recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage programer fra sat-modtager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptage programer fra sat-modtager

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lupo8 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Emne: Optage programer fra sat-modtager
    Sendt: 25-Oktober-2004 kl. 13:56

Jeg har netop købt en DVD/HD optager (Panasonic DMR-E95) og vil naturligvis også meget gerne have mulighed for at optage programmer fra min sat-modtager.
Kan dette lade sig gøre? Og er der i så fald en venlig sjæl der kan sige mig hvordan? Force har jo det system der hedder "IR Blast" kan jeg anvende dette - eller er der andre muligheder for at optage?
Jeg er meget interesseret i at vide hvordan jeg får sat nogle timer-optagelser op. Hvis jeg går ind i "optagelse" på min DVD/HD-optager så står der AV1, AV2 osv....men hvad gør jeg hvis jeg ønsker at lave nogle timeroptagelser af forskellige kanaler på min Force 1122-S (F.eks. mandag 12:00-13:00 optage på RTL, tirsdag 19:00-20:00 optage på DSF og onsdag 22:00-23:00 optage på ViaSat Sport 1)....kan dette i det hele taget lade sig gøre - og i givet fald hvordan?

På forhånd mange tak!

PS: Spørgsmålet er også stillet i et sat-forum. Men da det jo er halv sat / halv recorder spørgsmål, så tillader jeg mig også at stille det her. Undskyld ulejligheden.

Til top
Lupo8 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2004 kl. 23:39
Problem løst - undskyld ulejligheden....
Til top
Lupo8 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2004 kl. 00:33

På opfordring er her de svar jeg har modtaget fra et sat-forum:

1) Om man skal forklare dette på en litt "lett" metode så må du da sette din Force til å kjøre TV-Manager timer på de forskjellige kanaler + at din DVD-recorder må settes opp med timere som tilsvarer og at den blir satt opp til å ta opp fra den AV kontakt som din Force er koblet til med .

2) Du skal IKKE bruge IRBlast, da man ikke kan indlægge pauser , som der skal være fordi Panasonicen, tager ca 1 min fra den bliver tændt til den er klar til optagelse.

Du smider et scart kabel fra Forcen (VCR) og over til AV2 (panasonic) AV1 er en udgang.(kan også bruges i nødtilfælde)
stiller timer i både Panasonic og Forcen(uden IRBlast) så vil det virke.
Du laver bare de timere som du vil have (husk at vælge AV2 på panasonic)

p.s det kan også virke med IR blast , men kræver at DVD/HD altid er tændt.

3) Om du vill använda RGB-signaler till inspelning (för det tror jag Panasonicen kan på AV2) så måste du lämna 1133 aktiv och inte i standby.

På en Philips DVDR-70 går det att starta inspelning direkt från standby med ett "Record" kommando. Sedan startar den i den takt den hinner. Prova om den fungerar på en Panasonic!

Min 1133 styr inspelningen på Philips DVDR-70 med IR-blast, komplett med växling till Ext2 och styrning av SCART-switch.

En DVDR-70 startar nämligen på under 20 sekunder.
1133 börjar IR-sekvenserna 15 sekunder innan det är dags och med några extra fördröjande kommandon hinner recordern starta innan jag gör pause, ser till att Ext2 används och starta inspelningen igen.

Jag använder v34 i 1133 för att få även två intilliggande timers att fungera och lägga en kapitelmarkering mellan. (Men detta är lite överkurs. Dessutom får jag dras med "20-minutersbuggen i spöktimmen, för de som minns den.)

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu