recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage TV på den smarte måde?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptage TV på den smarte måde?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AndersJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2010
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Emne: Optage TV på den smarte måde?
    Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 13:48
For mig at se er TV optagning den sidste kode der mangler at blive knækket før ens multimedie setup kunne være perfekt.

Musik klares i dag perfekt i flere rum igennem fx Sonos eller AirPlay.

Film klares perfekt i flere rum med Fx en NAS og en række afspille enheder som Boxee Box.

Afspilning af WEB indhold kan ske nemt ved at sætte en bærbar midlertidig til tv'et med et HDMI kabel (Desværre kan det ikke rigtig ske trådløst endnu)

TV optagelser har jeg derimod ikke kunne knække endnu, og vil meget gerne have jeres bud til hvordan det kan gøres nemt, og fremfor alt 100 % stabilt.

Det bedste bud jeg selv har kunnet komme frem til er at sætte en MacMini op med Eyetv, hvor alle optagelser gemmes på NAS'en, og så kan de ses på diverse TV rundt i huset. Denne løsning har dog en række ulemper.
1. Det virker overkill at sætte en hel computer op bare for at stå for TV optagelser
2. Foruden fra MacMini'en selv er det kun muligt at planlægge optagelser fra iOS enheder, og altså ikke fx fra andre macs i huset.
3. Er i tvivl om hvor stabil løsningen egentlig vil være, for når man får en egentlig computer ind i systemet plejer det at blive lidt ustabilt

Har I andre gode ideer til en smart måde at optage TV?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 14:02
Om det er overkill er jo kun et spørgsmål om indgangsvinkel - dette site blev til dengang folk gav 6-8000 for et apparat der kun kunne bruges til tv optagelser... En mac mini kan samtidig agere airplay server og overflødiggøre nas'en, så det er da helt oplagt.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 14:04
Og mht stabilitet, har jeg mere tiltro til sådan et setup end feks min zaptor...
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 17:13
Jeg har løst optagefunktion her med en billig netbook og Dvbwievers Recording Service. Du har ret i at det kan virke lige voldsomt at bruge en hel pc til kun det ene formål, men der skal stortset ingen kræfter til at optage nutidens digitale tv-signaler så en billig og strømnøjsom netbook klarer opgaven fint.

Hvad angår stabilitet, så har min netbook lige pt. en oppetid på 166 dage. De eneste tidspunkter jeg misser en optagelse er når Kronprinsen får tvillinger og samtlige planlagte programmer skiftes ud med bleer og dikke-dikke. Skift mellem sommer og vintertid plejer også at kræve lidt justering, men bortset fra det kører tingene klippestabilt. Stabiliteten kommer naturligvis også af at jeg stortset aldrig piller ved tingene, jeg bruger ikke maskinen til at surfe på eller andre ting, den står bare på hylden og passer sig selv.

Optagelserne ryger direkte over på min nas så jeg kan se udsendelserne både her på "kontoret" og i stuen.

Planlægning af optagelser sker på en webside som Recording Service automatisk genererer udfra de EPG info jeg får ind via mit yousee signal, det er supernemt.

Hvad angår afspilning af WEB indhold, så kan du vel klare det med den boxee box du snakker om? Jeg bruger en atom 330 maskine med xbmc som afspiller og den kan da streame både dr.nu, youtube og en stribe andre ting.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 18:59
Jeg har i dag en YouSee boks til at optage og en jailbreaket Apple TV 2 til film, musik, billeder m.v.

Jeg er utilfreds med YouSee boksen. Synes den kører ustabilt, larmer og bruger meget strøm.

Kunne derfor godt tænke mig at samle det hele i en Mac Mini med en Front Row/MiRow brugerflade, men er noget nervøs for brugervenligheden for resten af familien samt billedekvaliteten gennem EyeTV i forhold til YouSee boksen.

Enig med trådstarter, at det er en hård nød at knække.
Til top
Korsbæk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 19:06
Jeg bruger selv EyeTV på min iMac til at optage tv på. Det synes jeg er helt perfekt og det 100% stabilt. EyeTV har bare nogle fordele og ulemper alle andre programmer. En af EyeTVs fordele er at det er meget brugervenligt, da man bare åbner en app på sit idevice. Med al respekt for dvbviewer så synes jeg ikke det er særlig brugervenligt at man logge ind på en hjemmeside for at planlægge sine optagelser.
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 19:13
er det fordi du vil "optage" alt eller bare udvælge forskellige ting? fordi umiddelbart har jeg jo et mediecenter med DVBviewer kørende  ....  også der jeg ser TV-på ...
også ellers bare ind i EPG'en og højreklikke og sige "optag" ...
 
men måske det er noget mere komplekst du søger?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu