recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning med apple time capsule
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opsætning med apple time capsule

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2020 kl. 00:13
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Jeg tror måske jeg fik det til at virke. Den er sat til bro funktion, og så er det trådløse net sat til at oprette et trådløst netværk, her har jeg så valgt at skrive det samme ind, og nu virker den og der kan kun vælges 1 trådløst netværk.


Du skal ikke forvente fri overgang mellem trådløs netværk på de to routere....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2020 kl. 07:16
De medfølgende routere fra bredbåndsudbydere er sjældent meget værd. Jeg synes helt klart, at du skal slå WiFi på den fra og så bruge TimeCapsule til den del.

Jeg har opsat det sådan i flere af mine boliger igennem tiden. Routere fra bredbåndsudbydere har i visse tilfælde slet ikke kunnet dække fra køkken til stue - og slet ikke diverse rum i huset.
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2020 kl. 08:23
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Jeg oplever at netværket ikke er stærkt nok altid inde i stuen.

"Stærkt nok" - hvordan det?

Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Fiber til router. Router til switch I teknik skab --> 2 udgange i stuevæg --> 1 kabel fra væg til WAN i TC og 1 til playstation.
Fra TC er der så 3 kabler til hhv TV, forstærker og ikea smart home. Apple TV kører over wifi. 
Jeg vil egentlig bare gerne have det mest optimale ud af mit udstyr og internet :D  


Har du ikke andet forbundet til dit netværk (i andre rum)?

Klaus

Det var straks et sværere spørgsmål. Jeg havde Yousee 50/10 før, og jeg synes bare jeg oftere har 2 ud af 3 par på wifi nu end jeg havde før. Samtidig har jeg tit tænkt at jeg måske ikke udnyttede potentialet i min TC

Jeg har min iMac forbundet på kontoret, thats it. 

Jeg bruger så plex til visning af film osv. disse ligger på TC og serveren er så via min iMac, som jeg lige har forstået det :) (ved ikke om det har nogen betydning for noget)

Og sorry hvis jeg virker forvirrende eller total dum, det er jeg nok også her.... 
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2020 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

De medfølgende routere fra bredbåndsudbydere er sjældent meget værd. Jeg synes helt klart, at du skal slå WiFi på den fra og så bruge TimeCapsule til den del.

Jeg har opsat det sådan i flere af mine boliger igennem tiden. Routere fra bredbåndsudbydere har i visse tilfælde slet ikke kunnet dække fra køkken til stue - og slet ikke diverse rum i huset.

Det giver jo meget god mening! Kan du ikke komme til Kolding og sætte det op for mig haha! :D 

Jeg må prøve at kigge på det i weekenden, jeg er bare nervøs for jeg roder for meget i det og ender med at gøre det være eller endda at komme til at ødelægge noget således wifi slet ikke virker....
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2020 kl. 09:41
Okay, du har ikke fart nok på den trådløse del?

I dit tilfælde ville jeg:

Trække kabel fra fastspeed modem/router til WAN port på timecapsule (kabel nummer et til stuen).

Sætte time capsule op som router, med DHCP og wifi.

Forbinde LAN port på timecapsule til switch i teknikskabet (kabel nummer to), samt enheder i stuen (kræver eventuelt en ekstra switch i stuen afhængigt af hvor meget udstyr du har der skal kables).

Forbinde de resterende rum til switchen i teknikskabet som du er vant til.

Forbinde til timecapsule wifi (og ikke bruge wifi i fastspeed router)


Nu kører du "dobbelt NAT" hvilket fungerer ganske fint, men mindre at du har brug for at hoste en server.

Du kan selvfølgelig altid "rydde op" bagefter. Det vil sige at sætte fastspeed router i bridge mode og slå wifi fra - måske kan den endda helt fjernes?


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2020 kl. 11:57
Okay nu blev det indviklet!....

Umiddelbart er din løsning vel ikke den rigtige for mig? Jeg hoster vel en server via plex? 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2020 kl. 12:17
Nej, ikke spor indviklet.
Tag dine komponenter og tegn det på et stykke papir.

Server, plex, ja, men bruger du den ud af huset?

Ja = så skal du sætte din fiberrouter i bridge mode (eller fjerne den, hvis du kan).

Jeg kører selv med dobbelt NAT herhjemme (yousee router i almindelig DHCP mode efterfuldt af Unifi USG), det virker 100%.

Dobbelt NAT er for øvrigt et samme som når en udbyder ikke tilbyder offentlig IP adresse.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2020 kl. 13:55
Altså jeg bruger den kun derhjemme. 

Da jeg skiftede til fastspeed kunne jeg ikke tilgå serveren mere, læste mig til at det var noget internet teknisk noget. Fandt ud af jeg kunne betale mig for at få en fast ip adresse og det skulle løse problemet, og det gjorde det.

Jeg prøver at lave en illustration i aften :) 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2020 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:


Da jeg skiftede til fastspeed kunne jeg ikke tilgå serveren mere, læste mig til at det var noget internet teknisk noget. Fandt ud af jeg kunne betale mig for at få en fast ip adresse og det skulle løse problemet, og det gjorde det.


Okay, så kræver den forbindelse til "omverdenen".
Det vil også sige Fastspeed modem i bridge mode (eller helt væk).


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Signi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Signi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2020 kl. 16:03
Jeg har også fastspeed modem og timecapsule, WiFi i modemmet er mange gange hurtigere end det i mit timecapsule. Min timecapsule er den flade madkasse og det er muligt og har du den nyere timecapsule, så yder WiFi delen nok bedre. Men den har stadig ikke så hurtig WiFi understøttelse som modemmet. 

Modemmet dækker ret godt min 71m^2 med 5GHz og det skal du bruge for højeste hastighed. Men når det er sagt, så afhænger WiFi hastigheden også af dine enheder og skal du måle din internethastighed i væggen, skal du altid gøre det med kabel direkte i modemmet.

Så mit råd er at køre 5GHz WiFi fra modemmet på de enheder der kan og 2,4GHz på resten og sætte din timecapsule til bro og slukke dens trådløse netværk.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu