recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage fra streaming - kan man snyde programmet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optage fra streaming - kan man snyde programmet?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Optage fra streaming - kan man snyde programmet?
    Sendt: 27-Juli-2023 kl. 13:02

Jeg bruger ofte programmet iTop Screen Recorder til at optage udsendelser fra diverse streaming tjenester på min PC. Som programmets navn næsten siger, optager det det som bliver vist på skærmen, hvilket kræver, at skærmen er tændt mens optagelsen foregår.

Er der nogen måde man kan snyde programmet til at ”tro” at skærmen er tændt selvom man slukker den?

Flemming

Redigeret af fltk - 28-Juli-2023 kl. 07:36
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2023 kl. 14:07
Hej.

Jeg har en HP monitor på en af mine PC,er. Hvis jeg sætter den i gang med, nogle længere varende ting,  slukker jeg den på skærmens afbryder, der sidder forneden.

Hilsen Carsten
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2023 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Jeg har en HP monitor på en af mine PC,er. Hvis jeg sætter den i gang med, nogle længere varende ting,  slukker jeg den på skærmens afbryder, der sidder forneden.

Hilsen Carsten

Det gør jeg også med andre ting, men i denne forbindelse kan jeg ikke bruge dit svar til noget. Hvis jeg slukker for skærmen bliver der bare optaget sort skærmOuch.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2023 kl. 06:36
Hej.

Mon min ide om, at HDMI sender handshake tilbage, med besked on at skærmen bliver slukket er rigtig?
For så vil jeg spørge om, at iTop Screen Recorder virker med en VGA skærm, da et VGA kabel kun er envejs?
Mon man så kan snyde iTop Screen Recorder ved, at bruge en HDMI to VGA adapter som denne:

Og om man kan finde en måde til, at skifte fra normal skærm og over til HDMI to VGA adapteren på en anden PC udgang.

Hilsen Carsten.

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2023 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Mon min ide om, at HDMI sender handshake tilbage, med besked on at skærmen bliver slukket er rigtig?
For så vil jeg spørge om, at iTop Screen Recorder virker med en VGA skærm, da et VGA kabel kun er envejs?
Mon man så kan snyde iTop Screen Recorder ved, at bruge en HDMI to VGA adapter som denne:

Og om man kan finde en måde til, at skifte fra normal skærm og over til HDMI to VGA adapteren på en anden PC udgang.

Hilsen Carsten.

VGA er ikke helt envejs, der er EDID data udveksling:

Mvh. JørgenT
Til top
TL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2011
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2023 kl. 19:37
Allavsoft, YT Saver og FFmpeg bruges her til at hente tv-programmer. Har som nødløsning anvendt Replay Video Capture i realtid til at optage en lydbog.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2023 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af TL TL skrev:

Allavsoft, YT Saver og FFmpeg bruges her til at hente tv-programmer. Har som nødløsning anvendt Replay Video Capture i realtid til at optage en lydbog.

Kan ovenstående bruges til at optage fra f.eks. TV2 Play, og med slukket skærm?

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu