recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage via dekoder-scart-stik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optage via dekoder-scart-stik

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2020 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af langkawi langkawi skrev:

HDMI fra WAOO boks til tv.

Det er muligt at optage HDMI signalet. Google hdmi recorder standalone eller hdmi clone standalone. Det er næppe noget du bliver glad for, men denne er fra Amazon.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2020 kl. 20:23
 Mon den kan klare at fjerne kopibeskyttelse.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2020 kl. 23:58
Hvis man vil optage et HDMI signal og stadig bevare kvaliteten på HD niveau, kan man ved hjælp af en modulator ændre HDMI signalet til et dvb-c eller dvb-t signal. HDMI signalet kommer derved til at fremstå som en almindelig digital tv-kanal, der kan optages på almindelige recordere som fx Panasonics harddisk recordere.
Her er et link til en modulator, der kan købes hos Amazon, men som også har en dansk forhandler.
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2020 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

uffidon: Indeholder WAOO's dvb-c signal alle kanalerne,

Jeg kan ikke helt huske om der mangler en kanal eller to, umiddelbart synes jeg at have set alle kanaler som findes via waoo boksen, men det måske værd at spørge waoo om før du beder dem tænde for signalet.
Men signalet er ikke krypteret for de kanaler som udsendes via DVB-C og som du har betalt for. Der skal ikke bruges specielt kort eller modul i modtage tv'et/tuner - der skal bare være DVB-C (med MPEG-4 antager jeg, gammelt MPEG duer ihvertfald ikke).

Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

så kanalvalget kan foretaget på tuneren i tv-et, eller skal der vælges dvb-c kanal på WAAO-boksen?

Kanalsøgning og sortering sker i tuneren/tv'et som modtager DVB-C signalet, din waoo boks er ikke indblandet.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2020 kl. 09:29
Jeg kan optage gennem HDMI indgangen på min Quadbox. Dog kommer lyden ikke med hvis det er en direkte optagelse, men det gør den ved en timeroptagelse. Jeg ved at mange VU+ bokse med HDMI IN også har denne mulighed.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2020 kl. 09:58
uffidon: Tak for svar. Jeg synes det er godt at få bekræftet, at muligheden for dvb-c er en mulighed hos WAAO
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2020 kl. 10:07
fltk: Kan VU+ Quadboxen optage fra streamingtjenester via HDMI IN?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2020 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

fltk: Kan VU+ Quadboxen optage fra streamingtjenester via HDMI IN?

Ja, jeg har optaget fra streamingtjeneste fra HDMI udgangen på en PC.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2020 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Jeg synes det er godt at få bekræftet, at muligheden for dvb-c er en mulighed hos WAAO
Nu er WAOO jo kun en paraplyorganisation for er række fiberudbydere som kan køre med forskellig infrastruktur løsninger og udstyr. 
Så hvad der kan lade sig gøre afhænger af bopæl og udbyder. Wink



Redigeret af JørgenT - 29-September-2020 kl. 12:36
Mvh. JørgenT
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2020 kl. 11:52
JørgenT: Ja, det er selvfølgelig rigtigt. Men er der så fiberudbydere, som ikke tilbyder dvb-c. Det har der været tidligere, men er det stadig sådan?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2020 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

...
Men er der så fiberudbydere, som ikke tilbyder dvb-c. Det har der været tidligere, men er det stadig sådan?
Ved ikke hvor meget der er sket på det seneste. 
Tidligere var det i grove træk at Sjælland og omegn udbyderne krævede boks ved hvert TV - undtaget boligforeninger.
Modsat det meste/store dele af Jylland kom der DVB-C signal ud af boks, som så kan fordeles i hele husstand.

Forskel var (som jeg har forstået det LOL ) Sjælland blev TV signalet sendt som IPTV på internet delen og dekodet i boks med een valgt kanal, derfor en boks ved hvert TV.
Infraskruktur forkel, i Jylland er der 2 forskellige bølgelængder lys i fiber, hvor den ene bølgelængde bærer et "analogt moduleret" DVB-C signal som på en coax forbindelse, og nemt omsættes til DVB-C signal med alle kanaler på en coax udgang på boksen, og den anden bølgelængde udelukkende er internet forbindelse.


Redigeret af JørgenT - 29-September-2020 kl. 12:51
Mvh. JørgenT
Til top
olepro Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Oktober-2014
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér olepro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2020 kl. 14:24
Du kan prøve at sætte denne til din TV boks, og optage på PC :-)
HDMI capture
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu