|
Optage fra tv |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Forfatter | |
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det er der. Det tyske PC magasin Chip angav tidligere strømforbruget på de harddiske de testede, men det gør de tilsyneladende ikke længere. Hvor du ellers kan få disse oplysninger ved jeg desværre ikke. En tommelfingerregel er dog, at jo større en harddisk er, målt i GB, jo mere strøm bruger den. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
Hej. Jeg vil anbefale at købe et tomt USB kabinet og en ny harddisk hver for sig. For så kan man vælge den harddisk, du selv ønsker. Jeg har selv købt flere tomme billige harddisk kabinetter gennem tiderne fra ebay.com De har alle virket. Det jeg personligt har gået efter er den maksimale harddisk kapacitet, som controlleren i det tomme harddisk kabinet kan styre. Samt den maksimale tykkelse på harddisken. Som tidligere skrevet findes der harddiske specielt beregnet til at gemme video på. Og nogle har 3 eller 5 års garanti. Her er et link til 'Best Internal Hard Drives: October 2021': Ovenstående oversigt er for 3,5" harddiske. Men viser hvilke muligheder der er. Hvis jeg var dig ville jeg checke op på hvilken garanti, der er hos de forskellige forhandlere. Da det ikke er sikkert, at de bruger de samme distributører. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 01-November-2021 kl. 04:36 |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5301 |
Eller den nemme metode, køb en USB disk med ekstern power supply.
![]() De seneste jeg har købt (når pladsen er brugt op, aldrig defekt) til brug med optag på PC og afspil på nVidia Shield er denne type: Om din boks så måske kløjs i det med 8TB ved jeg ikke
![]() |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Med al respekt, så er det en dyr løsning Jørgen T foreslår.
Jeg vil bare købe en ny. Evt kigge på om der er indstillinger, der gør at disken ikke kører altid.
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5301 |
![]() Men nu var formålet at finde en med ekstern forsyning, som dit forslag ikke opfylder. ![]() Og boks har ikke USB3.0, som kan levere højere strøm end USB2, så lidt et sats med denne hvor strømforbrug ikke er opgivet.
![]() Redigeret af JørgenT - 02-November-2021 kl. 08:42 |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2058 |
Så fik jeg køb en WD elements hd. Men når jeg vil optage skriver boksen "fejl i disc system" Den vil altså ikke kendes ved hd'en.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19560 |
Har du formateret disken med fjernsynet?
Klaus
|
|
![]() |
|
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2058 |
Nej det har jeg ikke, Jeg er ved at formatere den på pc'en for at se om det hjælper. Men hold da op det tager da godt nok lang tid.
Men det er vel boksen jeg skal formatere fra hvis det er, men kunne ikke finde disken i dens menu. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19560 |
Undskyld - boksen selvfølgelig (var ikke opmærksom nok på at det var boks og ikke tv du bruger som tuner)
Klaus (også med tv-boks)
|
|
![]() |
|
Ja sad lige og læste lidt om det på nettet.
Den gamle disk jeg havde som er gået i stykker var en Thosiba Usb 3.0 kompatibel med Usb2. Mon det kan være her fejlen er at den nye disk jeg har købt ikke er kompatibel med USB2. ![]() Den gamle var godt nok kun på 500 GB hvor den nye er 1 TB, men det er vel lige meget. Redigeret af pipper - 02-November-2021 kl. 19:51 |
|
![]() |
|
USB er bagudkompatibelt.
Men det kan være at boksen ikke kan finde ud af diske over en vis størrelse. Klaus
|
|
![]() |
|
Hvis alle diske er bagudkompatible er det jo nok størrelsen på harddisken der er problemet. Jeg må lede efter en anden dvb-c modtager. Bluetinum'en er også ved at være 10 år gammel :-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |