|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
sneppevej ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Oktober-2005 Status: Offline Point: 78 |
![]() Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 13:23 |
Hej Hvordan bærer jeg mig ad med at få optaget nogle gamle private VHS bånd ind på harddisken. Kan man benytte Vista MCE med et Haupphauge MCE500 til dette - og i så fald hvordan? Der er jo en S-Video indgang på kortet, men hvordan fanger jeg lige det fra mediecenteret? Håber nogen kan hjælpe. /Henrik Redigeret af sneppevej - 17-Oktober-2008 kl. 13:27 |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Det kan du med det software som følger med til kortet, ikke med selve Media centeret. Jeg kan ikke lige huske hvad softwaren hedder, men hvis det er et oem kort du har, så kan du hente softwaren på Hauppage´s hjemmeside. Et hvilket som helst andet TV program, som er i stand til at optage fra s-video porten, det kan også bruges.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10596 |
![]() |
Du kan kun bruge S-video indgangen hvis det er en Super VHS maskine du har. Hvis det er en almindelig VHS maskine skal du bruge composite indgangen på Hauppauge kortet. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
sneppevej ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Oktober-2005 Status: Offline Point: 78 |
![]() |
Hej Jeg vil prøve at forklare nærmere: Hauppauge kortet er OEM - jeg har ikke noget software, hvis der endelig medfulgte noget, så ville det sikkert ikke virke på Vista, da Vista slet ikke var på markedet da kortet udkom. Men kortet har jeg smidt i min kontor pc som jeg bruger bla også til videoedit. Videomaskinen er med S-video så der er ikke noget problem der. Problemet er bare at få signalet ind på pc så det kan optages. Kan VMC ikke bruges til det? Eller findes der et man kan hente fra Hauppauge - syntes ikke jeg kan finde et! /Henrik
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Du kan godt få VMC til det, men så skal du skifte indstillinger, så den tager s-video indgangen istedet for antenne indgangen. Men det er betydeligt nemmere at finde et tvprogram software som kan dette. Langt de fleste kan. Og som nævnt, så er jeg ret sikker på, at Hauppage har det på deres hjemmeside. Ved dog ikke om de har fået det i en Vista version, men det er nu værd at prøve alligevel, da forskellen mellem Vista og XP primært ligger i driveren. |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
man installere denne http://www.hauppauge.co.uk/site/support/support_analogue.htm l sætter programmet win2000 til composite eller s-video |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |