|
Optage fra tv |
Besvar | Side 123 7> |
Forfatter | |
pipper
Guld medlem Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2058 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 31-Oktober-2021 kl. 17:24 |
Hej. Håber dette indlæg er det rigtige sted at poste ellers undskylder jeg på forhånd.
Vi har en Bluetinum DVB-C modtager. Til denne har vi tilsluttet en ekstern HDD så vi kan optage. Vi syntes dog at HDD'en ikke holder så længe som man måske kunne ønske. Kræver det en special HDD for at holde eller har vi bare været uheldige. Hvilken HDD skal man købe? |
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7123 |
Funktioner
Tak(0)
|
der findes diske til nas og optager
Dem bør du vælge da de er beregnet til opgaven
|
|
Steen6400
Guld medlem Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2116 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu er det mange år siden jeg havde gang i Bluetinum, men mener man kan vælge at harddisken skal gå i dvale. Men hvis timeshift anvendes optager den selvfølgelig hele tiden, den funktion har jeg ikke brugt og har ikke haft problemer med en standard harddisk.
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10472 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad er ikke så længe? 2 år, 5 år, eller hvad? Jeg har i ca 15 år optaget på ekstern harddisk med diverse mordtagere, heriblandt en BlueTinum. Jeg har brugt forskellige harddiske, afhængig af hvad jeg lige har haft. Ikke én harddisk er brudt sammen. Jeg har aldrig brugt timeshift og vil også fraråde det, især hvis harddiskens holdbarhed er et problem. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
pipper
Guld medlem Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2058 |
Funktioner
Tak(0)
|
Holdbarhed 2-3 år pr.stk for de to sidste vi har haft. Bruges ikke mere end 1-2 gange i ugen. |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så kan den holde nærmest for evigt.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
pipper
Funktioner
Tak(0)
|
Ja det har de så ikke gjort :-)
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5300 |
Funktioner
Tak(0)
|
Og er du sikker på de var reelt defekte, og ikke noget formatterings problem? |
|
Mvh. JørgenT
|
|
pipper
Funktioner
Tak(0)
|
[/QUOTE]Hvad har fejl været på dem? Og er du sikker på de var reelt defekte, og ikke noget formatterings problem? [/QUOTE] Den første begyndte at hakke i afspilningen på det vi havde optaget. Den næste som lige er gået i stykker gør at der kommer masser af pixelleringer bare den er sat til boksen. Dette gør den selvom vi ikke afspiller fra den. Vi har lige prøvet at sætte en anden HDD til for at se om det var boksen der var fejl på. Med en ny HDD sat til spiller det hele igen
Redigeret af pipper - 31-Oktober-2021 kl. 20:47 |
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5300 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilken type harddisk, er det med egen strømforsyning, eller kører den kun på USB fra boksen?
Kunne være boks strømforsyning der ikke kan levere nok strøm på USB, hvis det er sidstenævnte type.
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
pipper
Funktioner
Tak(0)
|
Det er kun med USB så den får strøm fra boksen. Er der forskel på hvilken HDD der bruger mindre strøm, for så kan jeg lige så godt købe denne type?
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der 2 typer, den ene bruger de 5 V fra USB tilslutningen, og den anden extern tilslutning til 5 V.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Besvar | Side 123 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |