recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage via dekoder-scart-stik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optage via dekoder-scart-stik

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 20:48
Analog optagelse af digitale signaler er op ad bakke, det blir aldrig godt. Anskaf et TV med usb optagelse, så tapper du datastrømmen direkte på ext harddisk uden kvalitetstab, og kan se det igen og igen som det passer dig.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Analog optagelse af digitale signaler er op ad bakke, det blir aldrig godt. Anskaf et TV med usb optagelse, så tapper du datastrømmen direkte på ext harddisk uden kvalitetstab, og kan se det igen og igen som det passer dig.
Min fornemmelse med trådstarters Waoo boks er at der IKKE er DVB-C antennesignal ud af boksen, så hjælper TV med USB disk ikke en pind LOL

Redigeret af JørgenT - 27-September-2020 kl. 21:05
Mvh. JørgenT
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Analog optagelse af digitale signaler er op ad bakke, det blir aldrig godt. Anskaf et TV med usb optagelse, så tapper du datastrømmen direkte på ext harddisk uden kvalitetstab, og kan se det igen og igen som det passer dig.
Min fornemmelse med trådstarters Waoo boks er at der IKKE er DVB-C antennesignal ud af boksen, så hjælper TV med USB disk ikke en pind LOL
Den så jeg ikke lige LOL

Usb optagelse har bare så mange fordele og kun få ulemper. Bruger det selv ustandseligt med et dobbelt tuner TV. Og sammen med hbbtv streaming klares at se alt det der er brugbart på danske kanaler, uden at ha en ekstra kasse stående, som jo heller ikke er helt billig.


Redigeret af Munch - 27-September-2020 kl. 21:12
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af langkawi langkawi skrev:

HD signal fra waoo tv-boks direkte i tv. 
Fra tv til harddiskoptager via scart-kabel. Kan det lade sig gøre?

Måske, for der er ingen (ud over dem hos waoo der har konfigureret boksen) der ved om der overhovedet er noget signal på det scart stik.

Prøv det....

I min optik er der dog kun 2% chance for at der overhovedet lommer signal ud af scart stikket. Hvad skulle det gøre godt for i waoos tilfælde?


EDIT: Kiggede lige på Waoo boksen, den har da intet scart stik, har den?

Klaus


Redigeret af KlausDM - 27-September-2020 kl. 22:40
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af langkawi langkawi skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Hvilken ouput stik er på Waoo boksen? Hvis der kun er HDMI kræver det noget converter til CVBS (det gule stik) eller S-Video, direkte fra boks.


HD signal fra waoo tv-boks direkte i tv. 
Fra tv til harddiskoptager via scart-kabel. Kan det lade sig gøre?
HD signal direkte i tv, hvordan det (stik type)?
Min fiberboks har et antennestik, er det sådan noget du bruger.
Til top
langkawi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-August-2019
Sted: Middelfart
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér langkawi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2020 kl. 04:20
HDMI fra WAOO boks til tv. WAOO sender ikke DVB-C signal ud, med mindre man bor i boligforening, og det gør vi ikke. 

Så spørgsmålet er, om tv sender et signal ud gennem scart-stikket, når signalet modtages via HDMI OG om en harddiskoptager vil kunne modtage dette eventuelle signal fra tv i det stik der hedder DEKODER?


Redigeret af langkawi - 28-September-2020 kl. 04:27
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2020 kl. 05:56
Oprindeligt skrevet af langkawi langkawi skrev:

Så spørgsmålet er, om tv sender et signal ud gennem scart-stikket, når signalet modtages via HDMI?

Det kan brugsanvisningen for dit tv fortælle.

Ud fra de tv jeg kender med både hdmi og scart er det et klart nej.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2020 kl. 08:28
Jeg kender ikke WAOO's boks (heldigvis), men det må vel være muligt at sætte en splitter på HDMI og så føre den ene gren til tv-et og den anden gren til en konverter. Om nødvendigt sættes en scart adapter på harddiskoptagerens scart-stik. 
Det bedste resultat med den tilslutning opnås med S-Video. Undgå så vidt muligt composite (det gule stik). Men under alle omstændigheder bliver resultatet i SD. De analoge signaler gennem scart bliver aldrig i HD. Men hvis den påtænkte harddiskoptager kan optage i HD, vil det alligevel  kun være gennem den indbyggede tuner.


Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2020 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af langkawi langkawi skrev:

WAOO sender ikke DVB-C signal ud, med mindre man bor i boligforening, og det gør vi ikke.

De gør i mit hus, men du skal ringe til dem og bede dem slå det til, jeg mener de tager 30-50 kr pr md for det.
Jeg distribuerer DVB-C rundt i huset via IHC coax/CAT-6A.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2020 kl. 11:37
Der er også en risiko for, det er krypteret...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2020 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Der er også en risiko for, det er krypteret...

Stort set alle de kanaler jeg får via mit waoo dvb-c signal er ikke krypteret og svarer 99% til hvad jeg kan se via boksen.
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2020 kl. 13:36
uffidon: Indeholder WAOO's dvb-c signal alle kanalerne, så kanalvalget kan foretaget på tuneren i tv-et, eller skal der vælges dvb-c kanal på WAAO-boksen? 

Redigeret af C. Johansen - 28-September-2020 kl. 13:38
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu