recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - opsætning med beolab 9
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

opsætning med beolab 9

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Masterbrew Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-September-2009
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Masterbrew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af hifim hifim skrev:

Det er mega øv hvis der ikke er 100% synkronisering. 

Tænder og slukker core og højtalere automatisk når du tænder tv og spiller musik fra din telefon eller skal du tænde cores manuelt? 

auto auto auto.

Ja det er ikke optimalt, men jeg vil sige det er rimelig mildt, foretrækker stadig klart Core over min gamle løsning med Playmaker.
Til top
Granly Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-December-2018
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Granly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 15:03
Havde en løsning med Connection hub og core tilsluttet. Prøvede med Core'en direkte, men oplevede også sunc udfordringer - som jeg ikke gad bøvle med, hvorfor jeg prøvede med connect hub. Den fungere upåklageligt
Til top
Granly Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-December-2018
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Granly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 15:04
Sync udfordringer naturligvisStern Smile
Til top
hifim Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Januar-2021
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 15:45
Jeg er rimelig ny i B&O-verdenen. 

Kan connect hub det samme som Core, eller hvad går man glip af? 

Redigeret af hifim - 18-Januar-2021 kl. 15:48
Til top
hifim Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 15:57
Har jeg ret i at hub'en kun forbinder højtalerne med tv og dermed kan jeg ikke streame musik over højtalerne? 

Jeg skal også høre musik på højtalerne. 

Hvis Coren ikke synkroniserer 100% er der så andre gode alternativer, som kan det hele?

Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2008
Point: 1007
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af Masterbrew Masterbrew skrev:

Jeg mistænker at Core's processering af signalet tager et splitsekund, selvom det ikke burde tage nogen tid at konvertere optisk til analog. Det gør at jeg nogle gange bemærker at tale ikke er i sync med mundens bevægelser på skærmen...

Dit fjernbetjeningsbehov afhænger af hva du ellers ska bruge den til. Jeg har primært brug for volumenkontrol og der vil jeg mene Essence er bedst.

Det kunne være godt hvis andre Core brugere der kører via optisk til TV kan melde ind om de oplever omtalte forsinkelse?

Har du prøvet at slå multiroom fra??? Hvis det er slået til, kan der opstå forsinkelse.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 19:19

Har jeg ret i at hub'en kun forbinder højtalerne med tv og dermed kan jeg ikke streame musik over højtalerne? 

Jeg skal også høre musik på højtalerne. 

Hvis Coren ikke synkroniserer 100% er der så andre gode alternativer, som kan det hele?

Man skal slå multiroom fra, så skulle forsinkelsen være væk.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 19:20

Jeg er rimelig ny i B&O-verdenen. 

Kan connect hub det samme som Core, eller hvad går man glip af? 

No no no no, hold dig helt væk fra den, den kan ingen ting og slet ikke noget af det som du gerne vil. Der er coren 200 gange bedre. De ligner hinanden men verden til forskel med hvad de kan.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Til top
hifim Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 19:20
så det skal være muligt at undgå forsinkelse med coren?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Granly Granly skrev:

Havde en løsning med Connection hub og core tilsluttet. Prøvede med Core'en direkte, men oplevede også sunc udfordringer - som jeg ikke gad bøvle med, hvorfor jeg prøvede med connect hub. Den fungere upåklageligt

Man skal slå noget fra i coren, så forsvinder forsinkelsen. Men multiroom forsvinder vist også ved denne handling.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Til top
hifim Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 19:21
vildstrup - jeg er blevet anbefalet Remote 1 istedet for Essence da der skulle være lidt problemer med Essence. Hvad tænker du? 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 19:22

så det skal være muligt at undgå forsinkelse med coren?

Ja det skulle det være, men jeg mener så at det ikke er muligt at lave multiroom i andre rum. Men dette kan være lavet om siden jeg forlod B&O verden for knap to år siden.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu