recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage fra tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optage fra tv

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2021 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

USB er bagudkompatibelt.

Men det kan være at boksen ikke kan finde ud af diske over en vis størrelse.



Klaus


Hvis alle diske er bagudkompatible er det jo nok størrelsen på harddisken der er problemet.

Jeg må lede efter en anden dvb-c modtager. Bluetinum'en er også ved at være 10 år gammel :-)

Så er det ikke sikkert den har usb3
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2021 kl. 21:40
Jeg har haft denne her tilsluttet uden problemer og det er også en USB 3.
Men der står bare at den er bagudkompatibel og det står der nemlig ikke noget om på den nye jeg har købt. Men det kan godt være størrelsen der gør at den ikke kan.
http://www.proshop.dk/Harddisk-Ekstern/Toshiba-Canvio-Basics-HDTB405EK3AA-Ekstern-Harddisk-500-GB-Sort/2646477


Redigeret af pipper - 02-November-2021 kl. 21:41
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2021 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Jeg har haft denne her tilsluttet uden problemer og det er også en USB 3.
Men der står bare at den er bagudkompatibel og det står der nemlig ikke noget om på den nye jeg har købt. Men det kan godt være størrelsen der gør at den ikke kan.
http://www.proshop.dk/Harddisk-Ekstern/Toshiba-Canvio-Basics-HDTB405EK3AA-Ekstern-Harddisk-500-GB-Sort/2646477

Bruger den samme - dog 1T - til min BlueTinum. Den har virket i flere år.

Og det er den Mufti linker til - min er også købt i Føtex (de har den jævnligt på tilbud).




Redigeret af BlueFox - 03-November-2021 kl. 13:26
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2021 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Eller den nemme metode, køb en USB disk med ekstern power supply. Smile
De seneste jeg har købt (når pladsen er brugt op, aldrig defekt)  til brug med optag på PC og afspil på nVidia Shield er denne type:

Om din boks så måske kløjs i det med 8TB ved jeg ikke LOL

Jo det gør den, 2T er maks
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2021 kl. 16:24
Så fik jeg bestilt en ny modtager idag. Så må jeg se om det virker med den nye HDD ellers ryger den retur og så må jeg købe den Mufti linker til Thumbs Up
Det er jo nok den det er galt med når den kan tage op til 2 TB.

Men er det ulovligt at optage fra tv'et, det sagde forhandleren hvor jeg bestilte den nye DVB-C tuner.?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2021 kl. 16:30
Det er ikke ulovligt, det bliver det først når optagelsen deles med andre, inden for din egen husstand er der ikke problemer med det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2021 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:


Men er det ulovligt at optage fra tv'et, det sagde forhandleren hvor jeg bestilte den nye DVB-C tuner.?


Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken forhandler der lukker sådan noget sludder ud.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2021 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Så fik jeg bestilt en ny modtager idag. 
Nysgerrigt spørgsmål, hvad har du købt? Smile
Mvh. JørgenT
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2021 kl. 17:12
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2021 kl. 22:01
Giv gerne en lille anmeldelse når du har fået og afprøvet den!
Det lyder smart med dual tuner.
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2021 kl. 19:45
Så har boksen været tilsluttet siden i fredags.

Da alle kanaler var indlæst og jeg tilsluttede den nye HDD fik jeg en besked om at disken skulle formateres (havde jeg ellers gjort på pc'en), men trykkede bare "OK"
5 sek. efter var den klar og det virker bare fint det hele.
Menuen er mere up to date end den anden optager jeg havde, men den var jo også en ældre herre.

Jeg har ikke testet det med de to tunere da jeg kun har DVB-C, men det kan nemt ændres i menuen hvis man skulle få brug for DVB-T.

Det eneste jeg mangler ift. Bluetinum'en er uret i displayet når boksen er slukket.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2021 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

...
Jeg har ikke testet det med de to tunere da jeg kun har DVB-C, men det kan nemt ændres i menuen hvis man skulle få brug for DVB-T.
Du kan da også have brug for 2 tunere på DVB-C, hvis du skal se/optage 2 samtidige programmer, der ligger på forskellige frekvenser. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu