recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning med apple time capsule
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opsætning med apple time capsule

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opsætning med apple time capsule
    Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 10:51
Hej Folkens, håber jeg kunne få lidt netværkshjælp

Jeg har netop fået fastspeed 1000/1000, men jeg synes bestemt ikke hastigheden er som håbet.

Mit setup er deres standard router, den sidder i teknikskab ude på badeværelset. Her har jeg netkabel ud til 4 netindgange fordelt i kontor og stue.

I stuen har jeg så et netværkskabel i min playstation, og 1 i min apple time capsule.fra Time capsule har jeg så kabel til forstærker, tv og ikea smart home.

Min time capsule har sit eget wifi netværk jeg kan vælge, eller jeg kan vælge det fra fastspeed. 

Det virker lidt som om at mit internet fra fastspeed bliver delt i 2. 

Kan man ikke bruge time capsule som en router forlænger eller noget? 
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 11:16
Din Time capsule skal i brofunktion. (Bridge mode). Så er der kun ét net.

Venlig hilsen
KB
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 11:18
Du kan godt slå WiFi-delen på din router fra Fastspeed fra. Så agerer den kun modem, og så står Time Capsule for WiFi.

For at opsætte det skal du nok lige have fat i velkomstbrevet fra Fastspeed, hvor der sikkert er en kode til at få adgang til routerens indstillinger. Ellers kan supporten nok oplyse den.
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 11:33
Okay to muligheder nu! 

Vil det være bedst at sætte min capsule til bridge? Eller bruge den som router? jeg er ikke særlig tekniks hvad det her angår og internet og routere er i mine øjne bare en masse kabelrod, så hører gerne den bedste løsning som selv en newbie kan klare :D 
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Okay to muligheder nu! 

Vil det være bedst at sætte min capsule til bridge? Eller bruge den som router? jeg er ikke særlig tekniks hvad det her angår og internet og routere er i mine øjne bare en masse kabelrod, så hører gerne den bedste løsning som selv en newbie kan klare :D 

Jeg tror det er bedst for dig at sætte TC i bridge mode, da den så forlænger routerens net.
Hvis du sætter udbyderens router i bridge mode, er der kun ét stik i den der virker.

Du skal bruge Apple Airport-værktøj til at ændre indstillinger i Time Capsule.


Redigeret af Brixen - 06-Oktober-2020 kl. 11:51
Venlig hilsen
KB
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Okay to muligheder nu! 

Vil det være bedst at sætte min capsule til bridge? Eller bruge den som router? jeg er ikke særlig tekniks hvad det her angår og internet og routere er i mine øjne bare en masse kabelrod, så hører gerne den bedste løsning som selv en newbie kan klare :D 

Jeg tror det er bedst for dig at sætte TC i bridge mode, da den så forlænger routerens net.
Hvis du sætter udbyderens router i bridge mode, er der kun ét stik i den der virker.

Du skal bruge Apple Airport-værktøj til at ændre indstillinger i Time Capsule.

Har det "program" på min imac, så jeg kan vel gøre det derfra? Er det lige til? hvis jeg nu gerne ville kable alle mine enheder hvad ville så være den bedste løsning? 

Har lige nu 2 lan udgange (tror jeg det hedder) i væggen i stuen, og så har jeg følgende enheder:

TV
Forstærker
Apple TV
Time Capsule
Ikea Smart Home
Playstation
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 13:46
Min Time Capsule er gået i stykker, og er blevet erstattet af en AmpliFi HD, så jeg kan ikke se noget i Airport programmet nu. Men det er det du skal bruge. Måske er det nok at ændre et enkelt sted i en rulleskakt.

Jeg tror det er i Netværk fanen. Der står Routerfunktion: DHCP og NAT. Det skal ændres til Brofunktion.
Grunden til at jeg tror det er bedst for dig er, at så kan du stadig bruge alle stik i routeren fra Fastspeed. Samtidig kommer Time Capsule til at virke som en switch.
Venlig hilsen
KB
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 15:39
Okay :) Jeg må prøve at lege med det når jeg kommer hjem :) 
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Min Time Capsule er gået i stykker, og er blevet erstattet af en AmpliFi HD, så jeg kan ikke se noget i Airport programmet nu. Men det er det du skal bruge. Måske er det nok at ændre et enkelt sted i en rulleskakt.

Jeg tror det er i Netværk fanen. Der står Routerfunktion: DHCP og NAT. Det skal ændres til Brofunktion.
Grunden til at jeg tror det er bedst for dig er, at så kan du stadig bruge alle stik i routeren fra Fastspeed. Samtidig kommer Time Capsule til at virke som en switch.

Okay, så min TC stod allerede i brofunktion? Hvad gør jeg så lige? 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 22:28
Så slår du wifi fra på din timecapsule.

Hvad er det præcist du oplever med dit netværk?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 23:30
Well

Jeg tror måske jeg fik det til at virke. Den er sat til bro funktion, og så er det trådløse net sat til at oprette et trådløst netværk, her har jeg så valgt at skrive det samme ind, og nu virker den og der kan kun vælges 1 trådløst netværk.

Om det er den bedste løsning ved jeg ikke. 

Klaus:
Jeg oplever at netværket ikke er stærkt nok altid inde i stuen. Med 1000/1000 tænkte jeg at jeg ville have stærkere forbinelse. Jeg håbede derfor jeg kunne bruge min TC på en eller anden måde der var nyttig :D 

Lige nu er det sat op således:

Fiber til router. Router til switch I teknik skab --> 2 udgange i stuevæg --> 1 kabel fra væg til WAN i TC og 1 til playstation.

Fra TC er der så 3 kabler til hhv TV, forstærker og ikea smart home. Apple TV kører over wifi. 

Jeg vil egentlig bare gerne have det mest optimale ud af mit udstyr og internet :D  
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2020 kl. 00:12
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Jeg oplever at netværket ikke er stærkt nok altid inde i stuen.

"Stærkt nok" - hvordan det?

Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Fiber til router. Router til switch I teknik skab --> 2 udgange i stuevæg --> 1 kabel fra væg til WAN i TC og 1 til playstation.
Fra TC er der så 3 kabler til hhv TV, forstærker og ikea smart home. Apple TV kører over wifi. 
Jeg vil egentlig bare gerne have det mest optimale ud af mit udstyr og internet :D  


Har du ikke andet forbundet til dit netværk (i andre rum)?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu