recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage fra fiberoptik til tablet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optage fra fiberoptik til tablet?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Optage fra fiberoptik til tablet?
    Sendt: 29-Januar-2014 kl. 13:58
Min svoger bruger fiberoptik til VVS-opgaver og har brug for at optage feeded fra kameraet til et eller andet. Han er lidt ked af at skulle slæbe en bærbar med og havde en forestilling om, at man nok i 2014 kunne få et eller andet der kunne klare opgaven via en tablet.

Jeg skal lige skynde mig at sige, at jeg ikke helt har styr på hvilket interface der sidder i rumpen af sådan en et fiberoptisk kamera, men jeg kan forså, at der kommer et analogt signal ud i form af et komposit-signal.

Den "nemme" løsning ville være, at finde en laptop med flip-skærm og touch, som så havde et USB PCMCIA kort til grabbing af video. Det ville nok kunne gøres semi-lækkert, men man ville nok ikke have noget der var optimeret til touch-interface da vi så ville have Windows på PC'en.

Er der nogen der kender til en løsning, der kan køre på en tablet. Her snakker vi en vilkårlig tablet, så om det er iPad, Surface eller Android er ligemeget. Den skal bare kunne tage imod et analogt video-feed udefra (som så nok skal igennem en adapter af en art) og gemme via en App.

Jeg har ikke lige kunne google mig til andet en løsninger til hvordan man kan hive videostreams ud af tabletten - ikke hvordan man får det den anden vej.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2014 kl. 08:43
OK, der var måske ikke så meget respons i det her, så lad os prøve noget andet:
Hvis vi nu antager, at der købes en Win8.1 laptop, som ikke har PCMICA port (eksempelvis en Toshiba WT310). Hvilken USB video-grabber kan så anbefales med henblik på ease-of-use og generel funktionalitet?

Redigeret af Torben Rasmussen - 30-Januar-2014 kl. 08:44
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2014 kl. 11:55
Der var jo før tiden en del TV-kort til analog TV fra f.eks. hauppauge, technotrend og terratec, der må kunne anvendes, hvis de er til at få mere...

Man kan jo også anvende en Windows 8 tablet, f.eks. har Acer m.fl. nogle.
Det er så stadig en tradionel PC, som kan køre almindelig Windows programmer...

Der må stadig findes en del programmer til analog TV, som kan anvendes, herunder direkte utillity programmer, som kan anvendes med diverse codecs for at få bedst mulig billede-kvalitet..

Det er bl.a. det der kan avnedes til at konvertere analog VHS-tape til digtial

Redigeret af avh - 30-Januar-2014 kl. 12:00
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2014 kl. 19:04
Som det måske kan gættes, så er VVS branchen afhængig af at tingene er Mobile, så et indstikskort til en stationær PC fra fordums tider er nok ikke en god løsning.

Jeg har som sådan ikke brug for - velmente, I know - generelle betragtninger om hvad der er af maskiner på markedet. Jeg ved hvad der findes af tablets. Jeg ved derimod ikke om der findes grabberudstyr, som kan sættes i en iPad, en Surface eller en Android tablet. At dømme ud fra responsen, så er der heller ikke mange andre der gør.

Hvis vi ser på Windows-baserede maskiner er jeg ligeledes klar over, at der et hav af USB-grabberne, men her vil jeg gerne vide om der er noget der specifikt kan anbefales. Især i forbindelse med brug på touch-interface. De fleste koster ikke mere end et par hundrede kroner, så jeg kan jo i sidste ende bare købe og teste, men hvis andre nu havde læringer de ville dele, så var jeg fri for at opfinde den dybe tallerken igen.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2014 kl. 00:21
En anden mulighed for løsning...

For opnå et touch-interface til en Windows tablet også med kamera-interface, har jeg tidligere måtte gribe til udvikling i Delphi miljø, hvor man så selv kan designe applikationen.
F.eks. at lave et metode til organisere optagelserne, tidsstemple, indtale beskrivelse og kommentarer til billeder m.v.

Der findes Delphi komponenter egnet til formålet (kamera), herunder også rigtige "pæne" knapper, så man kan lave et ordentlig touch-interface..



Redigeret af avh - 31-Januar-2014 kl. 00:40
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2014 kl. 07:19
Var der nu tale om mit eget firma, så kunne noget sådant måske være aktuelt, men i og med at det er til min svogers firma - og jeg ikke får noget for det - så skal jeg nok ikke rode med andet end færdige løsninger.

Jeg hører stadig gerne om erfaringer med USB-video-grabbere.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu