|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Casper ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 598 |
![]() Sendt: 29-December-2009 kl. 19:17 |
Hej.
Jeg skal til at opsætte en trådløs router i hjemmet (Linksys WRT54GL), men den driller. Lamperne på forsiden lyser i internet, wlan og power indikatorerne. Men når jeg kører guiden på cden, siger den at den ikke kan få adgang til internettet. Det er i en af de sidste trin i guiden, hvor den skriver det. Hvad kan være galt?? Mvh. Casper.
|
|
![]() |
|
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
Det er vist en router til Linux. Har du det?
Og hvordan har du gjort? Det sædvanlige er at konfigurationen starter med at isætte cd'en og køre opsætningen mens pc og en LAN-port på routeren er forbundet med et netkabel. Når opsætningen er gjort, skal WAN-port på router forbindes med netkabel til udbyderens modem eller vægtilslutning. Redigeret af Vilhelm - 31-December-2009 kl. 00:24 |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Router til linux??
Sæt kabel i den, skriv den ip i din browser, og sæt det trådløse op som det skal, og pil kablet ud og log på med de indstillinger du har sat i routeren.
Den CD er bare til at "gøre det lettere" med, da det prøver at sætte din pc op samtidig, men virker sjældent.
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Routeren kører Linux, ligesom 117 andre dimser i dit hjem, f.eks. YouSee/Samsung STB'en og, hvem ved, måske din brødrister. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Helt enig med justrace
![]() Den er normalt sat til 192.168.1.1 - det kan du skrive i adresselinien i din browser. Password er vist som standard 'linksys' og brugeren er 'admin', hvis det sidste er nødvendigt. |
|
![]() |
|
Casper ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 598 |
![]() |
Jeg har Vista.. Jeg har fra en 8 ports switch, sat et kabel til den trådl. router ind i Internet-indgangen på routeren. Og så et kabel fra en af portene fra den indbyggede switch ind i pc indgangen. Derefter kører jeg cd'en, og så efter nogle "trin" kan den ikke connecte til nettet skriver den. Selvom min pc via kabel kører fint på nettet.
|
|
![]() |
|
![]() |
... Via den samme switch..
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu har jeg lige prøvet igen at sætte den op inde i den ip, men det fungere stadig ikke..
|
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Du bliver nødt til at komme med noget mere. Kommer du ikke ind på administrationssiden?
Hvis WRT54GL er din (eneste) router, skal den have switchen efter sig! Altså modem->WRT54->switch. Venligst Søren |
|
![]() |
|
![]() |
Selve "hovedsignalet" kommer fra et andet rum, og der er så trukket et kabel ind til mit rum, hvor en switch deler forbindelsen til PS3, Yousee boks og min pc, og så til den trådløse.. så det er .... kabel - switch - PS3 m.m. og så den trådløse.. Men jo, jeg kommer ind på admin. siden, men derfra står jeg rimelig fast.. Også fordi jeg ikke er så god igen på det plan..
|
|
![]() |
|
![]() |
Hovedsignalet? Hvor stammer det fra?
Hvis der sidder en anden router på dit netværk, så er det en helt anden fremgangsmåde. Så skal du slå DHCP fra i din WRT54GL og benytte port 1 eller lignende til dit netværkskabel. Jeg har selv en gammel WRT54G, som kører dd-wrt (alternativ firmware). Min TDC-router er leveret af mit arbejde og kan ikke fjernes. Den agerer så DHCP-server og tildeler IP-adresser til alle klienter på netværket - også til de trådløse klienter, der er tilknyttet WRT54G'en. Så vidt jeg husker, kan du slå DHCP fra i din router og give den en fast adresse i segmentet (Tryk Win+R og skriv cmd. Skriv derefter ipconfig /all og tryk enter. Så kan du se din adresse). Derefter skal du lige kigge efter nogle indstillinger, som har noget at gøre med AP/Bridge/???. Jeg kan ikke huske det længere, fordi jeg har kørt den alternative firmware i meget lang tid. Så prøv først at sætte kablet i port 1 og se dig lidt omkring i webinterfacet ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
![]() |
Hovedsignalet stammer fra den anden ende i huset, hvor mit værelse så er i modsatte ende. Der er en anden router på mit netværk, nemlig den fra TDC. Det er en Netopia router med indbygget 4 ports switch (medarbejderbredbånd), som modtager hovedsignalet og sender det videre til de andre pc'er i huset. Der er den ene linie så min. Og herfra går stikket ned i en 8 port switch (helt normal switch), som så uddeler signalet. Kan det iøvrigt have noget at sige, hvilke stik der sidder i hvilken port i switchen??
"Så skal du slå DHCP fra i din WRT54GL og benytte port 1 eller lignende til dit netværkskabel." Skal jeg så vælge Static IP eller hvad, i stedet for DHCP? Og benytte port 1 til mit netværkskabel. Altså sætte den trådløse foran i køen, hvor signalet kommer ind i mit værelse, og så sætte den store switch til/på efter denne evt.?? Dit net er altså også medarbejder bredbånd, så indtil videre er vores opsætning vel den samme? :) Håber du forstår :)
Redigeret af Casper - 01-Januar-2010 kl. 13:43 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |