|
Optage fra dreambox til mediecenter |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilke interfaces understøtter dit mediecenter? Der er USB, PCI, PCIe, Mini PCIe... Er der behov for CA? (betalings TV med kort). Redigeret af JesperLund - 26-December-2011 kl. 19:44 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Luckow ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 71 |
Hvorfor vil du optage TV fra DB'en til dit mediecenter - er det fordi du vil se dine optagede ting via dit Mediecenter, og ikke via DB'en?? Du skal vel have oprettet en partition på dit mediecenter (eller på en NAS) som din DB'en kan se, og så skal du mounte denne partition på din DB. Selvom en DB500 ikke har mulighed for en intern harddisk, så har den stadig optage funktionen intakt, så du kan optage på eksterne medier - digitalt selvfølgelig.
|
|
![]() |
|
Jesna ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2010 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 220 |
Der er en Viaccess Red CAM modul i den
og 1 x PCI Express 2.0 x16 1 x PCI Express x1 2 x PCI |
|
![]() |
|
Jesna ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2010 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 220 |
Hej Luckow
Du må gerne lige uddybe hvordan jeg kan det? Mener ikke der er en usb stick i DB'en, men der er et netværkstik hvis det kan hjælpe
|
|
![]() |
|
Luckow ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 71 |
Jeg har desværre ikke lige en guide til det, men hvis du Googler så kan du finde masse af hjælp til det på nettet. Nej, din DB500 har ikke en USB port, så du skal bruge netværkstikket. Hvad er det lige præcis du vil bruge dit mediecenter til? Hvis det kun er for at optage TV, så ville jeg nok have valgt at droppe mediecenteret, og så i stedet bruge din DB samt en NAS. Alternativt købe en nyere DB (f.eks. en 800SE) og så montere en intern harddisk i den, en DB500 er jo efterhånden også en gammel svend.
Jeg kan se der er nogle der skriver at DB500 har LAN problemer, det problem har jeg dog ikke nogle erfaringer med. Men jeg kender dog et par stykker som har kørt med DB500 (de originale) nogle år nu, og deres LAN moduler har endnu ikke fejlet. Nu skriver du også at din er en kopi, så måske din kopi slet ikke har dette LAN problem.
|
|
![]() |
|
Jeg skal også bruge medie centret til lidt surfing og så kan jeg bare godt lide at lege lidt med sådan noget :)
Takker for svarene |
|
![]() |
|
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
Luckow, DB500 har et skod netværks kort, det kan ikke bære de båndbredder der skal til at aflevere det eksternt via samba eller lign, man får udrivninger pga. manglende båndbredde på kanaler med høj bitrate. Hvis du vil optage så køb en boks med intern hdd, eller som beskrevet et HD sat kort til din htpc. Følg indlæg der har været her inden for den sidste måned, spørgsmålet har været her, og nogle gode kort er blevet anbefalet når det skal mixes med CA interfaces. Men jeg forstod stadig ikke det med at du blander DVB-C ind, det er jo fællesantenne frekvensbånd.
|
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
|
DVB-C'en er bare den sidder i den, men som skal skiftes ud :)
Så vil jeg kigge efter et DVB-S2 kort til mit medie center Jeg vil prøve at tjekke nogle af de ældre tråde /Jakob
|
|
![]() |
|
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
PS. Nu skrev du viaaccess, du skal være lidt mere end en nørd hvis du skal HD kanaler til at virke fra Viasat. Jeg vil ikke skrive at det ikke kan lade sig gøre, det lader jeg alle de andre om at skrive. Men det skader aldrig at købe noget der kan bruges til HD, koster ikke meget mere. |
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
|
miaj ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Maj-2006 Status: Offline Point: 467 |
Det passer ikke helt!Har en dreambox 600S,Og forskel er vel kun harddisken?
Og jeg streamer fra boxen til mediacenter med dvblogic uden problemer,Og bruger PLi software,Så får jeg nemlig osse tekster med fra dreamboxen. Så jeg ville prøve at hente prøveversionen af dm fra dvblogic og sætte det op,Og der kræver ikke andet hardware en netport på mediacenter. Og optager osse uden problemer,Ulempen er at så længe mediacenter bruger dmen til at optage,Kan du kun se det den optager. |
|
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Nej, netværksinterfacet er forskelligt på DM500 og DM600. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Nu har jeg bestilt sådan en her hjemme
så må jeg se om jeg kan få det til at spille på en eller anden måde
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |