|
Opsætning med kabler |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
janr ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-December-2005 Status: Offline Point: 79 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-August-2013 kl. 20:01 |
Hej alle. Så er der nyt højtalere i stue. Og har lige et par spørgsmål. Jeg har en denon 3500 receiver som modtager lyd og spytter det ud i 5.1. Mit fjernsyn er forbundet med forstærkeren via et digital stik. Herfra er der diverse bokse som, tv boks, hd afspiller og PlayStation forbundet til fjernsynet med hdmi. Det vil sige, at lyden går op i fjernsynet med hdmi og over i forstærkeren via digital stik. Men mister jeg noget lyd eller kvalitet på dette? Skal diverse bokse være forbundet direkte til receiveren? Jeg har et pioneer 5090 hvis det skulle betyde noget. På forhånd tak
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40552 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ved den tilslutning der anvendes, vil der kun kunne fås 2.0 lyd, så alt til Reciver med HDMI.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Der er ingen hdmi indgang i receiveren :-(
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40552 |
Så må du bruge Toslink eller Coax.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2370 |
Hvad med optiske indgange? |
|
![]() |
|
Tror der er 2 optiske indgange på den
|
|
![]() |
|
Så bruger du dem, samt Coax for tilslutning af lyd fra enhederne.
|
|
|
|
![]() |
|
Guyver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 240 |
Det bør ikke udelukkes før det er afprøvet. Man kan f.eks. teste med en PC med HDMI udgang, forudsat afspilleren man benytter understøtter det, og denne fil: http://www.tfm.ro/win32-projects/test-avi-ac3/ TV: Philips 58PFL9956T Popcorn Hour C-200, C-300, A-400 Boxee Box Apple TV Playstation 3 HTPC XBMC (Nvidia indstillinger informerer dog kun om 2.0 via tv'ets EDID -Extended display identification data-, hvilket er helt normalt da tv'et er et 2.0 apparat, men det er ingen forhindring). Det er derfor at jeg altid skriver "sandsynligt" når jeg selv foreligger det som en mulighed, eller rettere, en mangel. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |