recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage på PC og afspille på Bluray (Wifi)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptage på PC og afspille på Bluray (Wifi)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TueT Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Emne: Optage på PC og afspille på Bluray (Wifi)
    Sendt: 03-November-2009 kl. 18:23

Hej alle,

Håber der er en som kan hjælp med følgende problem til opsætning af et komplet trådløst netværk med mulighed for streaming og optagelse af digitalt signal fra PC til TV:

Udstyr jeg har:

• 50" Samsung plasma TV med HDMI og USB adgang.
  • Samsung 1600 Blu-ray afspiller, med wifidongle.
  • Trådløst netvæk /rouder
  • PC - Windows XP (dog kun med LAN adgang til routeren)
  • NAD forstærker/DVD afspiller med HDMI
  • Iphone 3G
  • Viasat/TeleDanmarks Trio (har jeg ikke bestemt mig for endnu)

Mit ønske er, at få en løsning som ser således ud:

Min Bluray kan streame indholdet fra min PC trådløst. Mit mål er så at få TV signalet ind på PC'en digitalt, således at jeg kan "pause" programmer, samt optage den. Jeg ønsker at kunne gemme optagelserne på en ekstern NAS (wifi) som jeg så vil kunne få adgang fra, fra min Blu-rayafspiller.

Således vil jeg kunne optage programmer og afspille dem direkte på mit TV - trådløst!

Løsninger?

Jeg ved ikke om der er en nemmere måde at gøre det på end ovenstående? Jeg har set at man kan få signalet ind på min PC via Apple TV. En anden løsning er Windows 7? Spørgsmålet er hvis jeg optager igennem Apple TV eller Win 7, kan formaterne jeg gemmer i blive afspillet på min Bluray afspiller (Samsung 1600)?

Kort sagt. Er der nogen nemmere løsninger end at suge signalet ned på PC'en med Apple TV, sende det til NAS'en og afspille via Blurayen??

På forhånd tusinde tak

Tue

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu