,  
Til top
Allan Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Nordsjælland-DK
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 13:17
At bore i "hullede" mursten er som at bore i smør, så sørg for at holde boremaskinen fast så boret ikke skrider hvilket det kan gøre når boret møder hullerne.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu