|
Optage rute ? |
Besvar |
Forfatter | ||
Hagman
Bruger Oprettet: 28-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-August-2012 kl. 09:15 |
|
Hejsa.
Jeg skal til at hjælpe med nogle ferieafløsninger til kørsel i bus. Da det er rutebus, og ikke har fået kendskab til ruten, ville det være en hjælp hvis nogen kan hjælpe. Findes der en enhed, der kan 'optage' ruten? Altså, når ruten er optaget, kan jeg sætte navigationen til at køre den optaget rute, så jeg kan se hvilken vej jeg skal. Jeg har en TomTom XL, samt en Android-telefon, hvis det kan bruges. Jeg har leget lidt med Endomondo på Android, men syntes ikke rigtig at den virker til bil/bus-kørsel. Jeg takker på forhånd. Redigeret af Hagman - 24-August-2012 kl. 09:17 |
||
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2403 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
En android app som Oruxmaps kan gøre det, du kan sætte den til at optage turen og efterfølgende kan du så eksportere ruten i forskellige formater som ferieafløseren kan lægge ind i sin telefon.
Hvis du eksporterer ruten fra Oruxmaps i KMZ format så bør du kunne læse den ind i din TomTom ved at følge opskriften her http://www.ehow.com/how_7795302_transfer-kmz-tomtom.html |
||
Hagman
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej, og undskyld det sene svar.
Jeg har testet en del, også via Googlemaps og "Send til Tomtom". Men når jeg så starter GPS'en og vælger den busrute jeg har lavet, så guider den mig bare den 'normale' vej, og altså ikke den rute jeg har lavet med checkpoint og den slags :( Nogen ideer ? Takker på forhånd.
|
||
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2403 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hehe, det bliver en lang tråd, rent tidsmæssigt, først er jeg 3 uger om at opdage dit indlæg og svare, så er du 3 uger om at opdage mit indlæg og svare - med lidt held kommer vi i mål omkring påsken 2018.. Jeg har desværre ingen ideer ang. hvordan man får sådan en Tomtom til at makke ret da jeg ikke har sådan en, jeg har blot leget med at optage ruter på min android og googlede mig til det der link med Tomtom og KMZ. |
||
Hagman
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hehe, Strandvasker - ja 5 indlæg på over et måned, men skal nok huske det denne gang :)
Hvordan bruger du din Android? Jeg har optaget en rute med Oruxmaps, og kunne fint se den i fx. Google Earth, og det ser ud til at passe fint. Men vil jeg kunne gøre det samme på min telefon? (LG Optimus Black - Android 2.3.4) Forstår jeg det rigtigt, at du kan lave en rute, derefter kører ruten igen, også selvom A og B er tæt på hinanden? (Hvor A er startsted, og B er destination). Er der evt. andre alternativer - måske købe en ny enhed ?
Redigeret af Hagman - 28-September-2012 kl. 21:21 |
||
strandvasker
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det vil jeg tro, google earth og oruxmaps og den slags virker vel også på sådan en?
Jeg bruger ikke navigation ret tit. Jeg har prøvet at optage et par ruter med androidtelefonen når jeg giver den gas i skoven på mountainbike og bagefter har jeg herhjemme kunnet sidde og sige "nøøøj" af grafer og kurver, men for det meste får telefonen lov at blive hjemme. Det er kun noget jeg har gjort en 3-4 gange sådan mest fordi jeg kunne og for lige at få lidt tal på HVOR stejl den der onde bakke nu er. Et par enkelte gange har jeg også prøvet at hente andres rute på nettet og så prøve om jeg selv kunne følge den på cyklen - det virker ret fint ved cykelhastigheder hvor jeg bare har fulgt den streg der nu var på kortet, altså ikke noget med voice der siger "til højre om 50 meter" og alt det der fancy, bare noget med at kaste et blik på telefonen i ny og næ for at holde øje med om jeg følger linien. Hvis det var til bilkørsel ville jeg klar finde en løsning med tale og den slags man er vant til fra en bilgps. Når jeg kører bil bruger jeg indimellem den navigation der er i google maps, det er sådan en ala tomtom og gramin bilgps med en fed pil og en stemme der fortæller at jeg skal til venstre om 150 meter. Jeg har altså ikke rigtigt styr på hvordan man kombinerer en optaget rute med "bilgps"-vejledning, det var det jeg troede du kunne ved at lægge ruten optaget med telefonen over i din tomtom gps dims.. |
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |