recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage teaterstykke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optage teaterstykke

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Optage teaterstykke
    Sendt: 09-Juni-2024 kl. 13:15
Nogen der har gode erfaringer med at hænge et videokamera op i loftet og optage et teaterstykke - eller er det fint på sådan et højt tripod - vil gerne optage et teaterstykke i en sal, så forældrene kan se stykket selvom de er forhindrede i at komme
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2024 kl. 13:31
Har du tilladelse til det fra teateret? Og hvis du har, hvordan vil du optage lyd fra scenen? Mic’s skal stå deroppe for at få lyd der kan høres på optagelsen.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2024 kl. 13:36
det er min kæreste der står for teaterstykket - så jeps, ja selvfølgelig et problem med lyden, køber man en ekstern mikrofon man tilslutter videokameraet eller ?
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2024 kl. 13:52
Bære skuespillere microports eller anden form mikrofon?

Hvis ikke, så skal du have noget mikrofon op omkring selve scenen hvis man skal kunne høre dialog tydligt. 

Du kan evt. også benytte en shotgun, hvad vil distance være fra kamera til skuespillere?
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2024 kl. 13:54
det skal siges at det er på en skole - så det er børn der optræder og nej havde været langt bedst med en eller form for trådløs mikrofon i nærheden af scenen som synkroniserer med videokameraet (som er af ældre dato).

Bliver for ambitiøst at give dem mikrofoner på

LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2024 kl. 13:55
distancen vil være en 5-6 derfra vil jeg tro ? 

Tænker jeg må stå skråt fra scenen og optage da publikum ellers vil blive generet af videokameaets tripod
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2024 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

det er min kæreste der står for teaterstykket - så jeps, ja selvfølgelig et problem med lyden, køber man en ekstern mikrofon man tilslutter videokameraet eller ?
Ja hvis der er et mic stik på kameraet, kan man sætte en ekstern mic på med ledning, og det skal være skærmet en af slagsen. 

Man kan også optage en lyd fil på et andet apparat og via program på PC få det lagt sammen. Det har jeg så aldrig prøvet. Du kan også undersøge hvad et moderne kamera med en anvendelig mic koster at leje. Jeg har aldrig ejet et videokamera, men lejet et i stedet for når der var brug for det.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu