recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - optage fra Viasat parabomodtager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

optage fra Viasat parabomodtager

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af henninge henninge skrev:

Mange tak for svaret. Har 2 nye harddiske liggende til usb som jeg aldrig fik brug for. Gennemsløjfning er helt nyt begreb for mig. Har forgæves prøvet at google det.Hvad kræver det af udstyr/kabler og tror du at den kan kobles på Samsung modtageren?
Henning


Der kræves kun et kort kabel med RF stik https://www.av-cables.dk/antennekabel-med-f-stik/ (kan også købes ved Amazon hvis du alligevel bestiller der) til at koble modtagerne sammen. Dit nuværende kabel fra parabolen sætter du på den nye modtagers LNB IN. På LNB OUT sætter du det korte kabel, og den anden ende af dette sættes på LNB IN på Viasat modtageren.
Prøv eventuelt at google LNB loop through, eller LNB OUT.

Flemming


Redigeret af fltk - 14-Juni-2020 kl. 14:59
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af henninge henninge skrev:

Jeg har 2 hoveder på parabolen (en til Viasat og en til FTA)og 2 kabler ind til Samsungmodtageren for at jeg  kan optage på denne men kun til Viasatkanalerne
Henning


Har først set ovenstående nu. Det gør jo det hele meget nemmere at du har to hoveder og to kabler. Så behøver du jo slet ikke LNB gennemsløjfning. Du kan bare sætte kablet fra FTA i den nye modtager, og du får digital optagekvalitet og kan skrotte Sony optageren.Wink

Flemming


Redigeret af fltk - 14-Juni-2020 kl. 15:17
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henninge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 15:21
Er det lige meget hvilket af de 2 kabler jeg bruger til den nye og vil jeg fortsat have mulighed for at optage på Samsungmodtageren?
Henning
Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henninge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 15:22
Viasat fortalte i sin tid at det var nødvendig med 2 kabler i Samsung for at kunne optage.
Henning
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af henninge henninge skrev:

Er det lige meget hvilket af de 2 kabler jeg bruger til den nye og vil jeg fortsat have mulighed for at optage på Samsungmodtageren?
Henning


Som jeg skrev før skal du sætte kablet fra FTA hovedet i den nye modtager. Jeg går ud fra kablet kommer direkte fra FTA hovedet og ind i modtageren uden switche eller fordelere imellem. Og ja så du vil fortsat kunne optage på Viasatmodtageren.

Har du eventuelt et billede af hvordan kablerne er koblet på LNBerne og på modtageren? Jeg vil blot være sikker på at begge kabler kommer direkte fra hovederne og ind i modtageren uden mellemled.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 16:35
Jeg kan se at du for nogle måneder siden oprettede en tråd om samme emne. Hvis det er denne boks du har https://digitalt.tv/viasat-ultra-hd-boksen-samsung-gx-vi680sj-test/, så kan jeg ikke se der skulle være noget til hinder for at du også kan optage fra de tyske kanaler. Viasat kræver deres egen harddisk løsning, men det skulle ikke begrænse muligheden for at kunne optage fra andre kilder, så prøv det. Boksen har to tunere, som burde fungere selvstændigt ligesom i alle andre bokse med twin tuner.

Flemming





Redigeret af fltk - 14-Juni-2020 kl. 16:41
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af henninge henninge skrev:

Er det lige meget hvilket af de 2 kabler jeg bruger til den nye og vil jeg fortsat have mulighed for at optage på Samsungmodtageren?
Henning
Viasat satellit ligger på 5 grader øst, og mon ikke dine FTA kanaler er fra Astra på 19 grader øst (medmindre de er flyttet siden jeg sidst rodede med det) ?


Dvs LNB'erne sidder med afstand for at pege i de 2 retninger, derfor skal kablerne i de rigtige modtagere. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henninge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 16:56
Jeg er da bange for at der er et mellemled en lille dåse hvor kablerne fra hovederne går ind. Jeg kan ikke rigtig se at der er en mulighed for at vedlægge fotos i tråden.
Henning
Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henninge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 17:01
Det er den boks jeg har. Viasat har lukket for at kunne optage fra andre kanaler end deres egne. De siger det er forbudt. Den gamle Samsungboks jeg havde kunne heller ikke men den havde en scartudgang jeg kunne bruge til min gamle Sony, men som Viasat sagde det er ikke tilladtDeadWink
Henning
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af henninge henninge skrev:

Jeg er da bange for at der er et mellemled en lille dåse hvor kablerne fra hovederne går ind. Jeg kan ikke rigtig se at der er en mulighed for at vedlægge fotos i tråden.
Henning


Det er en diseqc switch så modtageren kan styre hvilken LNB signalet skal komme fra, men prøv nu at gøre som jeg skrev. Stil dig på en tysk kanal og tryk på optageknappen. Det værste der kan ske er, at det ikke kan lade sig gøre at optage. Du kan ikke ødelægge noget.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af henninge henninge skrev:

Viasat sagde det er ikke tilladtDeadWink


Det er noget sludder. Hvilken lov skulle forbyde det? Men hvis det rent faktisk ikke kan lade sig gøre, og du ikke ønsker at trække endnu et kabel ind fra parabolen, så er der kun løsningen med en modtager med LNB gennemsløjfning tilbage.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henninge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 17:12
Ok så må det være løsningen. Og det er vel lige meget hvilket kabel  i Samsungmodtageren jeg sætter i den nye optager? Mange tak for din tålmodighed med mig. Jeg har lært en masse i dag. 
HenningTongue
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu