recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning/konfiguration Linksys WRT54GL tråd. rou.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpsætning/konfiguration Linksys WRT54GL tråd. rou.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 598
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2010 kl. 14:02
Det skal også lige siges, at vi har en gammel Belkin trådløs router, som jeg også havde store problemer med den gang, men fik til sidst sat den op via cd'en der fulgte med, men hvordan skal jeg ikke kunne sige Confused Det har vel ikke noget at sige, at der er 1 trådløs router på netværket allerede, vel?

Og når man vil sætte kode på netværket, hvad er så bedst?? WEP, WPA eller? Der er 4 felter til at skrive en kode i, i den gamle trådl. router kan jeg se, men burde 1 kode ikke være nok??
Hvis man nu f.eks. vælger WEP, er der noget der hedder WEP Mode
Key Entry Method og Key provisioning. Hvad er f.eks. forskellen på HEX og ASCII? En lille guide, ville være perfekt :)

Redigeret af Casper - 01-Januar-2010 kl. 14:02
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Kan det iøvrigt have noget at sige, hvilke stik der sidder i hvilken port i switchen??
Nej, det er ligegyldigt.

"Så skal du slå DHCP fra i din WRT54GL og benytte port 1 eller lignende til dit netværkskabel." Skal jeg så vælge Static IP eller hvad, i stedet for DHCP?
Ja, hvis static ip er alternativet til DHCP.  Du må som sagt lige se, hvad det er for IP-adresser, som dine pc-er har. Det skal være en lignende adresse, som du skal tildele din WRT

Og benytte port 1 til mit netværkskabel. Altså sætte den trådløse foran i køen, hvor signalet kommer ind i mit værelse, og så sætte den store switch til/på efter denne evt.??
Nej, nu hvor vi har fundet ud af, at der allerede findes en router, er det ligegyldigt.

Dit net er altså også medarbejder bredbånd, så indtil videre er vores opsætning vel den samme? :)
Det er ikke medarbejderbredbånd men Flextotal med hardware-VPN. Det er dog stadig en 'black box' uden nogen form for mulighed for styring.

Venligst Søren
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 12:12

Det skal også lige siges, at vi har en gammel Belkin trådløs router, som jeg også havde store problemer med den gang, men fik til sidst sat den op via cd'en der fulgte med, men hvordan skal jeg ikke kunne sige Confused Det har vel ikke noget at sige, at der er 1 trådløs router på netværket allerede, vel?
Jo, det betyder, at du skal vælge en anden trådløs kanal til den ene af dem

Og når man vil sætte kode på netværket, hvad er så bedst?? WEP, WPA eller? Der er 4 felter til at skrive en kode i, i den gamle trådl. router kan jeg se, men burde 1 kode ikke være nok??
Hvis man nu f.eks. vælger WEP, er der noget der hedder WEP Mode
Key Entry Method og Key provisioning. Hvad er f.eks. forskellen på HEX og ASCII? En lille guide, ville være perfekt :)
WEP svarer lidt til at sætte en hængelås på et telt. Man kan let komme ind, hvis man beslutter sig for detLOL
WPA er sikrere. WPA2 mere endnu.
Brug ASCII til indtasning af kodeord. Du kan selv finde på et.

Venligst Søren
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 16:14
Okay.. Jeg har nu prøvet igen, men det fungere stadig ikke rigtig.. Har også prøvet at fjerne switchen, på mit værelse, så den trådløse fik selve signalet først. Altså kabel - trådløs - kabel - pc. Men dette hjælper heller ikke rigtig.. Burde jeg ikke kunne godt "rigtigt" på nettet, når når jeg prøver at sætte den op?? Når jeg skal sætte den op, så skal det være via netkabel, som jeg skal køre på lan-forbindelsen, og skrive dens ip (192.168.1.1) i adressefeltet, ikke? Og hvordan det med at tildele routeren en ip adresse, helt præcis??

Hængelås på et telt, haha! Giver et godt billed!! Wink

På forhånd tak...

Redigeret af Casper - 02-Januar-2010 kl. 16:16
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 17:02
Find først ud af, hvilken IP-adresse, du selv har!

Det har som sagt ingen betydning, hvor du sætter din WRT54G, hvis den ikke længere skal være router - bare det ikke er i wan-porten.

Når du har fundet din egen ip-adresse, skal du sætte et kabel til din WRT54G fra pc og sætte den op via webinterfacet som tidligere antydet.
Altså slå DHCP fra fra, og sæt din WRT54G til AP~access point.
Giv den gerne en fast adresse (som ikke er i brug). Hvis dit segment er ligesom mit, ligger det i 192.168.1.1 - 192.168.1.100. Jeg har mod bedre vidende givet min WRT54G adressen 192.168.1.2 (fordi jeg kan huske den)
Jeg har også givet mine andre faste enheder faste IP-adresser, men de ligger over 100, så det er eller burde være ok.

1. Find din egen IP-adresse på pc'en! Den er sikkert tildelt af din (overordnede) router - dermed finder du ud af, hvilken IP-adresse, din WRT54G skal have.
  2. Log ind på WRT54G via kabel fra pc i port 1-4.
    1. Slå DHCP fra
    2. Indstil til AP
    3. Giv den en fast IP-adresse i segmentet 
    4. Indstil sikkerhed (WPA)
  3. Test Wink
Venligst
Søren
EDIT: NB! Du skal ikke bruge WAN/internetporten til noget længere!

Redigeret af Breddam - 02-Januar-2010 kl. 17:05
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

(Tryk Win+R og skriv cmd. Skriv derefter ipconfig /all og tryk enter. Så kan du se din adresse).

Kan du ikke lige skrive resultatet af denne proces?
vh s
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 23:35
Nu har jeg prøvet din guide, Breddam, men den driller stadig en del. Sikkert mig der ikke er helt god til det. Jeg skal give routeren den samme ip som min pc, ikke? Når jeg indtaster dette, skriver den at WAN ip og LAN ip er den samme, og at jeg skal tjekke dette.. Det skriver den hele tiden, lige meget hvad jeg prøver.. Jeg skal bruge WAn/internetporten så længe jeg sætter den op, ikke? Jeg har også prøvet hvor de 2 kabler går ind i henholdsvis port 1 og 2.. Jeg er lidt på bar bund nu..
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 23:46

Har du tdc skal du vistnok sætte den til ppoe , og sætte den som gateway hvis du er bagved en switch.

Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 00:02
Ja, det er igennem TDC.. Jeg prøvede det, men det drillede også lidt, men vil prøve igen i morgen..
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 14:44
Jeg har nu prøvet alt, hvad I har skrevet.. Det fungere stadig ikke.. Kan det være selve den trådløse som er defekt? For burde man ikke også kunne gå på nettet via kabel (via den), uden at den er sat op først? Pc'en skriver bare lokalt netværk som dens tilstand og status, og jeg kommer ikke rigtig videre derfra.. Jeg kan godt komme ind i selve Linksys'en, men så derfra er der ikke noget der lykkedes! Noget irriterende efterhånden.. Skal jeg give den en tilfældig ip adresse, DNS og alt det der, der ligner min pc's eller??
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu