recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage via antennekabel på EWII/YouSee fiber
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optage via antennekabel på EWII/YouSee fiber

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
langkawi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-August-2019
Sted: Middelfart
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér langkawi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Optage via antennekabel på EWII/YouSee fiber
    Sendt: 08-August-2019 kl. 01:31
Hej :-)

Vi har lejet et hus med indlagt fiber fra EWII og dertil hørende grundpakke med 25 kanaler fra YouSee. Vi har ingen boks der kan bruges til start forfra, ingen YouSee premiere, ingen tv-arkiv og ingen spol/pause/optag.
Signalet kører fra en boks der står langt væk i huset, hvor også vores trådløse router står placeret, via antennekabel rundt i hele hytten. Altså kan vi via antennekabel tilslutte alle de tv vi vil. Jeg formoder det er DVB-C, right?

Hvad koster en harddiskoptager, og er der nogen specielle krav, til en HD harddiskoptager, der kan tilsluttes og få antennesignal, som man tilsluttede en VHS video (gennemsløfning) i gamle dage, hvor man dog afspiller fra HD harddiskoptageren via HDMI og ikke via kanal 36 på UHF båndet?

HD harddiskoptageren kan ikke tilsluttes til boksen hvor også routeren er tilsluttet, da det vil kræve et meget besværligt og langt kabeltræk.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 10:17
  Ja, det er DVB-C, så enhver optager som hat DVB-C kan tilsluttes helt normalt, der er ikke så mange på markedet, Samsung skulle stadig have en og der er fra Panasonic, samt der er del billige STBer hvortil der kan tilsluttes en HDD så der kan optages. De har RF Gennemsløjfning, så antennesaignal kan føres derfra til TVet, de har IKKE RF modulator
Når det er en levering fra You See, så kan der bruges deres Humax PVR, den kan lejes fra Kr 30/måned. Humax boksene har ikke RF gennemsløjfning.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 10:44
Køb en DVB-C modtager i Tyskland, f.eks. fra Amazon. Udvalget er meget stort og priserne lave. Hvis det skal være billigt, men stadig godt, kan jeg anbefale modellerne fra Xoro https://www.xoro.de/produkte/receiver/kabelreceiver-dvb-c/. Der skal så også bruges en ekstern 2½" harddisk til at optage på.

Flemming


Redigeret af fltk - 08-August-2019 kl. 11:34
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 11:06
Jeg synes, det fremgår af EWIIs hjemmeside, at der automatisk følger en Yousee-boks med. Prøv at snakke med husejeren/EWII/Yousee om det.
Til top
langkawi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-August-2019
Sted: Middelfart
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér langkawi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 05:42
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Jeg synes, det fremgår af EWIIs hjemmeside, at der automatisk følger en Yousee-boks med. Prøv at snakke med husejeren/EWII/Yousee om det.

Tak for svar :-)
Fra EWIII's hjemmeside:
TV fra YouSee forudsætter internet fra EWII og leje af TV-boks til 30,- pr. mdr
Så desværre ikke.

Redigeret af langkawi - 09-August-2019 kl. 05:47
Til top
langkawi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-August-2019
Sted: Middelfart
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér langkawi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 05:42
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Køb en DVB-C modtager i Tyskland, f.eks. fra Amazon. Udvalget er meget stort og priserne lave. Hvis det skal være billigt, men stadig godt, kan jeg anbefale modellerne fra Xoro https://www.xoro.de/produkte/receiver/kabelreceiver-dvb-c/. Der skal så også bruges en ekstern 2½" harddisk til at optage på.

Flemming

Tak for svar. Jeg kigger på det :-)

Redigeret af langkawi - 09-August-2019 kl. 05:47
Til top
langkawi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-August-2019
Sted: Middelfart
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér langkawi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 05:48
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Ja, det er DVB-C, så enhver optager som hat DVB-C kan tilsluttes helt normalt, der er ikke så mange på markedet, Samsung skulle stadig have en og der er fra Panasonic, samt der er del billige STBer hvortil der kan tilsluttes en HDD så der kan optages. De har RF Gennemsløjfning, så antennesaignal kan føres derfra til TVet, de har IKKE RF modulator
Når det er en levering fra You See, så kan der bruges deres Humax PVR, den kan lejes fra Kr 30/måned. Humax boksene har ikke RF gennemsløjfning.


Tak for svar :-)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 07:46
Nu skriver du intet om hvilket TV du har, men mange nyere har USB stik som kan bruges til at optage på en tilsluttet harddisk/USB memory stick (PVR funktion)
Hvis tv kun har 1 tuner begrænser det hvad du kan optage (skal være kanal samme som evt. ses på TV)
Mvh. JørgenT
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af langkawi langkawi skrev:

Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Jeg synes, det fremgår af EWIIs hjemmeside, at der automatisk følger en Yousee-boks med. Prøv at snakke med husejeren/EWII/Yousee om det.

Tak for svar :-)
Fra EWIII's hjemmeside:
TV fra YouSee forudsætter internet fra EWII og leje af TV-boks til 30,- pr. mdr
Så desværre ikke.


Det er den tekst, jeg mener. Hos Yousee lejer man også automatisk en boks. Man kan godt frasige sig boksen, men man betaler stadig for den. Dvs. min tanke gik på, at du betaler for en boks, men ikke fået en udleveret.
Til top
langkawi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-August-2019
Sted: Middelfart
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér langkawi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Oprindeligt skrevet af langkawi langkawi skrev:

Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Jeg synes, det fremgår af EWIIs hjemmeside, at der automatisk følger en Yousee-boks med. Prøv at snakke med husejeren/EWII/Yousee om det.

Tak for svar :-)
Fra EWIII's hjemmeside:
TV fra YouSee forudsætter internet fra EWII og leje af TV-boks til 30,- pr. mdr
Så desværre ikke.


Det er den tekst, jeg mener. Hos Yousee lejer man også automatisk en boks. Man kan godt frasige sig boksen, men man betaler stadig for den. Dvs. min tanke gik på, at du betaler for en boks, men ikke fået en udleveret.


Tak for tip. Har snakket med EWII. Det er en boks man skal leje ved siden af, siger de. Lidt misvisende tekst så..
Til top
langkawi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-August-2019
Sted: Middelfart
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér langkawi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Nu skriver du intet om hvilket TV du har, men mange nyere har USB stik som kan bruges til at optage på en tilsluttet harddisk/USB memory stick (PVR funktion)
Hvis tv kun har 1 tuner begrænser det hvad du kan optage (skal være kanal samme som evt. ses på TV)


Jeg har prøvet at smide en 500 Gb harddisk på fladskærmen. Den kan ikke bruges. Der sker intet. Hvorfor ved jeg ikke..
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 18:48
 Der er noget galt, selv når man er i forening og bestiller You See TV, så følger der som udgangspunkt en boks med i abonementet. 
Den HDD du har tilsluttet TVet er den blevet formatteret af det.? Det skal den før den kan bruges, den skal også tilsluttes i den USB der er beregnt til HDD.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu