recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - opsætning med beolab 9
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

opsætning med beolab 9

Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
hifim Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Januar-2021
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 14:37
Er der nogen der kender til Almando? 

Den tilsluttes med HDMI earc og højtalerne kan tilsluttes. Den har airplay 2. 

Den bør der vel ikke være synk-issue med men er der nogen der kender til lydkvaliteten i forhold til andre streamere af samme pris? 
Til top
MartinAndersen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-April-2010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MartinAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 16:12
Jeg har ikke noget førstehåndsindtryk af Almando’en men har også overvejet den i flere år.
I det første år ventede jeg på at de blev færdige med en IOS app, da man til at starte med kun kunne bruge en Android app. Så ventede jeg på at den fik understøttelse af DTS lyd, da den kun kunne forstå DD til at starte med. Nu venter jeg vist bare på at den får HDMI 2.1 understøttelse. Det er aldrig lykkedes mig at finde et godt review af den, så hvis nogen har prøvet den i virkeligheden må de meget gerne skrive deres erfaringer.
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2008
Point: 1007
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af Masterbrew Masterbrew skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

jeg er helt enig med KlausDM.

Du kan altid løbe ind i synd problemer, den eneste måde at undgå det 100% er at du køber et B&O tv og kobler dine BL9 til tv’et, så får du aldrig sync problemer

Det er et højt krav. Det er fair nok at forvente ingen mærkbar forsinkelse ved konvertering af digital til analog med med kablet forbindelse...

Men det er Core måske også i stand til når Multiroom er slået fra?

Ja det er et højt krav, det kan vi ikke blive uenige om. Men hvis man vil være 100% sikker, så er det eneste måde at kunne garantere at der ikke sker forsinkelse.

Som sagt tidligere, så jo kan multiroom slåes fra og derved undgå forsinkelse. Men så er det heller ikke muligt at bruge B&os multiroom.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af hifim hifim skrev:

Er der nogen der kender til Almando? 

Den tilsluttes med HDMI earc og højtalerne kan tilsluttes. Den har airplay 2. 

Den bør der vel ikke være synk-issue med men er der nogen der kender til lydkvaliteten i forhold til andre streamere af samme pris? 

Jo det kunne man også, men den er i rest ordre og leveringstiden er derfor ukendt. Men så kunne du lige så godt købe den marantz KlausDM linkede til tidligere, da den også har de ting du nævner, men så er den også på lager - forventer jeg, samt den er billigere.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Til top
hifim Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 17:19
Restordre er ikke et problem. De har den i hvid og andre forhandlere har den også. 

Så se bort fra det og lad os tale om kvalitet. 

Om den koster 4000 eller 8000 er ligegyldigt.  

Redigeret af hifim - 19-Januar-2021 kl. 17:26
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 18:08
jamen er der så ikke andet for end at bestille og prøve den.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Til top
hifim Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 18:49
nogen der har praktisk erfaring med Almando eller læst test af den? 
Til top
Granly Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-December-2018
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Granly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 19:19
Ja, jeg skiftede til den fra hub. Men kan ikke rigtig se, den skulle være noget for dig, da du kun vil køre stereo. Men det er jo ikke en streamer. Hvis du snakker lydkvalitet vil jeg da gå med en som kan køre Tidal i master kvalitet 
Til top
hifim Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af Granly Granly skrev:

Ja, jeg skiftede til den fra hub. Men kan ikke rigtig se, den skulle være noget for dig, da du kun vil køre stereo. Men det er jo ikke en streamer. Hvis du snakker lydkvalitet vil jeg da gå med en som kan køre Tidal i master kvalitet 

Jeg skal bruge den til 2 Beolab 9. Det er vel stereo. Jeg skal ikke have flere højtalere knyttet til den. 

Den har AirPlay og jeg spiller musik fra telefon? Har jeg brug for mere? 

Pt. bruger jeg Spotify men når jeg snakker om lydkvaliteten så tænker jeg på hvordan den konverterer lyden til højtalerne i forhold til alternativer. 

Hvis jeg en dag vil bruge Tidal kan jeg fortsat streame fra min telefon til Almando?

Redigeret af hifim - 19-Januar-2021 kl. 19:33
Til top
Granly Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-December-2018
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Granly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 19:37
Ja det kan du. Må sige jeg ikke brugte den som streamer. Havde min core på den, da jeg havde mit B&O univers. Men hvis jeg var dig ville med en hub og en streamer.
Oplevede iøvrigt ingen synk problemer hverken med hub eller almando. 
Til top
hifim Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 19:41
Granly - har du sammenlignet lyden fra Core og Almando eller andre? 

Redigeret af hifim - 19-Januar-2021 kl. 19:53
Til top
hifim Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af Granly Granly skrev:

Ja det kan du. Må sige jeg ikke brugte den som streamer. Havde min core på den, da jeg havde mit B&O univers. Men hvis jeg var dig ville med en hub og en streamer.
Oplevede iøvrigt ingen synk problemer hverken med hub eller almando. 

Hvordan var din opsætning med både Core og Almando. 

Hvad brugte du fra B&O universet? Jeg tænker alene at bruge AirPlay, da det er simpelt og nemt. Men vil gerne høre hvad I andre gør og fordele herved. 
Til top

Besvar Besvar Side  <1 4567>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu