|
opsætning med beolab 9 |
Besvar | Side <1 4567> |
Forfatter | ||
hifim
Junior bruger Oprettet: 16-Januar-2021 Status: Offline Point: 35 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er der nogen der kender til Almando?
Den tilsluttes med HDMI earc og højtalerne kan tilsluttes. Den har airplay 2. Den bør der vel ikke være synk-issue med men er der nogen der kender til lydkvaliteten i forhold til andre streamere af samme pris?
|
||
MartinAndersen
Junior bruger Oprettet: 15-April-2010 Status: Offline Point: 35 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har ikke noget førstehåndsindtryk af Almando’en men har også overvejet den i flere år.
I det første år ventede jeg på at de blev færdige med en IOS app, da man til at starte med kun kunne bruge en Android app. Så ventede jeg på at den fik understøttelse af DTS lyd, da den kun kunne forstå DD til at starte med. Nu venter jeg vist bare på at den får HDMI 2.1 understøttelse. Det er aldrig lykkedes mig at finde et godt review af den, så hvis nogen har prøvet den i virkeligheden må de meget gerne skrive deres erfaringer.
|
||
Vilstrup
Guld medlem Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1007 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja det er et højt krav, det kan vi ikke blive uenige om. Men hvis man vil være 100% sikker, så er det eneste måde at kunne garantere at der ikke sker forsinkelse. Som sagt tidligere, så jo kan multiroom slåes fra og derved undgå forsinkelse. Men så er det heller ikke muligt at bruge B&os multiroom.
|
||
Vilstrup
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jo det kunne man også, men den er i rest ordre og leveringstiden er derfor ukendt. Men så kunne du lige så godt købe den marantz KlausDM linkede til tidligere, da den også har de ting du nævner, men så er den også på lager - forventer jeg, samt den er billigere.
|
||
hifim
Funktioner
Tak(0)
|
|
Restordre er ikke et problem. De har den i hvid og andre forhandlere har den også.
Så se bort fra det og lad os tale om kvalitet. Om den koster 4000 eller 8000 er ligegyldigt.
Redigeret af hifim - 19-Januar-2021 kl. 17:26 |
||
Vilstrup
Funktioner
Tak(0)
|
|
jamen er der så ikke andet for end at bestille og prøve den.
|
||
hifim
Funktioner
Tak(0)
|
|
nogen der har praktisk erfaring med Almando eller læst test af den?
|
||
Granly
Bruger Oprettet: 17-December-2018 Status: Offline Point: 68 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, jeg skiftede til den fra hub. Men kan ikke rigtig se, den skulle være noget for dig, da du kun vil køre stereo. Men det er jo ikke en streamer. Hvis du snakker lydkvalitet vil jeg da gå med en som kan køre Tidal i master kvalitet
|
||
hifim
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg skal bruge den til 2 Beolab 9. Det er vel stereo. Jeg skal ikke have flere højtalere knyttet til den. Den har AirPlay og jeg spiller musik fra telefon? Har jeg brug for mere? Pt. bruger jeg Spotify men når jeg snakker om lydkvaliteten så tænker jeg på hvordan den konverterer lyden til højtalerne i forhold til alternativer. Hvis jeg en dag vil bruge Tidal kan jeg fortsat streame fra min telefon til Almando?
Redigeret af hifim - 19-Januar-2021 kl. 19:33 |
||
Granly
Bruger Oprettet: 17-December-2018 Status: Offline Point: 68 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja det kan du. Må sige jeg ikke brugte den som streamer. Havde min core på den, da jeg havde mit B&O univers. Men hvis jeg var dig ville med en hub og en streamer.
Oplevede iøvrigt ingen synk problemer hverken med hub eller almando.
|
||
hifim
Funktioner
Tak(0)
|
|
Granly - har du sammenlignet lyden fra Core og Almando eller andre?
Redigeret af hifim - 19-Januar-2021 kl. 19:53 |
||
hifim
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvordan var din opsætning med både Core og Almando. Hvad brugte du fra B&O universet? Jeg tænker alene at bruge AirPlay, da det er simpelt og nemt. Men vil gerne høre hvad I andre gør og fordele herved.
|
||
Besvar | Side <1 4567> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |