|
opsætte en router mere på samme tlf linie |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jet ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-November-2010 Status: Offline Point: 23 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-August-2013 kl. 09:46 |
Jeg har 3 tlf stik i mit hus, på det ene stik sidder en router med wifi.
Jeg vil gerne opsætte en router mere i andet værelse, tilsluttet samme linie ? Jeg kan sagtens have 3 telefoner sat til i hvert værelse Jeg har 2 stadionær PC der kører via LAN-kabel og jeg er træt af kabler der er trukket fra routeren og vil gerne flytte den ene PC til andet værelse. Jeg har også et antal Laptop's der kører via WiFi Jeg er klar over at jeg skal ændre opsætningen i router nr. 2 således at "signalet" ikke går til router nr. 1 og give dens Wifi nyt kanal nr. Jeg søger nogle input til at gøre det ? |
|
![]() |
|
lks ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-December-2009 Status: Offline Point: 133 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nogen speciel grund til at du ikke kan montere Wifi kort i din stationære ?
Du kan ikke havde 2 routere/modem på samme internet linje, du kan derimod godt have 1 router og 1 Access point. Men så skal der trækkes Ethernet kabel fra router til Access pointet. Du kan ikke bruge dine telefon linjer til at skabe et punkt mere, her skal der bruges Ethernet kable. Redigeret af lks - 21-August-2013 kl. 11:55 |
|
![]() |
|
HenrikH ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 733 |
Du kan også overveje en repeater i, der kommunikerer via din nuværende router, men står i værelset (hvis det WIFI signal kan nå). Du skal så have en repeater med netstik til kabling til den stationære.
En anden mulighed at at forlænge med de særlige systemer, der kører via elnettet. En boks i stikkontakten ved din router og kablet til routeren og så en boks i stikkontakten ved din stationære - kablet til den.
|
|
mvh
Henrik |
|
![]() |
|
jet ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-November-2010 Status: Offline Point: 23 |
Det er denne løsning jeg vil anskaffe: 500 Mbps Powerline Wireless N Extender med LAN
har både LAN og WiFi indbygget skal lige finde fabrikat der kører ? Input dertil vil være stor hjælp :-)
|
|
![]() |
|
ZYXEL PLA5205 600MBPS POWERLINE GIGABIT ETHERNET ADAPTER KIT
har fået denne anbefalet
|
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1253 |
Hvis du læser lidt rundt omkring på dette og andre fora vil du se at det er meget forskelligt hvordan det fungerer. Det afhænger mere af installationerne i dit hus end det handler om produktet.
Køb dem et sted hvor du kan få pengene retur selv om du har haft dem afprøvet. /ask |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Du skal bare købe en WiFi usb modem til din stationære.
Har du problemer med rækkevidden på WiFi kan Apple Airport express anbefales. Den placeres indenfor rækkevidde af nuværende WiFi og udvider rækkevidde. |
|
![]() |
|
Findes der alternativ til
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Ja da.
Jeg har bare god erfaringer med express. Er heller ikke den store fan af Apple. Prøv at google WiFi exstender. Kender desværre ikke andre end apple. |
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
dette powerline over elnettet kræver at man sidder på samme fase i huset for at det virker
så hvis huset er delt op i 3 faser så virker disse moduler ikke |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1253 |
Ja, som sagt tidligere - sådan er det for nogle... For andre virker det fint også på forskellige faser.
/ask |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Jeg har nu aldrig haft de store problemer med powerlines. andet end jeg ikke havde nok stik til både strøm og netværk til min WD live wire. :D
Det med faserne tror jeg er en temmelig gammel ting. "faserne" hedder i dag kraft, alm strøm etc. jeg ser godt nok sjældent strømføringer hvor man inddeler husets faser i de forskellige rum. Så det er vist bare at kaste dem i et strømstik og køre løs - du skal bare være opmærksom på at jo flere punkter du sætter op jo bedre og mere stabil performance får du da den så selv laver sit eget netværksgrid gennem dine strømkabler. så 3 eller flere "noder"/punkter/adaptere kan være en stor fordel. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |