Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10503
|
Sendt: 02-August-2010 kl. 08:00 |
JørgenT skrev:
Strange skrev:
Jeg har lige prøvet at optage og alt fungerer fint - men:
1. Hvordan er det så jeg får den til at virke hvis vi siger de slukker for det analoge signal i morgen og alt kører digitalt - kan ikke se hvordan det skulle ku' lade sig gøre med scart, og kan det virkelig passe at man så kun kan optage det man ser og ikke kan bruge timeren?
2.Og når jeg får en flad herind med c tuner vil den så kunne forstå at optage det ud fra de analoge kanaler også (man har jo som bekendt både de analoge kanaler og digitale kanaler liggende)? |
1. Hvis du vil optage noget andet end du ser, kan du med en digital modtager optage via scart. Hvis det kun skal være SD kanalerne kunne det f.eks være med en Sagem 60. De handles brugt for et par hundrede kroner.
Med en Samsung 3106 kan du også optage HD kanaler, men kun i SD kvalitet.
2. Med C-tuner er det de digitale kanaler du ser.  De analoge optager du bare via recorderens egen tuner.
Mvh JørgenT |
I gør jo manden smækforvirret med alle jeres, delvis forskellige, svar. Han spørger hvordan han kan optage med sin gamle recorder når der ikke længere sendes analogt, og det har jeg svaret på. Der skal ikke nødvendigvis anskaffes ekstraudstyr ud over den "flade" som han allerede har i tankerne.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
Strange
Guld medlem
Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
|
Sendt: 02-August-2010 kl. 10:05 |
Pænt træls at man ikke kan optage uden at TV'et skal være tændt medmindre man køber ekstraudstyr... Nå, jamen så må man bare håbe at der fortsat er mange år til de slukker det analoge signal.
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 02-August-2010 kl. 10:18 |
Det vil det nok desværre, de skriger ellers om at de mangler plads, og de kan løses ved lukning af Analoge kanaler, så bliver der jo mere plads til Digitalt.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Strange
Guld medlem
|
Sendt: 02-August-2010 kl. 10:52 |
Ville jeg forresten kunne:
1. optage i digital kvalitet hvis jeg købte en boks til min receiver? 2. Med sådan en boks vil jeg også kunne optage hvis de lukker det analoge signial, ikke sandt?
3. Kan I give et link til en sådan boks (billigst mulige)?
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 02-August-2010 kl. 10:58 |
Hvis der købes en STB, så vil du naturligvis kunne bruge den som modtager til TV og Recorder. Som før nævnt kan der f.eks anskaffes en Sagem60 brugt til Kr. 200-250. Den kan tilsluttes til Recorder og TV samtidig, men kun bruges til en kanal af gangen. Den kan kun modtage SD kanaler.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Strange
Guld medlem
|
Sendt: 02-August-2010 kl. 11:34 |
Jamen så kan man jo IKKE optage hvis de lukker det analoge signal selvom man har denne boks... Du skriver jo at den kun kan modtage SD kanaler?
|
 |
fltk
Platin medlem
|
Sendt: 02-August-2010 kl. 11:46 |
Strange skrev:
Jamen så kan man jo IKKE optage hvis de lukker det analoge signal selvom man har denne boks... Du skriver jo at den kun kan modtage SD kanaler? |
SD er også digital - så jeg tror du blander begreberne sammen, men du efterlyser billigste boks til optagelse af digitale DVB-C kanaler - så skal du nok gå efter den Blue Tinum boks, som både Bilka og Føtex har haft på tilbud de seneste uger. Den kan optage både SD og HD kanaler på en ekstern harddisk eller USB stick. Den har dog ingen kortlæser, så den kan ikke modtage de ekstra betalingskanaler.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
|
Sendt: 02-August-2010 kl. 12:36 |
Strange skrev:
Pænt træls at man ikke kan optage uden at TV'et skal være tændt medmindre man køber ekstraudstyr... Nå, jamen så må man bare håbe at der fortsat er mange år til de slukker det analoge signal. |
Nu har YouSee lukket for analoge signaler i den første tredjedel af UHF båndet, og sender her Digitalt. Så ja, Nu er der problemer! Her er i dag stærkt behov for en DVB-C modtageenhed. Og Gribben vil vel have sin mulige andel.
I gamle dage kunne ens Video optage på kanaler hvor ens Tv ikke havde samme mulighed. Idag er tingene vendt på hovedet. Nu er det ens Tv som kan modtage alle de digitale SD og HDTV programmer, hvorimod ens optager lider under alle mangler.
Om forbrugere kan komme igennem med klager over mangler (ved Tunerne) hos disse PVR maskiner, skal jeg lade være åben.
Redigeret af moho - 02-August-2010 kl. 12:42
|
 |
Bruger udmeldt 31
--
Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
|
Sendt: 02-August-2010 kl. 14:07 |
moho skrev:
Strange skrev:
Pænt træls at man ikke kan optage uden at TV'et skal være tændt medmindre man køber ekstraudstyr... Nå, jamen så må man bare håbe at der fortsat er mange år til de slukker det analoge signal. |
Nu har YouSee lukket for analoge signaler i den første tredjedel af UHF båndet, og sender her Digitalt. Så ja, Nu er der problemer! Her er i dag stærkt behov for en DVB-C modtageenhed. Og Gribben vil vel have sin mulige andel.
I gamle dage kunne ens Video optage på kanaler hvor ens Tv ikke havde samme mulighed. Idag er tingene vendt på hovedet. Nu er det ens Tv som kan modtage alle de digitale SD og HDTV programmer, hvorimod ens optager lider under alle mangler.
Om forbrugere kan komme igennem med klager over mangler (ved Tunerne) hos disse PVR maskiner, skal jeg lade være åben. |
Ja, alt var bedre i gamle dage, hvor vi havde én kanal og sort/hvid TV...... 
|
 |
TommyF
Guld medlem
Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Point: 625
|
Sendt: 02-August-2010 kl. 16:19 |
De skal bare fjerne alt kodning så man er fri til at købe den optager man ønsker, alt andet er stavnsbinding.
|
 |
Strange
Guld medlem
|
Sendt: 02-August-2010 kl. 23:45 |
Flemming: Så hvis man køber den boks vil man ku optage uanset hvad som jeg gør nu?
Hvordan skal sådan en bokd forbindes til recorder/tv.... Og så et blankt spørgsmål....USB stik? der er da ingen usb indgang i min recorder tror jeg??
Redigeret af Strange - 02-August-2010 kl. 23:48
|
 |
fltk
Platin medlem
|
Sendt: 03-August-2010 kl. 07:49 |
Strange skrev:
Flemming: Så hvis man køber den boks vil man ku optage uanset hvad som jeg gør nu?
Hvordan skal sådan en bokd forbindes til recorder/tv.... Og så et blankt spørgsmål....USB stik? der er da ingen usb indgang i min recorder tror jeg?? |
Der er DVB-C tuner i denne boks, så du kan optage fra de digitale DVB-C kanaler. Der er også USB indgang på den, så sticken eller den eksterne harddisk skal tilsluttes direkte til boksen. Boks og TV forbindes valgfrit med enten Scart eller HDMI. Boks og recorder behøver ikke at blive forbundet, da det jo er boksen du optager på.
Flemming
|
|
 |