recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage fjernsyn til udvekslingsstudent i USA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optage fjernsyn til udvekslingsstudent i USA

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2022 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af TL TL skrev:

Har du prøvet TV4ever til Chrome og FFmpeg? Eller YT Saver?

Er på job. Jeg checker i aften, om de er iblandt dem jeg har prøvet 👍

Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Juli-2006
Status: Offline
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BeLLe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2022 kl. 11:38
En Android TV-boks, et IPTV abb fra kina med all tv kanaler i verdenen og en app til boksen der kan håndterer iptv linket (ex TiviMate)

hvsi datteren har en stabil internet forbindelse i USA kan hun bare sætte boksen til og selv se eller optage det hun vil. 

Hvis du skal gøre det optager du bare de programmer du vil og sender hende filen bagefter. Den er ikke beskyttet med overstående setup. 


EDIT: hvis du bare vil optage på en PC, er det nok med IPTV abb og så et program der kan optage streamen - Jeg mener VLC har en optage funktion


Redigeret af BeLLe - 12-August-2022 kl. 11:50
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2022 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af TL TL skrev:

Har du prøvet TV4ever til Chrome

Hej.

TV4Ever er desværre i gang med at bede om forudbetaling for den næste version.




Her er et link til ovenstående:


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 12-August-2022 kl. 11:52
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2022 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af BeLLe BeLLe skrev:

....et IPTV abb fra kina med all tv kanaler i verdenen...

Har du et link til sådan et abonnement?

Og holder postulatet. Har de også TV3Plus, TV3Sport, og de øvrige sportskanaler?
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2022 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Oprindeligt skrevet af BeLLe BeLLe skrev:

....et IPTV abb fra kina med all tv kanaler i verdenen...

Har du et link til sådan et abonnement?

Og holder postulatet. Har de også TV3Plus, TV3Sport, og de øvrige sportskanaler?

Du skal måske lige undersøge lovligheden af sådan en løsning...
Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Juli-2006
Status: Offline
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BeLLe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2022 kl. 17:29
Hvis man vil optage og streame tv til USA så er man alligevel på kant med ophavsretten og så kan man lige så godt gøre det nemmeste for en selv.
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2022 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

- hvis du kender en specifik chrome-udvidelse skærmoptager hvor du har succes med at optage HLS streams (beskyttede streams) der virker for dig, vil jeg meget gerne høre det. Så kan jeg teste om mit problem alene er system-performance.


Jeg har brugt denne: Skærmoptager https://recorder.freeonlineapps.net/ som jeg har hentet via Chrome udvidelser.
Jeg har ikke prøvet den med Norlys, da de kun leverer el til matriklen her.
Det er længe siden, at jeg har brugt den aktivt på sider på nettet, men den kunne optage alt, der kunne køre i Chrome også beskyttede streams. Om den kan optage visning af udsendelser fra Norlys må du teste, da jeg ikke har den mulighed.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2022 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

- hvis du kender en specifik chrome-udvidelse skærmoptager hvor du har succes med at optage HLS streams (beskyttede streams) der virker for dig, vil jeg meget gerne høre det. Så kan jeg teste om mit problem alene er system-performance.


Jeg har brugt denne: Skærmoptager https://recorder.freeonlineapps.net/ som jeg har hentet via Chrome udvidelser.
Jeg har ikke prøvet den med Norlys, da de kun leverer el til matriklen her.
Det er længe siden, at jeg har brugt den aktivt på sider på nettet, men den kunne optage alt, der kunne køre i Chrome også beskyttede streams. Om den kan optage visning af udsendelser fra Norlys må du teste, da jeg ikke har den mulighed.

https://recorder.freeonlineapps.net/  kan optage Norlys Play.

Thanx. Jeg er kørende :-) 


Redigeret af JENC - 20-August-2022 kl. 15:41
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2022 kl. 18:11
👍 Det var også min forventning, da jeg endnu ikke er stødt på noget, den ikke kan optage, hvis det kan vises i Chrome.

Godt det lykkedes...og held og lykke til studenten med opholdet "over there" - det er et spændende land - jeg har selv arbejdet der for næsten 50 år siden.


Redigeret af Erik K - 20-August-2022 kl. 18:12
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2022 kl. 12:41
Jeg kan forstå, at problemet er løst, men kunne godt tænke mig at vide hvordan trådstarters datter får optagelserne at se. Bliver de sendt til hende, eller ser hun dem først når hun vender hjem fra USA?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2022 kl. 00:32
Flemming -
Da trådstarter ikke har nævnt noget om det, går jeg ud fra at der er styr på det. Jeg tror ikke det er meningen at datteren først skal se optagelserne, når hun vender hjem.

Der er jo flere muligheder, men jeg ville nok vælge at lægge optagelserne i en mappe på en PC/NAS som datteren kan tilgå, når hun finder det belejligt. - Der er jo en tidsforskel, der skal håndteres.


Redigeret af Erik K - 27-August-2022 kl. 00:44
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2022 kl. 01:41
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg kan forstå, at problemet er løst, men kunne godt tænke mig at vide hvordan trådstarters datter får optagelserne at se. Bliver de sendt til hende, eller ser hun dem først når hun vender hjem fra USA?

Flemming

Efter optagelse vil jeg sende filen til hende via fil- services. 
F.eks. Transfernow, eller Google drev.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu