recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage  tv2 fra  EH65
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptage tv2 fra EH65

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
charlie2612 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Emne: Optage tv2 fra EH65
    Sendt: 17-Juli-2006 kl. 07:57

Hej

Så har jeg også fået min Panasonic DMR-EH65

Men jeg har et pro og det er at jeg har en sat reciver samt en Philips DTR 200 tuner, min HHD optager kan godt finde min sat kanal men ikke TV2 fra min Philips jeg har prøvet (mener jeg selv) at forbinde dem sammen på alle mulige måder med scartkaber samt at køre tuneren direkte op i TV'et og så er der fint billede på, men hvis jeg kobler dem sammen og ind i optageren og derfra op i TV'et  kan jeg ikke se TV2, jeg kan ikke bruge coax kabel fra min antenne da det er et meget dårligt analog signal jeg har.Når jeg har koblet dem sammen har jeg også prøvet at slukke sat reciveren så kun min Philipsen er tændt, men min HHD optager kan ikke finde TV2,kan det slet ikke lade sig gøre ?

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2006 kl. 13:40

Philips DVB-T modtageren sender sit signal til TV og en eventuel recorder via scart udgangen. Dvs. du skal forbinde Philips modtageren med din recorder med et scart kabel, og optage fra scart indgangen på din recorder (scart indgangen kan også vælges som "kanal"). Recorderen kan ikke se om du har forbundet en videobåndoptager, en digital modtager, eller noget helt tredje (videokamera f.eks.) til scartindgangen.

Som regel får man det bedste resultat med denne kabling:

TV udgang [sic!] på modtager forbindes med scart indgangen på recorder, og recorder og TV forbindes med scart kabel. Scart ind- og udgang på recorder konfigureres til RGB, og din digitale modtager konfigureres ligeledes til RGB output. VCR udgangen på den digitale modtager bruges ikke.

Når recorderen er slukket, skulle den gerne sløjfe RGB signalet fra den digitale modtager videre til dit TV. Når recorderen er tændt kan du vælge scart indgangen som "kanal" på recorderen, og se den kanal som din Philips modtager er indstillet på, eller du kan afspille en tidligere optagelse eller en DVD film.

EDIT: denne tråd bør flyttes til Panasonic forumet.



Redigeret af JesperLund - 17-Juli-2006 kl. 15:05
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu