Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Hougaard
Bruger
Oprettet: 22-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
|
Emne: Optage tv-programmer fra dvale H J Æ L P! Sendt: 22-Januar-2007 kl. 19:37 |
Jeg kan ikke få min HTPC til at optage tv-programmer fra Dvale. Hvordan gør I? Mit motherboard er et MSI K9NGM2 og jeg bruger MediePortal.
I bios har jeg valgt følgende: ACPI Function: "Enabled" ACPI Standby State: Prøvet S3/STR og Auto
Jeg synes ellers jeg har prøver alt, men jeg kan ikke få det til at virke 
Redigeret af Hougaard - 23-Januar-2007 kl. 18:26
|
Vh Jan
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 22-Januar-2007 kl. 20:37 |
Jeg har samme motherboard som dig, og jeg har ingen problemer, den starter problemfrit når den skal optage,
men den skal jo være i standby, du slukker ikke PC'en vel? for den kan ikke starte fra slukket tilstand, kun fra standby.
|
 |
Hougaard
Bruger
|
Sendt: 22-Januar-2007 kl. 22:09 |
Pizzabager skrev:
Jeg har samme motherboard som dig, og jeg har ingen problemer, den starter problemfrit når den skal optage,
men den skal jo være i standby, du slukker ikke PC'en vel? for den kan ikke starte fra slukket tilstand, kun fra standby.
|
Hmm... det er mærkeligt. Nej den er ikke slukket. Jeg har nu prøvet i Dvale og Standby, men jeg kan "#! ikke få det til af virke.
Kan jeg få dig til at skrive din biosopsætning?
|
Vh Jan
|
 |
Runedj
Bruger
Oprettet: 12-Marts-2006
Point: 97
|
Sendt: 22-Januar-2007 kl. 22:21 |
Hougaard skrev:
Jeg kan ikke få min HTPC til at optage tv-programmer fra Dvale. Hvordan gør I? Mit motherboard er et MSI K9NGM2 og jeg bruger MediePortal.
I bios har jeg valgt følgende: ACPI Function: "Enabled" ACPI Standby State: Prøvet S3/STR og Auto
|
Bruger du PowerScheduler i MediaPortal? Hvis du gør, så skal du være opmærksom på at du efter at have oprettet en timer, så skal du vente minimum 30 sekunder før den opdatere sin wakeup-timer. Hvis du slukker før, vil den ikke tænde for dig. Har du prøvet bare at lade det være PowerSchedulers time-out slukke maskinen?
Mvh
Rune
|
 |
Hougaard
Bruger
|
Sendt: 22-Januar-2007 kl. 22:45 |
Runedj skrev:
Hougaard skrev:
|
Bruger du PowerScheduler i MediaPortal? Hvis du gør, så skal du være opmærksom på at du efter at have oprettet en timer, så skal du vente minimum 30 sekunder før den opdatere sin wakeup-timer. Hvis du slukker før, vil den ikke tænde for dig. Har du prøvet bare at lade det være PowerSchedulers time-out slukke maskinen?
|
PowerScheduler står til: Time in minutes to... 1 Idle time...... 3 Shutdown mode... Suspend "v" i Forced Shutdown
Noget andet er: Hvis den står i Dvale eller Standby og jeg bevæger musen starter pc'en op, men MediaPortal starter ikke op, selv om den skal starte op ved start af pc'en. Er der noget i bios der ikke står som det skal? Den slukker heller ikke pc'en som den skal.
|
Vh Jan
|
 |
Niels Chr
Bruger
Oprettet: 09-December-2005
Point: 176
|
Sendt: 24-April-2008 kl. 10:13 |
Hej blot til orientering har jeg et MB som minder om dit (K9AGM2) og har lige testet at den "vågnede" her til morgen, både fra dvale eller suspend hvis der er programmeret en optagelse (bruger vista).
I starten brugte jeg suspend/standby, men følte at den belastede det grønne regnskab lidt for meget når den bare stod der med delvist strøm på - derfor har jeg valgt at power knappen på kabinettet sætter den i dvale mens remoten sætter den i suspend - i løbet af dagen/aftenen bruger jeg remoten (supend) mens jeg om aftenen/morgenen slukker på power knappen på kabinettet (dvale) - hvis jeg har behov for helt at slukke kan jeg således kun gøre det med musen (men hvorfor skulle jeg også det)
Tilbage til dit problem.
Jeg ved ikke om du er klar over/opmærksom på det, men der er forskel i den måde en PC vækkes fra suspend og fra dvale.
I suspend/standby er der stadig strøm på store dele af MB, bl.a. ram og chip set og delvist CPU (strøm besparende mode) - derved reduceres strømforbruget.
I praksis kan maskinen vækkes af et interrupt fra en enhed (PCI kort, USB, seriel eller noget andet), i suspend vågner PC'en næsten øjeblikkelig f.eks. ved tast på remote eller musse bevægelse.
Hvis maskinen er sat i dvale, er strømmen afbrudt helt til bl.a. CPU, RAM, USB, PCI kort m.m. - kun nogle ganske få kredse får stadig lidt strøm - bl.a. BIOS uret.
Mit/vores MB har en funktion i BIOS hvor man kan bede MB's ur/timer om at vække PC'en på en bestemt dato/tidspunkt - det er denne funktion som vista gør brug af for at få PC'en til at vågne igen efter dvale.
I dvale tager det min maskine ca. 1 minut at vågne, da alle kredse skal tændes og deres sisdte status skal læses ind fra HD, bl.a. RAM skal loades ind i hukommelsen og status registre i CPU skal loades.
Til gengæld er strømforbruget tæt på 0 mens den er i dvale.
Nu skriver du ikke hvilket OS du benytter, men jeg kan sagtens forestille mig (har ikke undersøgt det) at vista har fået forbedret denne funktion i forhold til XP, således at den også kan håndtere at vågne fra dvale (så fremt MB'et understøtter det) mens XP måske kun kan håndtere at vågne fra suspend (andre bruger kan måske be/afkræfte dette).
hvilket OS benytter du ?
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 24-April-2008 kl. 10:53 |
Jeg tester i øjeblikket et Media Center Extender (til Vista MCE). Og i forbindelse med denne test, der har det været nødvendigt at installer en patch fra Microsoft. Efter denne patch er installeret, så har jeg ikke haft andet end problemer med at få min maskine til at gå i standby. Før patchen, der havde jeg overhovedet ingen problemer.
Selvom jeg fjerner extenderen, så har jeg stadigvæk problemer med standby. Jeg kan godt tvinge den i standby (altså uden extenderen), men eksempelvis min powerknap, som før var programmeret og stadigvæk er programmeret til at sætte maskinen i standby, den kan jeg slet ikke få til at virke mere.
Jeg ved ikke præcis hvad det er der er sket, men det er helt sikkert, at den extender patch der findes til Vista/MCE, den skal man lige passe lidt på med, for den får ganske rigtig Extenderen til at virke, men til gengæld laver den rod med andet.
|
|
 |
Hougaard
Bruger
|
Sendt: 24-April-2008 kl. 22:12 |
Nu er det over 1 år siden det var aktuel for mit vedkommende ;o)
Jeg opgav til sidst at få mediecenteret til at køre tilfredsstillende og valgte derfor at sælge det.
|
Vh Jan
|
 |
dr_schlemer
Guld medlem
Oprettet: 21-Marts-2006
Point: 1023
|
Sendt: 26-April-2008 kl. 00:23 |
Hougaard skrev:
Nu er det over 1 år siden det var aktuel for mit vedkommende ;o)
Jeg opgav til sidst at få mediecenteret til at køre tilfredsstillende og valgte derfor at sælge det.
|
For mit vedkommende er det ca. 7-8 mdf siden, jeg opgav at få mediecenteret til at virke som PVR. Den var simpelthen ikke særlig driftssikker - og S3 virkede ikke ordentligt. Og billedekvaliteten var efter megen tweaken ikke synderlig imponerende. Nu anvender jeg en Sony HDD-optager og en Rapsody N35, der viser streamet materiale fra pc'en over LAN.
|
 |