recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - optage med tv fra pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

optage med tv fra pc

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
abe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Februar-2010
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér abe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: optage med tv fra pc
    Sendt: 11-April-2013 kl. 12:29
jeg har en pc tilsluttet mit Samsung UE40C8705 gennem HDMI 2(ARC) via en forstærker. Er det muligt at bruge TVets optage funktion til at optage noget fra PCen? I så fald hvilken hukommelses enhed vil i anbefale? Jeg mindes at have forsøgt med diverse USB sticks før uden held:(Hvilken fil type ender man op med når man har optaget med TVets optage funktion? kan man overføre denne fil tilbage til TVet? og arbejde med den?

Redigeret af abe - 11-April-2013 kl. 12:33
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 12:34

Optagefunktionen på TV virker kun på en USB enhed tilsluttet på det. Vi du optage på PC skal du have en USB Tuner der passer til din udbyders signal DVB-C eller T.
Optagelse på TVet via USB er som udgangspunkt låst til TVet

Redigeret af Radiomanden - 11-April-2013 kl. 12:35
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
abe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér abe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 12:52
så jeg kan ikke optage på usb sticken og så bare tilslutte den pc'en bagefter og kopiere filen til min harddisk?
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 13:19
Hvad er det du vil optage fra PC, som du ikke "bare" kan optage på PC'en?
miri
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af abe abe skrev:

så jeg kan ikke optage på usb sticken og så bare tilslutte den pc'en bagefter og kopiere filen til min harddisk?

Du kan kun optage fra TVets indbyggede tuner og ikke fra andre enheder. Det du optager kan ikke vises på andre enheder, heller ikke på en PC.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
abe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér abe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

det er et stream på 39 minutter hvor jeg kun er interesseret i de sidste 10 minutter.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2013 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af abe abe skrev:

Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

det er et stream på 39 minutter hvor jeg kun er interesseret i de sidste 10 minutter.
Kan du ikke bare redigere det med et værktøj som f.eks. VideoRedo (eller andet, der findes flere)?

Mvh JørgenT
Til top
BubbiBubbi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Februar-2008
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BubbiBubbi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2013 kl. 09:15
Ja det var nok nemmere bare at redigere videoen direkte på en PC i stedet..
Jeg kan godt hjælpe hvis det er.
55" Samsung UE55ES8005 | iPad Air 4G 128GB | iPhone 4S 16GB | Synology DS212j 2x3TB WD RED |
Boxee Box & AppleTV2 | Philips Hue Starter Kit | Stofa Komplet TV | Stofa 150/15 mbit | Xbox One
Til top
abe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér abe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2013 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af BubbiBubbi BubbiBubbi skrev:

Ja det var nok nemmere bare at redigere videoen direkte på en PC i stedet..
Jeg kan godt hjælpe hvis det er.

du skal være så hjertelig velkommen :)
Til top
BubbiBubbi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Februar-2008
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BubbiBubbi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2013 kl. 20:39
Hejsa.
Har været meget optaget i dag.
Men hvis du ikke har fået det klaret endnu, har jeg sendt dig en besked.
55" Samsung UE55ES8005 | iPad Air 4G 128GB | iPhone 4S 16GB | Synology DS212j 2x3TB WD RED |
Boxee Box & AppleTV2 | Philips Hue Starter Kit | Stofa Komplet TV | Stofa 150/15 mbit | Xbox One
Til top
abe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér abe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2013 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af BubbiBubbi BubbiBubbi skrev:

Hejsa.
Har været meget optaget i dag.
Men hvis du ikke har fået det klaret endnu, har jeg sendt dig en besked.

er lige kommet hjem fra arbejde. Besked sendt :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu