recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage HD på alm. DVD brænder samt skiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optage HD på alm. DVD brænder samt skiver

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mondeo93 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Optage HD på alm. DVD brænder samt skiver
    Sendt: 25-Juli-2014 kl. 16:44
Faldt lige over en godt nok gammel artikel, "Brænd HD-skiver uden HD-brænder" der omhandler at med programmet "Pinnacle studio" skulle man kunne bruge sin DVD brænder i PCen og endda alm DVD skiver til at optage i HD de vil dog kun kunne rumme 30 min for alm. DVD skiver

Man skulle så kunne undlade at skulle købe en dyr blueray brænder for at kunne optage og gemme HD på blueray DVD skiver

Artiklen kan ses her:

http://www.computerworld.dk/art/8637/braend-hd-skiver-uden-hd-braender

Nogle der har erfaring med det ?

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 18:02
Det er for dyrt i DVD-skiver og for dyrt i BD-skiver i forhold til alm harddiske. derfor er der ikke sket mere med teknologien. HDD's er billgere per gigagyte. Så det kan ikke betale sig. og en buffalo blueray brænder koster knap 800. Så jeg ved ikke hvad du mener med "dyr teknologi"? - men det er markant dyrere end bare at lægge det på HDD. og de 30min er en mega turnoff i forhold til at bruge det til at gemme video på.
Til top
mondeo93 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juli-2008
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 18:14
Jeg mente med dyr, at jeg troede at en Blueray brænder kostede omkring 2000 kr.

Men det var vel nok da de så kom frem

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10478
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2014 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Det er for dyrt i DVD-skiver og for dyrt i BD-skiver i forhold til alm harddiske. derfor er der ikke sket mere med teknologien. HDD's er billgere per gigagyte. Så det kan ikke betale sig. og en buffalo blueray brænder koster knap 800. Så jeg ved ikke hvad du mener med "dyr teknologi"? - men det er markant dyrere end bare at lægge det på HDD. og de 30min er en mega turnoff i forhold til at bruge det til at gemme video på.

Helt enig. Det med skiver, hvad enten det er DVD eller BR, er for dyrt, forældet og alt for besværligt i forhold til at optage, redigere og opbevare direkte på harddisk.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2014 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af mondeo93 mondeo93 skrev:

Nogle der har erfaring med det ?

Næh, men det er da ganske uinteressant. Det er vel nærmest kun en computer der kan afspille det igen. Dybest set kan du jo altid gemme det som filer på en DVD skive, hvis det er for a have det som backup.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu