|
Optage via dekoder-scart-stik |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er muligt at optage HDMI signalet. Google hdmi recorder standalone eller hdmi clone standalone. Det er næppe noget du bliver glad for, men denne er fra Amazon. |
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mon den kan klare at fjerne kopibeskyttelse.?
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
C. Johansen
Guld medlem Oprettet: 16-April-2012 Status: Offline Point: 636 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis man vil optage et HDMI signal og stadig bevare kvaliteten på HD niveau, kan man ved hjælp af en modulator ændre HDMI signalet til et dvb-c eller dvb-t signal. HDMI signalet kommer derved til at fremstå som en almindelig digital tv-kanal, der kan optages på almindelige recordere som fx Panasonics harddisk recordere.
Her er et link til en modulator, der kan købes hos Amazon, men som også har en dansk forhandler.
|
||
uffidon
Super bruger Oprettet: 22-Februar-2007 Status: Offline Point: 344 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kan ikke helt huske om der mangler en kanal eller to, umiddelbart synes jeg at have set alle kanaler som findes via waoo boksen, men det måske værd at spørge waoo om før du beder dem tænde for signalet. Men signalet er ikke krypteret for de kanaler som udsendes via DVB-C og som du har betalt for. Der skal ikke bruges specielt kort eller modul i modtage tv'et/tuner - der skal bare være DVB-C (med MPEG-4 antager jeg, gammelt MPEG duer ihvertfald ikke).
Kanalsøgning og sortering sker i tuneren/tv'et som modtager DVB-C signalet, din waoo boks er ikke indblandet.
|
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kan optage gennem HDMI indgangen på min Quadbox. Dog kommer lyden ikke med hvis det er en direkte optagelse, men det gør den ved en timeroptagelse. Jeg ved at mange VU+ bokse med HDMI IN også har denne mulighed. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
C. Johansen
Funktioner
Tak(0)
|
|
uffidon: Tak for svar. Jeg synes det er godt at få bekræftet, at muligheden for dvb-c er en mulighed hos WAAO
|
||
C. Johansen
Funktioner
Tak(0)
|
|
fltk: Kan VU+ Quadboxen optage fra streamingtjenester via HDMI IN?
|
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, jeg har optaget fra streamingtjeneste fra HDMI udgangen på en PC. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5272 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så hvad der kan lade sig gøre afhænger af bopæl og udbyder. Redigeret af JørgenT - 29-September-2020 kl. 12:36 |
||
Mvh. JørgenT
|
||
C. Johansen
Funktioner
Tak(0)
|
|
JørgenT: Ja, det er selvfølgelig rigtigt. Men er der så fiberudbydere, som ikke tilbyder dvb-c. Det har der været tidligere, men er det stadig sådan?
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5272 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tidligere var det i grove træk at Sjælland og omegn udbyderne krævede boks ved hvert TV - undtaget boligforeninger. Modsat det meste/store dele af Jylland kom der DVB-C signal ud af boks, som så kan fordeles i hele husstand. Forskel var (som jeg har forstået det ) Sjælland blev TV signalet sendt som IPTV på internet delen og dekodet i boks med een valgt kanal, derfor en boks ved hvert TV. Infraskruktur forkel, i Jylland er der 2 forskellige bølgelængder lys i fiber, hvor den ene bølgelængde bærer et "analogt moduleret" DVB-C signal som på en coax forbindelse, og nemt omsættes til DVB-C signal med alle kanaler på en coax udgang på boksen, og den anden bølgelængde udelukkende er internet forbindelse.
Redigeret af JørgenT - 29-September-2020 kl. 12:51 |
||
Mvh. JørgenT
|
||
olepro
Junior bruger Oprettet: 13-Oktober-2014 Status: Offline Point: 34 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du kan prøve at sætte denne til din TV boks, og optage på PC :-)
HDMI capture |
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |